Arlanda 27/8

lime

Skriver inte
Vilken fantastiskt dag!

Varmt väder, buskul bana, duktiga deltagare, inspirerande instruktörer, roliga resurser och framför allt en toppen TL i form av Goe. :D

Jag har inte haft så här roligt på massor av veckor.

Ett särskilt tack till Håkan E och Christian B. Grymt kul att jobba med er.

Och så bugar jag mig djupt för Kicki, Maud, Niklas, Stefan och Stefan, Krister, Micke och Robert. Vi var inte direkt snälla instruktörer men ni var riktigt duktiga.

Sedan får man inte glömma bort MC-Gruppen som fixar och donar med allt runtomkring.

:D

För er som inte var på Arlanda idag, det är en ny dag imorgon. :D
 
Last edited:

Peter1980

New member
Ja, riktigt skoj var det!

Måste dessutom säga att det är kul att se alla deltagares framsteg. Från bankanten syns det verkligen vilken ljusårs skillnad det är från de första passen och de sista!
 

druid

New member
Vilken fantastiskt dag!

Varmt väder, buskul bana, duktiga deltagare, inspirerande instruktörer, roliga resurser och framför allt en toppen TL i form av Goe. :D

Jag har inte haft så här roligt på massor av veckor.

Ett särskilt tack till Håkan E och Christian B. Grymt kul att jobba med er.

Och så bugar jag mig djupt för Kicki, Maud, Niklas, Stefan och Stefan, Krister, Micke och Robert. Vi var inte direkt snälla instruktörer men ni var riktigt duktiga.

Sedan får man inte glömma bort MC-Gruppen som fixar och donar med allt runtomkring.

:D

För er som inte var på Arlanda idag, det är en ny dag imorgon. :D

Kan bara hålla med på alla punkter.

Känner idag dock att jag kanske inte skulle ha kört den där 15 extra milaturen direkt efteråt...
 

Harpoonman

New member
Kan bara hålla med fr min sida av världen här också.
Gick min första SMC kurs 8/8 i år på Gelleråsen och steg 2 igår på Arlanda.
Gelleråsen var skitkul och mkt snabbare men Arlanda var definitivt roligare och framför allt NYTTIGARE för nybörjare med alla sina kurvor trots långsammare bana, här får man verkligen hardcoreträna gaskontroll, blick och spår hela tiden

Vilken underbar dag, bra instruktörer och trevliga mcmänniskor.
Skamset måste jag erkänna att jag redan glömt bort namnen på "Piff o Puff" som ledde oss i Steg 2 långsam grupp...Galne Dansken var med som mascot också, tack för att ni breddade vårt kunnande och gav mcåkandet en ny dimension under denna dag, det måste kännas skitkul som instruktör att se dom ni tjatar på en hel dag göra sina resp framsteg.
Vi åkte kl 05 fr Dalarna för att komma i tid o ett tack till Göran Ekman som petade in oss i kursen med mkt kort varsel efter sent telesamtal på frekvällen

Så mör man är idag efter gårdagens mekaniska samlag med FJR´n på banan är bara angenäma plågor, frågan är om man inte ska skaffa sej en banhoj också (förslag mottages via mail)
En tanke går också till han som vurpade under dagen, hoppas du/han mår bra efter den voltan.

Vill även sända en tackkram till instruktör Sara på Kawan, hon öppnade upp våran mchorisont på vid gavel när vi gick våran första smckurs på Gelleråsen den 8/8 i år
Lyckorus känslan efter den dagen och gårdagens körning på Arlanda är svårslagen....som sex fast men kläderna på då
Jag tror att dom allra flesta får en enorm ahaupplevelse efter en avslutad SMC dag någonstans i detta vackra land med den alltför korta sommaren
 
Last edited:

Bobo08

New member
Får väl oxå tacka för gårdagen!
Krax är en underlig filur, men lär man känna honom och förstår vad han menar, så är han inte så dum endå.(ja Matte du va bra du oxå)
med tanke på den blandade kunskapen i våran grupp Steg 1 Medel/snabb, så tycker jag att det flöt på bra med vettiga övningar å råd å tipps.
Sen är ju banan ett kurveldorado, och det faktiskt att köra om med marginal på många ställen oxå.
Å vi stekte!
 

Jien

New member
Kan bara hålla med fr min sida av världen här också.
Gick min första SMC kurs 8/8 i år på Gelleråsen och steg 2 igår på Arlanda.
Gelleråsen var skitkul och mkt snabbare men Arlanda var definitivt roligare och framför allt NYTTIGARE för nybörjare med alla sina kurvor trots långsammare bana, här får man verkligen hardcoreträna gaskontroll, blick och spår hela tiden

Vilken underbar dag, bra instruktörer och trevliga mcmänniskor.
Skamset måste jag erkänna att jag redan glömt bort namnen på "Piff o Puff" som ledde oss i Steg 2 långsam grupp...Galne Dansken var med som mascot också, tack för att ni breddade vårt kunnande och gav mcåkandet en ny dimension under denna dag, det måste kännas skitkul som instruktör att se dom ni tjatar på en hel dag göra sina resp framsteg.
Vi åkte kl 05 fr Dalarna för att komma i tid o ett tack till Göran Ekman som petade in oss i kursen med mkt kort varsel efter sent telesamtal på frekvällen

Så mör man är idag efter gårdagens mekaniska samlag med FJR´n på banan är bara angenäma plågor, frågan är om man inte ska skaffa sej en banhoj också (förslag mottages via mail)
En tanke går också till han som vurpade under dagen, hoppas du/han mår bra efter den voltan.

Vill även sända en tackkram till instruktör Sara på Kawan, hon öppnade upp våran mchorisont på vid gavel när vi gick våran första smckurs på Gelleråsen den 8/8 i år
Lyckorus känslan efter den dagen och gårdagens körning på Arlanda är svårslagen....som sex fast men kläderna på då
Jag tror att dom allra flesta får en enorm ahaupplevelse efter en avslutad SMC dag någonstans i detta vackra land med den alltför korta sommaren

Blir glad av att höra ni hade skoj och lärde er massor kommer nog inte glömma er i första taget då det var dagen man vart examinerad därav våran "mascot" som gjorde att jag svettades mer än vanligt dagen till ära :)


Jimmy Engström eran "PIFF" :D
 

Peter1980

New member
Vad tyckte folk om chikanen? funkade den att köra i?

Det är rätt mekigt att ställa upp den så att den blir körbar, när man promenerar mot den så behöver man inte lika mkt utrymme som när man kommer mot den i 200kmh :)

För ljudnivån fungerade den kanon den här helgen iaf..
Ingen var över bullergränsen under Lördagen och så vitt jag vet inte under Söndagen heller. 87,6db var högsta värdet på en ensam hoj när jag satt i tornet idag.. 89,9 när 4-5 hojar kom i en tight klump, så där var det nära, men inte över.
 

Sven

New member
Vad tyckte folk om chikanen? funkade den att köra i?

Det är rätt mekigt att ställa upp den så att den blir körbar, när man promenerar mot den så behöver man inte lika mkt utrymme som när man kommer mot den i 200kmh :)

För ljudnivån fungerade den kanon den här helgen iaf..
Ingen var över bullergränsen under Lördagen och så vitt jag vet inte under Söndagen heller. 87,6db var högsta värdet på en ensam hoj när jag satt i tornet idag.. 89,9 när 4-5 hojar kom i en tight klump, så där var det nära, men inte över.

Chikanen var bra, det gick att köra fortare än man trodde, fin övning för snabbstyrning!
I övrigt en jättebra dag, bra ordnat, en grupp med bara trevliga människor(snabb steg 4) och bra instruktörer!
 

Harpoonman

New member
Blir glad av att höra ni hade skoj och lärde er massor kommer nog inte glömma er i första taget då det var dagen man vart examinerad därav våran "mascot" som gjorde att jag svettades mer än vanligt dagen till ära :)


Jimmy Engström eran "PIFF" :D

Aha Jimpan Piff.
Det var som jag misstänkte då...vi hade en trainee som instruktör :D
Du skötte dej med bravur tycker jag.
Vi kommer att minnas den här dagen i flera aspekter, banan, körningen, vädret, andan och atmosfären och att vi var hugade att göra det vi hade som uppgift fr er...så sträck på dej :)
 

Harpoonman

New member
Vad tyckte folk om chikanen? funkade den att köra i?

Det är rätt mekigt att ställa upp den så att den blir körbar, när man promenerar mot den så behöver man inte lika mkt utrymme som när man kommer mot den i 200kmh :)

För ljudnivån fungerade den kanon den här helgen iaf..
Ingen var över bullergränsen under Lördagen och så vitt jag vet inte under Söndagen heller. 87,6db var högsta värdet på en ensam hoj när jag satt i tornet idag.. 89,9 när 4-5 hojar kom i en tight klump, så där var det nära, men inte över.

Funkade alldeles utmärkt för att hålla ner ljud o hastighet tycker jag
 

druid

New member
Vad tyckte folk om chikanen? funkade den att köra i?

Det är rätt mekigt att ställa upp den så att den blir körbar, när man promenerar mot den så behöver man inte lika mkt utrymme som när man kommer mot den i 200kmh :)

För ljudnivån fungerade den kanon den här helgen iaf..
Ingen var över bullergränsen under Lördagen och så vitt jag vet inte under Söndagen heller. 87,6db var högsta värdet på en ensam hoj när jag satt i tornet idag.. 89,9 när 4-5 hojar kom i en tight klump, så där var det nära, men inte över.

Den fungerade som det var tänkt, den höll ner farten men inte så mycket att man behövde gasa järnet efteråt. Behövde man 'jaga' ikapp någon så gick det även att köra genom duktigt fort.
 

peakupnorth

New member
Jag vill tacka Sara, Mattias och Fredrik, nu kör jag hoj istället för åka hoj. Chikanen sätt en liten kon på rundningstolpen. det är var lite bättre på söndag än på lördagen.// Norrland
 

kimelliz

New member
Så mör man är idag efter gårdagens mekaniska samlag med FJR´n på banan är bara angenäma plågor, frågan är om man inte ska skaffa sej en banhoj också (förslag mottages via mail)
Såklart du ska ha en banhoj, vet precis vad du skall ha...:D
Lägligt nog så har jag precis en sån till salu!:cool:
Vill även sända en tackkram till instruktör Sara på Kawan, hon öppnade upp våran mchorisont på vid gavel när vi gick våran första smckurs på Gelleråsen den 8/8 i år
Lyckorus känslan efter den dagen och gårdagens körning på Arlanda är svårslagen....som sex fast men kläderna på då
Jag tror att dom allra flesta får en enorm ahaupplevelse efter en avslutad SMC dag någonstans i detta vackra land med den alltför korta sommaren
Så ses vi förhoppningsvis på fler kurser kanske redan i höst, och nästa år!:)
//Sara
 
Last edited:
Top