Smartswede: Även om det är rejält OffTopic så håller jag till grunden med dig, men, menade givietvis olaglig fildelning, så är kontrollmetoderna absurda, precis som argumenten hos piraterna. Hoppas verkligen att piratpartiets EU-parlamentariker jobbar gratis då han förutspråkar att vissa näringsidkare ska göra det. Leva som man lär, det kan jag acceptera. Dock är det extremt ovanlingt, speciellt hos politiker med flummiga idéer...
-
Det där med att lagen ska anpassas efter utvecklingen borde ju verkligen annammas i trafiken. Kanske dags att vakna upp och inse att 120 inte är samma som det var på 60-70-talet?
Tänkte på det i söndags när jag var ute på långtur. Klart väder, solsken, viltstängsel. Kör i 110 på mätaren på 90-vägen, folk ligger och trycker i baken på en och vill köra om. Jag hade gärna ökat lite till, men vetskapen om att "står en polis här framme kan jag bli av med lappen" får mig att låta bli.
Jag vet inte, det är ett svårt problem. Men jag anser fortfarande det är jäkla skillnad på att köra för fort och att köra FÖR fort. Sedan är det enligt mig ett för hårt straff med körkortsindragning (för fortkörning vill säga), det kan få folk att bli av med sitt jobb i värsta fall. Då är nog dagsböter som nämndes ett bättre alternativ.
Personligen blir jag förbannad när man läser om folk som fått böta för 119km/h på motorväg när man ser snorvalpar körandes på bakhjulet varje dag hela sommaren i lokala byhålan.