Backspeglar som man ser något i

tomasw

New member
Hej! Åker Suzuki GSX600F 1988.

Trots att jag är ganska slimmad så är det svårt att se något i backspeglarna, då kroppen är i vägen eller spegalran inte sitter tillräckligt långt ut. Jag får luta mig åt sidan för att kunna se något.

Någon som har något bra tips?

/Tomas
 

SuperRetard

New member
Flytta lite på kroppen då.. ???

Eller vrid på huvet så slipper du gissa vad det där i spegeln är :).

/ En som plockat bort dem helt
 

Triumph int

New member
Utan backspeglar i stadstrafik, det är väl inte en så bra ide.

Jag använder först spegel och sen vrider jag på huvve vid filbyte.

Att ha koll på om nån bil symger upp bakom dig det kan ha sina ekonomiska fördelar.
 

Muffin

New member
Till nyare MC finns förlängare till backspeglar. Har du kollat med någon handlare? Annars kanske du kan flytta ut backspeglarna till ytterkant av styret.
 

tomasw

New member
En sån här kanske kan hjälpa dig? Jag har själv klibbat på en sådan på vänster backspegel för att se åtminstone lite av döda vinkeln.

Kostar dessutom inte ens en Selma! ;)

http://biltema.se/Bil---MC/Bil-tillbehor/Speglar/Vidvinkelspegel/

Ja det var ju en både enkel och billig variant - klart värt att pröva - det kostar mer i soppa att köra till Biltema än att köpa spegeln :). Risken är väl att allt blir väldigt litet i vidvinkelspegeln...
 

tomasw

New member
Till nyare MC finns förlängare till backspeglar. Har du kollat med någon handlare? Annars kanske du kan flytta ut backspeglarna till ytterkant av styret.

Bra ide med att man kan sätta dem längst ut på styret, antar att man bara skruvar ur "änd-puckarna" och skrivar fast dem där. Jag skall kolla med handlare vad de har.
 

tomasw

New member

Yepp, klart något att överväga, får ta en tur förbi och titta hur de ser ut. PÅ min hoj så är det cylindriska ändbitar som är ett par centimetrar långa och kanske 2 cm i diameter som skruvas in i styränden. Den på biltema är expander at sätta in i ett "tomt" styr-rör. Kanske kan man plocka ur nuvarande gängfäste - skall kolla. Eller så tar man och skruvar med överfallet som verkar finnas direkt på mina ändbitar...
 
Top