avregistrerad hoj

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Hur funkar det om man vill åter registrera en avregistrerad hoj? Jag vet att det krävs att regbesikta hojen men krävs det också ursprungskontroll?

Vad är det för papper som man behöver till cykeln?

Mvh

Amir

Bansaie

New member
Vet tyvärr inte vad reglerna säger. Är det ingen här inne spå forumet som har ett direkt svar så kolla på Transportstyrelsens hemsida. Jag gjorde en sökning där på "avregistrera fordon" och fick en hel del träffar, så många att jag inte orkade gå igenom dem utan det får du i så fall göra själv. Där bör i.a.f. finnas info om hur detta med avregistrering och ev. nyregistrering ska gå till.

Lycka till

Rickar

New member
Allt man behöver veta i ämnet står på ett föredömligt sätt på Transportstyrelsen.se

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.217691,18.207657

Ken1... du kunde väl servat pojken med en länk också :)

Här kommer den
http://www.transportstyrelsen.se/sv...139332E3138322E35322E3732:5246211748295390404
Allt om registreringsbesiktning... du får leta lite i dokumenten och se om du hittar något som passar... det gick inte att söka på "åter-registrering"

Lycka till

/ Rickar

denlilleelake

Smålänning
Vad jag vill minnas så är avregistrerad = skrotad.
Omöjligt att få tillbaka i registret.
Däremot har jag själv regat in en hoj som enligt de gamla reglerna "ramlat ur" registret pga föregående ägare inte betalat registerhållningsavgiften. (Kan inte hända numera eftersom man alltid krävs på avgiften via Kronofogden om man inte betalar.)

Marie

Banned
Vad jag vill minnas så är avregistrerad = skrotad.
Omöjligt att få tillbaka i registret.
Däremot har jag själv regat in en hoj som enligt de gamla reglerna "ramlat ur" registret pga föregående ägare inte betalat registerhållningsavgiften. (Kan inte hända numera eftersom man alltid krävs på avgiften via Kronofogden om man inte betalar.)

Det lär väl än idag finnas ett antal fordon som ramlat ur registret enligt de gamla reglerna? Och de är ju inte skrotanmälda och borde kunna "återupplivas"?

flex

New member
Det är inte omöjligt att regga in ett avreggat fordon, man gör en reggbesikning som skall följa fordonets årsmodell, enda kravet är att fordonet en gång varit reggat i sverige. Info hämtad av besktningen pga en "utreggad" vespa från -56