Avbeställningsskydd-vilken halvbluff

Mangan

New member
Vart tvungen att skriva av mig lite ang avbeställningskyddet som man kan teckna vid bokning av en kurs så man får tillbaka kurskostnaden.

Jag blev väldigt besviken idag när jag skulle avboka en kurs på Anderstorp den 27e. Till denna kurs hade jag tagit avbeställningskydd som jag tyckte lät skitbra för det kan ju hända saker.
Det gjorde det i förra veckan och resultatet blev att hojen är på reparation.
Så jag ringde för avbokning och förklarade mig att jag hade klarat mig men inte hojen. Men fick svaret att avb-skyddet inte gällde för jag hade inga skador som kunde ge mig ett läkarintyg. Vilken signal man fick, "tyvärr det blir inget tillbaka, men om du hade brutit lillfingret så hade du fått tillbaka kurskostnaden" Jaha? :confused:
Jag hade kunnat fota hojen, be MC-verkstan om att skriva ett intyg plus en massa andra saker för att intyga att jag kan inte komma till Anderstorp med hoj som inte kan köra. Men allting hänger på ett läkarintyg....


Något för framtiden kanske så att avb-skyddet innefattar både person och hoj?
 

Goffen

New member
Det finns folk på reservlistan kan du/man inte bara annonsera ut sin plats till personen på reservlistan så löser det väl sig? Sjukintyg tycker jag inte man ska behöva men jag kan förstå att när man bokar upp en bana för x antal pengar så går det inte att folk får kalla fötter några dagar innan och vill ha pengarna tillbaka. "inte så i ditt fall men du förstår vad jag menar" Prata med någon som vet vem som är reserv så löser det sig säkert med det ekonomiska......
 

Mangan

New member
Det finns folk på reservlistan kan du/man inte bara annonsera ut sin plats till personen på reservlistan så löser det väl sig? Sjukintyg tycker jag inte man ska behöva men jag kan förstå att när man bokar upp en bana för x antal pengar så går det inte att folk får kalla fötter några dagar innan och vill ha pengarna tillbaka. "inte så i ditt fall men du förstår vad jag menar" Prata med någon som vet vem som är reserv så löser det sig säkert med det ekonomiska......

Problemet är att det inte fanns nån reservlista utan det finns ordinare platser kvar. Annars hade det löst sig.
Så man kan säga att jag har rätt bra otur i detta. För i normala fall brukar det vara fullt.
 

Mangan

New member
Det var tydligen platser över tidigare även om det såg fullt upp.
Jag fick idag ett glatt besked och det var en vänlig själ som ville köra på Anderstorp. Så det löste sig tills slut.

Men problemet kvarstår att man måste ha ett läkarintyg för att få tillbaka kurskostnaden.
Så ge fasen att köra hoj några veckor innan så blir ni inte drabbade :)
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Är hojen klotad och defekt om man har varit i en olycka bör det räcka - Ska se till att Bjucken får med detta när vi träffer Folksam och summerar på året som gått - Så vi har det rätt nästa år - om möjligt..
 

Mangan

New member
Är hojen klotad och defekt om man har varit i en olycka bör det räcka - Ska se till att Bjucken får med detta när vi träffer Folksam och summerar på året som gått - Så vi har det rätt nästa år - om möjligt..

Hoppas det går bra så ni får med det till nästa år.
 
Top