Tack för tipsen! Funderade kring det där med att byta olja inför vintern, vad är poängen med det? Är det inte bättre att byta den innan man tar ut hojen inför nästa säsong?
Tack för tipsen! Funderade kring det där med att byta olja inför vintern, vad är poängen med det? Är det inte bättre att byta den innan man tar ut hojen inför nästa säsong?
Jag har ett kallgarage och ett varmförråd att välja mellan. Eller välja och välja, aldrig att frugan låter mig nyttja vårt varmförråd för hojen. Så min fråga, om jag inte skall röra hojen innan det blir vår igen, vad förlorar jag på att den "kallförvaras"? Jag har ström i kallgaraget så jag kan ha batteriet på underhållsladdning.
:tummenupp Absolut ingen nackdel att hojen står kallt. Mindre uttorkning av gummi och mindre problem med att det blir beläggningar av torkande bensin o.s.v.. Full tank och kräm i batteriet. Bädda inte omkring så att mössen har att bygga bo i utan låt den helst stå naken, hojar fryser inte. Ev. damm kan du ta med dammvippan till våren.
Ah, ok, skönt att höra. Men vad är grejen med "full tank" under vinterförvaringen?
Ah, ok, skönt att höra. Men vad är grejen med "full tank" under vinterförvaringen?
För att undvika att kondens/vatten tas upp/bildas i den delen av tanken som inte är fylld med bensin.
// Niklas