8 juli - BKK på Sviestabanan "Sörmlands dagen"

Dempen

New member
Finns fortfarande gott om platser till denna kursdag.

Vi har fått kursdagen "märkt" med SMC Södermanland, även om den är öppen för alla.

Det betyder att funktionärerna, som verkar den dagen så långt möjligt, är från Södermanlands funktionärskår.
Med andra ord; många kända ansikten från vårt distrikt kommer att arbeta med deltagarna.
Som sörmlänning kommer du att känna dig extra hemma på det här kurstillfället,
så passa på att boka in dig till en riktigt trevlig kursdag på Sviestad-banan.

Här är anmälningslänken där det också går att läsa mer detaljer om kursdagen:
https://www2.svmc.se/school?courseType=school&courseId=280
 

Bengt Allevad

New member
Vi sätter upp vår Sörmlandsflagga, gul med svart grip, i depån.

Bara att se den är värt besöket:)
 
Last edited:

Kjell-Anders

New member
Vi sätter upp vår Sörmlandsflagga, gul med svart grip, i depån.

Bara att se den är värt besöket:)

Visst räcker det med att få se flaggan, och så får vi eventuellt köra lite hoj också! Självklart har jag bokat in denna dag samt BMW-klubbens körning och ser verkligen fram emot att få träna på kurvtagningens ädla konst.
Det finns ju inget roligare än att träna kurvtagning på bana och slippa rullgrus, mötande trafik, älgar och grävlingar mm.

Ta chansen om ni kan komma loss en dag eller två!
 

lime

Skriver inte
Kika på http://www.visitlinkoping.se kanske??

Jag har bott på:
- Linköpings Hotell & Vandrarhem: Centralt och bra rum. Lite dyrare.
- Mjellerumsgården: Billigare och charmigt. Små rum.
- Valla folkhögskola: Studentrum. Helt okej.
- Motell Filbyter: njea... bra käk.
- Scandic Hotel Linköping Väst: Bra! Har för mig att instruktörerna brukar vara inhysta här. SMC:are har bra priser. (se http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=155)
 

Herr Fuggle

New member
Någon som kan rekommendera vart man kan ev bo billigt i området........ B&B, hotell, stuga mm mm

Vi tänkte åka ner och bo i depån! Det har gått tidigare år och vanligtvis gillar banägare att det finns folk på plats.

Skulle det av någon anledning inte gå så slår vi upp tälten utanför banan. Eget kök och frukosten är klar på morgonen...
 

gluffis

Regnmakare
Är det verkligen samling 07:00 ? Innebär det i så fall att besiktning skall vara klar före det?

Då blir det en tidig morgon o åka hemifrån....
 

SGM

Moderator
Är det verkligen samling 07:00 ? Innebär det i så fall att besiktning skall vara klar före det?

Då blir det en tidig morgon o åka hemifrån....

Det är 'la som vanligt, inskrivning och besiktning mellan 7-8, och förarmötet runt 8.20 sisådär. :)

/J - siktar på att vara där 7, blir svinottan det när man skall traila 20 mil.. :D
 

gluffis

Regnmakare
Det är 'la som vanligt, inskrivning och besiktning mellan 7-8, och förarmötet runt 8.20 sisådär. :)

/J - siktar på att vara där 7, blir svinottan det när man skall traila 20 mil.. :D

Det är okej att åka dit till före 8.. Men 7 är inte upplyftande...

Jag kommer inte traila dit så ska nog gå skapligt dom 15 milen...
 

Mymlan

New member
Det är okej att åka dit till före 8.. Men 7 är inte upplyftande...

Jag kommer inte traila dit så ska nog gå skapligt dom 15 milen...

Inskrivningen startar kl 07.00 och innan kl 08.00 så ska hojen vara besiktigad och inskrivningen klar. Förarmötet startar kl 08.15.
 
Top