Bakparti/ bakdäck

H

honda cbf 500

Guest
Hej!

Efter att vinteruppehållet känns bakdelen på min hoj orolig. Hur beter sig en hoj om bakdäcket har blivit platt under vintern?


Mvh

Amir
 
H

honda cbf 500

Guest
hittade en kejdevax/oljefläck i storlek på en 50 öring på bakdäcket. Få se om det var det som orsakade att den var sladdrig.

//Amir
 

Zopilote

New member
hittade en kejdevax/oljefläck i storlek på en 50 öring på bakdäcket. Få se om det var det som orsakade att den var sladdrig.

//Amir

Det låter otroligt att det skulle vara en liten oljefläck som orsakade det...
Har du kollat däcktrycket innan första turen? Är bakdäcket plattslitet kan det ge "oroliga" köregenskaper.
 
H

honda cbf 500

Guest
Jadå, däcktrycket är okej men jag har inte haft cykeln på depåställ så cykeln har stått på sidostöd hela vintern. Undrar om däcken kan blivi platta av den anledningen? Amir
 

påK-en

New member
Jadå, däcktrycket är okej men jag har inte haft cykeln på depåställ så cykeln har stått på sidostöd hela vintern. Undrar om däcken kan blivi platta av den anledningen? Amir

Har däcket blivit "platt" av att hojen stått över vintern så är det på en fläck (men det är enligt min mening långsökt, har aldrig hänt mig under åren), det borde i så fall resultera i ett "dunkande" fenomen - 1 gång varja varv hjulet roterar.
 
Last edited:
H

honda cbf 500

Guest
Ok då är nog inte det. En kedjejustering i höstas. Ska rengöra däcket och kolla trycket innan jag åker idag. Annars får jag be min bilmek/mcmek kolla på det.

En granne kände på bakdäcket och tycker att det är plattslitet.


// Amir

Har däcket blivit "platt" av att hojen stått över vintern så är det på en fläck (men det är enligt min mening långsökt, har aldrig hänt mig under åren), det borde i så fall resultera i ett "dunkande" fenomen - 1 gång varja varv hjulet roterar.
 
Last edited:
Top