Allmänt och blandat OT

Marie

Banned
Du behöver inte svälja någonting.
För mig är det ÄNTLIGEN JUL, sen får du tycka vad du vill
Det brukar du ju...

Eftersom julen är en kristen högtid är det knappast vare sig ditt eller mitt tyckande som avgör när julen börjar, utan vad Kyrkan säger. I år är det ju dessutom extra tydligt, då den 24 december är 4:e söndagen i advent.

Däremot tillönskar jag med största glädje både dig och alla andra en riktigt god och välsignelserik juletid!
 

Hanlotta

New member
Eftersom julen är en kristen högtid är det knappast vare sig ditt eller mitt tyckande som avgör när julen börjar, utan vad Kyrkan säger. I år är det ju dessutom extra tydligt, då den 24 december är 4:e söndagen i advent.

Det stämmer nog för en person som är religiös... Men för mig som inte är speciellt religiös är julen barnens högtid. Julen är en tid när man är ledig, laddar batterierna, umgås med släkt och vänner, äter god mat, ger varandra presenter, m.m.
När den tiden infaller väljer jag och många andra själva. Tyvärr verkar det som om religiösa människor har ett tvång att pracka på andra människor sin tro och att deras sätt att se på olika saker är den enda rätta.

Avslutningsvis önskar jag dig och alla andra en God Jul och Ett Gott Nytt År oavsett anledningen till att ni firar jul.
 

@nderz

New member
Det stämmer nog för en person som är religiös... Men för mig som inte är speciellt religiös är julen barnens högtid. Julen är en tid när man är ledig, laddar batterierna, umgås med släkt och vänner, äter god mat, ger varandra presenter, m.m.
När den tiden infaller väljer jag och många andra själva. Tyvärr verkar det som om religiösa människor har ett tvång att pracka på andra människor sin tro och att deras sätt att se på olika saker är den enda rätta.

Avslutningsvis önskar jag dig och alla andra en God Jul och Ett Gott Nytt År oavsett anledningen till att ni firar jul.

Bra skrivet, instämmer helt och fullt:) :)
 

totted

New member
Förbjud julen

SMC bör arbeta för att förbjuda julen i alla dess former. Traditioner är endast ovanor i finkläder.
 

asterix

New member
Har Du blivit förbudsivrare på "gamla dar" Totte? Minns Dej från åttiotalet,bl.a. när vi "spelade" biljard & drack pilsner på Villa Löwenhertz!Tror det var -82,om jag nu minns rätt.Tror Du körde nån BMW-GS,eller år jag totalt ute o cyklar?Har inga problem med julen,blir alltid inbjuden.Men det är ju ett jävla stressande hela dec.månad.Många är ju helt slut när julen inträffar.
 
Top