adrian_vg
New member
Hej alla!
Kollade runt efter en ny påse för ryggskyddet till mitt nuvarande ca tre år gamla Rukka RVP Airpower-ryggskydd (med grenremmar!), men hittade inget.
Grunnade sen på att ta fram mitt befintliga, knappt använda, Spidi Warrior med integrerad bröstplatta, men insåg efter kort test varför den hamnat längst in i garderoben - den glider upp på ryggen så fort man rör sig (ja, det är rätt storlek), pga avsaknad av grenremmar som håller fast härket på rätt plats...
Snubblade sen av en slump över den länkade artikeln nedan.
https://www.planet-knox.com/2014/06/take-the-knox-again-and-again-choosing-the-right-back-protector/
Man blir ju lite fundersam över detta med tolv månaders livstid på ryggskydd.
Hur ofta byter ni ryggskydd??
Är det förresten inte en skriande brist på aktuella tester på ryggskydd för mc?
Rör sig inte utvecklingen framåti denna bransch?
Vad för alternativ finns egentligen om man absolut vill ha grenremmar på sitt ryggskydd?
Tips och kommentarer på allt ovanstående?
Kollade runt efter en ny påse för ryggskyddet till mitt nuvarande ca tre år gamla Rukka RVP Airpower-ryggskydd (med grenremmar!), men hittade inget.
Grunnade sen på att ta fram mitt befintliga, knappt använda, Spidi Warrior med integrerad bröstplatta, men insåg efter kort test varför den hamnat längst in i garderoben - den glider upp på ryggen så fort man rör sig (ja, det är rätt storlek), pga avsaknad av grenremmar som håller fast härket på rätt plats...
Snubblade sen av en slump över den länkade artikeln nedan.
https://www.planet-knox.com/2014/06/take-the-knox-again-and-again-choosing-the-right-back-protector/
Man blir ju lite fundersam över detta med tolv månaders livstid på ryggskydd.
Hur ofta byter ni ryggskydd??
Är det förresten inte en skriande brist på aktuella tester på ryggskydd för mc?
Rör sig inte utvecklingen framåti denna bransch?
Vad för alternativ finns egentligen om man absolut vill ha grenremmar på sitt ryggskydd?
Tips och kommentarer på allt ovanstående?