Assen TT

Påffen

New member
Sitter och funderar på att besöka Moto GP i Assen helgen efter Midsommar. Undrar nu om det finns någon/några erfarna besökare som har lite goda råd att delge mig.

Köpa biljett på förköp via nätet eller köpa på plats?

Vilken läktare är att föredra för att se så bra som möjligt?

Campingar har jag hittat flera stycken i närheten, nån speciell att föredra? Jag har inte kunnat hitta nån i direkt anslutning till banan ännu men det kanske finns nån som ligger så till att man kan gå till banan, nån som vet?

Är naturligtvis tacksam för all övrig information som kan vara till nytta.
 
Last edited:

Jarl bellehed

New member
Sitter och funderar på att besöka Moto GP i Assen helgen efter Midsommar. Undrar nu om det finns någon/några erfarna besökare som har lite goda råd att delge mig.

Köpa biljett på förköp via nätet eller köpa på plats?

Vilken läktare är att föredra för att se så bra som möjligt?

Campingar har jag hittat flera stycken i närheten, nån speciell att föredra? Jag har inte kunnat hitta nån i direkt anslutning till banan ännu men det kanske finns nån som ligger så till att man kan gå till banan, nån som vet?

Är naturligtvis tacksam för all övrig information som kan vara till nytta.

Du är nog lite sent ute för att köpa biljett på nätet om du inte vill ha ståplats. Det finns biljetter att köpa i anslutning till banan, det är alltid några "svartsäljare" i farten. Vi kommer att sitta på Winterdijk tribune och där har vi haft biljetter förut, jag tycker man ser bra där.
Camping nära banan? Jodå, det finns möjlighet att campa i direkt anslutning till banan men om det är sova du tänker göra ska du nog välja en annan plats. En camping som funkar för detta ändamål är Witterzomer men det är en bit att promenera.
Vi kommer att bo privat hos en gammal kontakt och den är vi mycket rädda om som du säkert förstår.
Jag vill ändå rekommendera dig att åka till Assen TT, det är en upplevelse av rang inom Roadracing. Titta på Youtube så får du lite av känslan i Assen. Vi ses på TT-natten hoppas jag.
Mvh. Jalle
 
Top