Alperna/Kroatien under v28 och hem igen v30

powerglide

New member
Någon som har vägarna (långt) söderut i sommar?

Jag ska till Kroatien i v29 och tänkte köra ner dagarna 6/7 - 10/7 i v28 (eventuellt fuska med MC-tåg ner till Österrike så att man slipper Autobahn).

Sedan är det hemfärd igen i v30, 19/7 - 23/7 c:a.

Finns det någon här som har liknande planer som man kan samordna delar eller hela färden ihop med?
 
Last edited:

Marko

New member
Någon som har vägarna (långt) söderut i sommar?

Jag ska till Kroatien i v29 och tänkte köra ner dagarna 6/7 - 10/7 i v28 (eventuellt fuska med MC-tåg ner till Österrike så att man slipper Autobahn).

Sedan är det hemfärd igen i v30, 19/7 - 23/7 c:a.

Finns det någon här som har liknande planer som man kan samordna delar eller hela färden ihop med?

Jag och min sambo funderar på att ta oss till Rovinj i Kroatien men våran semester börjar först lördagen den 11 juli med men vi funderar på sticka på torsdagen innan. Vi ännu inte bestämt om vi ska ta bilen eller mc:n. Mc kan bli ett lättare alternativ om man vet att man får lite resesällskap. våran tanke är att vi tar färjan Trelleborg- Rostock och sedan kör vi på.

Marko
 

powerglide

New member
Jag ska lite förbi Split själv (ytterligare 6 timmar söderut) men jag behöver vara framme senast på eftermiddagen den 11/7 för ett evenemang som börjar då. Jag kan hinna precis om avfärden inte går förrän på torsdag. Men då blir det för mycket Autobahn (en sträckkörning går att avverka på 21 timmar plus pauser), sorry.

Men när åker ni tillbaka då?
 
Last edited:

Marko

New member
Jag ska lite förbi Split själv (ytterligare 6 timmar söderut) men jag behöver vara framme senast på eftermiddagen den 11/7 för ett evenemang som börjar då. Jag kan hinna precis om avfärden inte går förrän på torsdag. Men då blir det för mycket Autobahn (en sträckkörning går att avverka på 21 timmar plus pauser), sorry.

Men när åker ni tillbaka då?

Tanken är att vi börjar dra oss hemåt den 18 juli. Det går givetvis att ändra på en dag eller två.Men har inte bestämt ännu, om vi ska åka till Kroatien eller inte. Vi får avvakta och fundera ett tag till.
 
Top