Avancerad Gruskurs SMC Västmanland

hakan

New member
Det finns fortfarande några platser kvar på de avancerade gruskurserna som vi i SMC Västmanland arrangerar tillsammans med Christer "Lunkan" Lundgren.

Bokning endast via SMC Västmanlands sida.

Håkan Berggren
Ordförande
SMC Västmanland
 

arre

New member
Verkar vara en kanonbra kurs. Läste reportaget på fastbikes.se från förra året "Gruskurs med SMC"
 

hakan

New member
Tag chansen!

Det går fortfarande att anmäla sig till den avancerade gruskursen den 7/5.

Vi har fortfarande platser kvar.

I beskrivningen för kursen så står det att pengarna måste finnas på vårt konto 1 vecka innan kursen.

Vi kan bortse från det kravet om ni kontaktar någon av oss och meddelar oss att ni medtager en kopia på betalningen till kursen.

Tag chansen.

Håkan Berggren
Ordförande
SMC Västmanland
 

hakan

New member
Årets första av fyra avancerade gruskurser har körts.

Läs deltagarrecensioner och titta på bilder på http://www.svmc.se/vastmanland.

Anmäl er också gärna till nästa kurs som går av stapeln den 28/5.

Håkan Berggren
Ordförande
SMC Västmanland
 

Tuvan

New member
samkörning

Finns det någon anmäld till 28/5 som kommer körandes från Söder? Ska försöka reka lite grusväg från Norrköping till kursstartplatsen.
 

mudder

Member
Det blev en lärorik dag i skogarna runt Skultuna. ”Lunkan” är verkligen duktig, både som förare och lärare. Vi fick massor av bra tips där ett av de viktigaste var kroppens placering vid ingången av kurvor.
Det var nog tur att vi bara var 7 st. hojar, eftersom det stundtals blev mycket dammigt. Jag glömde fråga ”Lunkan” hur han hittade alla fina stigar och grusvägar med massor av kurvor. Jag såg i alla fall ingen GPS på hans Superenduro. Den avacerade gruskursen kan jag verkligen rekomendera till alla som gillar grus.
 

Loyden

New member
Ja det var en lärorik kurs på mycket, cykelns inställningar, körtekniker, vanliga fel (jag) vi kan göra.

Riktigt skojiga vägar. glada likasinnade grussprutare.

Jag hade en kanondag och rekomenderar den till alla som vill kunna köra säkrare på grusvägar etc.

mvh Loyden
 
Top