AK BKK Mittsverigebanan 11-12 aug

Pinhead

New member
Hej
Jag har sett att det finns några platser kvar till BKK på mittsverigebanan, så jag funderar på att köra hoj dit och köra 2 bandagar. Men skulle först vilja höra mig för med några frågor jag har:

Jag har gått steg 1-4 på kemora förra året, kan jag då välja vilket steg jag ska köra under de här 2 dagarna?

Jag har sett att man kan bo i direkt anslutning till banan, är det ett bra alternativ? om inte, vars är annars ett bra boende?

Tror det var de stora frågarna just nu, kommer kanske fler senare.
/Daniel
 

cleaner

New member
Hej Daniel,

steg 4 är individuell coaching, dvs du tränar på det du känner att du vill träna
på eller också frågar du någon instruktör om dom ser nåt speciellt i din körning som
du kan göra bättre.

Boendet vid banan har jag ingen erfarenhet av men annars finns Antjärns camping ca 2 km från banan :)
har bott där, ska bo där i år.
 

Pinhead

New member
Hej Daniel,

steg 4 är individuell coaching, dvs du tränar på det du känner att du vill träna
på eller också frågar du någon instruktör om dom ser nåt speciellt i din körning som
du kan göra bättre.

Boendet vid banan har jag ingen erfarenhet av men annars finns Antjärns camping ca 2 km från banan :)
har bott där, ska bo där i år.

Jo vet att steg 4 är individuell coaching, vilket var det jag var ute efter. Tänkte bara om det var något annat program dom kör när det bara är endagars.

Ok får kolla in campingen om det är nå bra alternativ.

Du var väl också på kemora förra året? kämpade på med en sv650 med mjuk framfjädring? Tror vi körde lite i samma grupp, kör själv en vit cb1000r.
 

cleaner

New member
Jo vet att steg 4 är individuell coaching, vilket var det jag var ute efter. Tänkte bara om det var något annat program dom kör när det bara är endagars.

Ok får kolla in campingen om det är nå bra alternativ.

Du var väl också på kemora förra året? kämpade på med en sv650 med mjuk framfjädring? Tror vi körde lite i samma grupp, kör själv en vit cb1000r.

Om inte upplägget är ändrat vilket jag är ganska säker på att det inte är så kan du köra steg 4.

Jodå, du har helt rätt på vem jag är :)

Not sent from an iProduct...
 

RogerB

New member
Hej
Jag har sett att det finns några platser kvar till BKK på mittsverigebanan, så jag funderar på att köra hoj dit och köra 2 bandagar. Men skulle först vilja höra mig för med några frågor jag har:

Jag har gått steg 1-4 på kemora förra året, kan jag då välja vilket steg jag ska köra under de här 2 dagarna?

Jag har sett att man kan bo i direkt anslutning till banan, är det ett bra alternativ? om inte, vars är annars ett bra boende?

Tror det var de stora frågarna just nu, kommer kanske fler senare.
/Daniel

Hej, Antjärns camping är nog fullbokad om ingen lämnat återbud senaste dagarna men som det ser ut nu så är jag/vi en eller två i vår stuga så plats kan nog lösa sig! /Roger Borgeryd
 

Pinhead

New member
Hej, Antjärns camping är nog fullbokad om ingen lämnat återbud senaste dagarna men som det ser ut nu så är jag/vi en eller två i vår stuga så plats kan nog lösa sig! /Roger Borgeryd

Det skulle kunna vara nått, vilka dagar hade ni tänkt bo där?

Hade ni tänkt köra hoj ner? Tänkte helst vilken väg som kan vara rolig, vill nog inte köra E4 allt för långt. Söker mest väg mellan Umeå och Örnsköldsvik. Längs höga kusten kan man nog köra sen.

/Daniel
 

RogerB

New member
Hej, vi år två pers som det ser ut nu, vi har stugan fredag till söndag och kommer ev att hoja ner men det har vi inte bestämt helt ännu. Jag ska höra med kompisen. Hojar vi kan vi ju med fördel mötas upp i Umeå?

Mellan Umeå och Övik.. Tja, lite krokvägar finns det nog, Bussjövägen mellan Umeå och Norrmjöle sedan mot Sörmjöle är underhållande men kort, sen kan man vika inåt landet söder om Nordmaling (Salusand tror jag) och åka mot trehörningsjö (Kanske finns någon mer här på forumet som förstår vilken väg jag tänker på och kan precisera lite?) sedan mot flygplatsen och in mot Övik. Det tar förstås mycket längre tid så det beror väl på när man kommer iväg om man tar de vägarna.

Du når mig på 070-395 8224 eller mail: sekreterare@umcc.nu /Roger Borgeryd (finns förstås även på Facebook som så många andra)
 

RogerB

New member
långsam :)

Hej Daniel, stugan har vi fredag till söndag. Såg inte att det fans svar om vägval redan :)

/Roger

Edit: mysko, jag skrev ett långt svar som enligt forumet skulle godkännas av moderator före det postades... kanske för att jag skickade med kontaktuppgifter till mig själv... Det inlägget dyker väl förhoppningsvis upp snart.
 
Last edited:

Triumph int

New member
Några mil grusväg la du till

Det var därför som jag körde rakt ner till E4 vid Salusand, söder om Lögdeå

Är det bra väg den du ritade mellan Nordmaling - Umeå?
 

Pinhead

New member
Några mil grusväg la du till

Det var därför som jag körde rakt ner till E4 vid Salusand, söder om Lögdeå

Är det bra väg den du ritade mellan Nordmaling - Umeå?

Har kört väldigt lite sådär långt söderut, men vill minnas att vägen från Umeå till Sörfors var riktigt rolig, kan dock ha berott på att jag lånade en riktigt rolig hoj när jag testade den. Drog sen en chansning söderut, som sagt hoppas det är asfalterat...

Skulle verkligen vilja hitta en karta där man kan se om det är asfaltvägar, har alltför ofta kollat in kurviga vägar på nätet för att upptäcka att de är grusvägar när man kommer till dem.
 

Pinhead

New member
Hej Daniel, stugan har vi fredag till söndag. Såg inte att det fans svar om vägval redan :)

/Roger

Edit: mysko, jag skrev ett långt svar som enligt forumet skulle godkännas av moderator före det postades... kanske för att jag skickade med kontaktuppgifter till mig själv... Det inlägget dyker väl förhoppningsvis upp snart.
Så ni åker tillbaka söndag kväll? jag hade nog tänkt ta det lugnt och åka uppåt först på måndagen, men det går nog att ordna. Jag skulle inte lita på att det svaret kommer snart, jag fick upp att en moderator skulle godkänna mitt svar i en annan tråd och nu några veckor senare har det än inte kommit upp... tur att det inte var något viktigt.


Jo lite besvärligt men man får ju all nödvändig information, tack för tipset. Tror jag hittat ett mellanting av våra två rutter så man slipper grusvägar.
 

RogerB

New member
Sant undrar som sagt om det var länk eller telefonnummer som påkallade moderator... Jag skulle tro att stugor söndag till måndag inte är något problem nej!

Provar med telefonnummer enbart då: 070-395 8224 och så en dold mailadress: sekreterare[at]umcc.nu

Jag gissar att vi kommer ner till campingen någon gång efter 9-tiden men jag kan höra av mig under fredagen om jag får ett sms elelr mail från dig så jag vet hur jag når dog - det om du fortfarande är intresserad av stugplatsen? Samåkning ner kan nog funka också, riktigt hur krokiga omvägar vi ids ta vet jag inte men om vi är någotsånär hoptajmade så är det ju både säkrare och trevligare att åka några stycken.

/Roger
 

Pinhead

New member
Sant undrar som sagt om det var länk eller telefonnummer som påkallade moderator... Jag skulle tro att stugor söndag till måndag inte är något problem nej!

Provar med telefonnummer enbart då: 070-395 8224 och så en dold mailadress: sekreterare[at]umcc.nu

Jag gissar att vi kommer ner till campingen någon gång efter 9-tiden men jag kan höra av mig under fredagen om jag får ett sms elelr mail från dig så jag vet hur jag når dog - det om du fortfarande är intresserad av stugplatsen? Samåkning ner kan nog funka också, riktigt hur krokiga omvägar vi ids ta vet jag inte men om vi är någotsånär hoptajmade så är det ju både säkrare och trevligare att åka några stycken.

/Roger

Jo jag är fortfarande intresserad av stugplatsen, när hade ni tänkt åka från umeå för att komma fram 9? Jag hade tänkt åka rätt tidigt, så jag lär troligtvis komma fram före er. men du kan nå mig på 070-235 94 50.

Vägen jag tänkt åka från umeå och neråt just nu kan du se i länken: http://goo.gl/33LwA.

/Daniel
 

JohanLi

New member
Är nyss hemkommen från två kanondagar på Mittsverigebanan och måste bara tacka arrangörerna igen :tummenupp. Det har varit så jäkla kul och instruktörerna är så jäkla bra. Jag tycker jag lärt mig en hel del, och det allra bästa är att jag har så jäkla mycket kvar att lära. Jag ser fram emot nästa SMC-kurs.
 

Syster-Tysk

New member
Tack alla medinstruktörer för dessa kanondagar, men framför allt tack till er deltagare, det är ju trots allt ni som gör. Detta möjligt, vi hoppas att vi får köra nästa år igen! :) ses snart, Med vänlig hälsning, Jonas syster-tysk
 

RogerB

New member
Kan bara instämma i kören! Superdagar! Med lite tydligare och bättre marknadsföring borde vi väl kunna fylla kursen bättre nästa år? Fint kört allihop!

/Roger, Kawa Z1000SX i medel
 
Top