Actionkameratest i MC-Folket, mars 2017

Lelle K

New member
Jag såg verkligen fram emot att läsa testet, det finns ju ett antal actionkameror att välja mellan. Gissa om jag blev besviken när jag konstaterade att GoPro ej var med bland de testade kamerorna. Det är mig veterligt ett av de ledande märkena och det hade varit högintressant att få läsa om den i ett test. Men icke. Undrar hur i hela friden redaktionen tänkte när de skippade den i testet, samtidigt som de lockar med "de 8 bästa...." på omslaget. Svagt!
 

tersan

New member
Nu blir jag lite förvånad. Ett seriöst test ska vara oberoende, så om det bygger på att medverkande företag levererar produkter efter eget urval är det ju utan värde. Jag reagerade på att "testet" inte innehöll Gopro, men ärligt talat vete 17 om det var så överraskande med tanke på recensentens tidigare alster.
 

gundj

New member
Det oroar mig lite att skribentens inlägg försvann.
Det innehöll ju rätt hårda anklagelser mot en leverantör som oftast får mycket bra resultat i tester.
Om skribentens påstående är sant så förvånar det mig att denne inte gått till någon stor branchtidning och berättat.
Alla journalister jag stött på hävdar till sin död att inga påtryckningar godtas vid tester.
Det är ju tvärt mot vad som stod i det borttagna inlägget.
Hoppas det hann tas en backup så inlägget finns kvar.
 

Skye

Kör Mycket!
Skribenten har mestadels i sina test bojkottat GoPro av nån anledning, bara att kolla på tidigare inlägg
 
Top