Arlanda TT - SMC-kurs på en jätterolig bana!

Goe

New member
Nu är det dags att göra slag i saken!

Vill du förbättra dina körkunskaper?
Vill du ha grymt kul en dag?
Vill du träffa nya likasinnade hojåkare?
Vill du känna en större trygghet när du kommer till en kurva?
Vill du uppleva den enorma njutningen av att sätta en kurva perfekt
Vill du känna leende som bara växer ju mer bättre du hanterar din MC och känna längtan efter nästa kurva?
Svarar du ja, om så tveksamt, på endast en av dessa frågor så har vi något för dig!

För endast 1800 kronor får du inte bara en hel dags utbildning som gör dig till en säkrare mc-förare. Du får även en fantastiskt kul dag på en fin bana och massor av nya MC-kompisar.

I kurspriset priset inryms banhyra, mat och fika till alla, direkta kostnader för instruktörer, utbildningskostnader för instruktörer, ambulans på plats, administrativa kostnader och annat nödvändigt.

Vi hoppas nu att antalet kursdeltagare blir stort så att vi kan fortsätta att utveckla vår verksamhet ytterligare på Arlanda TT.

Datum för körningar är:
25 och 26 augusti
8-9 september

Så sitt inte och vänta. Boka dig för en kursdag! Det enda du riskerar är att det kan bli kul.
Boka kurs gör du på https://www2.svmc.se/school
Varmt välkomna!
View attachment 4932
 

challe

Member
Jodå, jag vill gärna bli en bättre och säkrare motorcyklist. Är man välkommen på banan med en maxi-scooter? Jag har fått för mig att det råder delade meningar om ifall en scooter är en motorcykel eller ej och jag undviker att ha bråttom i kurvorna....

challe
 

påK-en

New member
Jodå, jag vill gärna bli en bättre och säkrare motorcyklist. Är man välkommen på banan med en maxi-scooter? Jag har fått för mig att det råder delade meningar om ifall en scooter är en motorcykel eller ej och jag undviker att ha bråttom i kurvorna....
challe

Jag tycker att du skall ta chansen att gå kurs, dels är det jäkligt kul och det finns ju olika fartgrupper så det är nog ingen risk att du inte passar in på så sätt. Jag vill dessutom påstå att, oavsett vad man tycker om olika typer av tvåhjulingar så uppskattas alla som vill lära sig att köra bättre.
Sen kommer mina fördomar fram, har du nödvändig skyddsutrustning? Jag har fått för mig att de flesta scooteråkare har hjälm plus vanliga kläder - hoppas att jag har fel.
 

nir_scorpio

New member
Jodå, jag vill gärna bli en bättre och säkrare motorcyklist. Är man välkommen på banan med en maxi-scooter?

En Maxi-scooter borde inte vara något problem men se till att ha rätt personlig skyddsutrustning (hjälm, MC-handskar, MC-stövlar, MC-godkänd jacka och byxor samt ryggskydd) annars blir det inget åka av... För ett definitivt besked kan du kontakta "Goe", som skrev första inlägget, då han är ansvarig träningsledare för den kommande helgen och den som avgör om det är ok eller inte.
 

challe

Member
Jag tycker att du skall ta chansen att gå kurs,......
Sen kommer mina fördomar fram, har du nödvändig skyddsutrustning? Jag har fått för mig att de flesta scooteråkare har hjälm plus vanliga kläder - hoppas att jag har fel.

Jo, för några år sedan hade jag närkontakt av tredje graden med en Renault på Essingeleden. Då kunde jag bekräfta att nödvändig skyddsutrustning verkligen är nödvändig. Men jag är ingen taliban. Om jag bara ska till närbutiken kan det hända att all skyddsutrustning inte kommer med.
 
Top