Nej, eftersom fotbollsklubbar - hur perverst det än verkar - räknas som ideella organisationer. Swedish BikeMeet debiteras som kommersiell aktör eftersom High Chaparral, ett företag, är medarrangör.
Ja frågan är verkligen hur dom resonerar eftersom de stor fotbollsklubbarna är just företag där spelarna är anställda, detsamma gäller arenorna.
Det enda som är ideellt är klubbarnas ungdomsidrott där föräldrar är med sin ungar.
Problemet ligger nog snarast i just att det är idrott vilket mc-åkning inte är. Sen är ju fotboll fotboll gudbevars och om man ute på stan av någon anledning böejr sig ner och plockar upp en boll så vrålar hela nejden "HANDS" för finns det en boll i närheten så är det ALLTID match
Fan vad trött jag är på den där löjliga bollsporten och på dom ännu löjligare supportrarna som måste slåss om laget vinner, slåss om laget förlorar och slåss om det blir oavgjort.
Tänk er en roadracing tävling.
- Fan Ducati vann, jävla Ducatiåkare jag ska spöa er, kom alla Hondaåkare så spöar vi Ducatiåkarna.
- Och kolla dom löjliga Yamahaåkarna.
- VA? tycker ni vi är löjliga? Ni ska ha stryk era jävlar.
- Vafan kom Suzukiåkarna ifrån?
- Vi var var inne i stan och slog sönder skyltfönster eftersom Suzuki kom sist.
- Va, kom ni sist haha?
- Ja vad är det med det då era jävla skitHondaåkare? Ska ni ha stryk?
- Osv
Ja, och det är tack till procenten som det skulle polisbevakas....
1%-arna är heller inte ett skäl eftersom dom utgör ett betydligt mindre problem än den genomsnittlige fotbollssupportern.
Probllemet är nog snarast att motorcyklister (oavsett om dom är 1% eller 99%) så ser dom ju farliga ut, låter farligt och är säkert farliga också, speciellt om det träffas 10,000 på samma ställe
Jag sörjer iofs inte SBM som jag hela tiden ansåg var för stort och för kommersiellt. Då gillar jag ideellt arrangerade mc-träffar betydligt bättre.