Arlanda TT 11-09-10 FILM Röd grupp

Kjell-Anders

New member
Jag håller på och lägger upp de tre pass som vår instruktör var bussig att filma med min kamera. Det är mycket nyttigt att i lugn och ro kunna studera sin teknik - och allt som behöver förbättras.

Vi hade en toppendag med perfekt väder och en mycket bra instruktör, kan det bli bättre?:D

Två pass till ska läggas ut, men det tar våldsamt lång tid med 1080 upplösning, jag väljer nog 720 för de andra. Hav tålamod, de kommer nog denna vecka.

Här är den första länken:
http://www.youtube.com/watch?v=2IKz5up1PgI&feature=youtube_gdata

SGM

Moderator
Kanonfilm, riktigt intressant att se banan, lär köra den filmen ett par gånger innan man skall dit och vara ivägen för deltagare... :D

Ricken

Member
Haha, jag kommer skalla varenda plogpinne/knekt efter hela banan när jag kommer dit. :D

Bra kört!

Kjell-Anders

New member
Pinnar/knektar

Jag var själv på några stycken kantmarkeringar.

Vid ett av tillfällena veks vänster backspegelarm mot styret och låste det så när. Dock kvarstod så pass styrförmåga att jag klarade den efterföljande hårnålen och kunde sedan räta upp spegelarmen. Annars hade jag nog fått syna förhållandena utanför asfalten...

Nästa gång monterar jag bort backspeglarna.

lime

Skriver inte
Kan meddela att större delen av projektkontoret har stått stilla i 14 minuter och 50 sekunder. De som jobbat kör inte hoj...

Peter1980

New member
Kul!

Nu vet jag ju iofs hur banan ser ut, men det skadar inte med lite "reklam" för de som inte vet det!

Baksidan med filmförbudet är att det inte lika tydligt syns hur kul vi har det!

Kjell-Anders

New member
Filmförbud - positivt?

Egentligen gör inte filmförbudet så mycket - om instruktörerna kan filma. Detta har diskuterats fram och tillbaka, men har förmodligen stupat på kostnader och besvär. Då tycker jag att vi deltagare kan ställa upp med utrustning, vilken monteras med fångrem och extra säkerhetstejp mm = ingen säkerhetsrisk. Sedan lägger vi ut filmerna till alla deltagares glädje (inkl. kameraägarens som nu äntligen kan se hur han/hon egentligen kör).
Har man dessutom en dator med sig kan vi ju tillsammans granska filmerna, t ex under lunchuppehållet.

SMC och instruktörerna ställer upp med ganska mycket på idéell basis, här kan vi som äger lämplig utrustning bidra lite.

Och - visst syns det att vi har kul och hur trevlig banan har blivit!

VFRippe

Member
Skönt att kunna drömma sig tillbaka nu när det börjar bli mörkare, abstinensen börjar reda komma. Men snart så.... Längtar redan tillbaka.