666 blir 77

SuperRetard

New member
Riktigt snyggt..

Jag har lite problem med vad som verkar vara felmärkta kåpor från lev., så jag ligger långt efter planerna med fixandet av mina nya fina racekåpor. Men det börjar nästla upp sig och jag hoppas på en snar lösning på det, så då blir det lack hos mig med :).

Har du lite tips och nån sorts guide månne på hur man lyckas med sitt lackjobb?

zettan

New member
Har du lite tips och nån sorts guide månne på hur man lyckas med sitt lackjobb?

Lite kortfattat:

Förarbete: Slipa bort lack, eller matta ner den ordentligt. Grundlacka alltid. Använd maskeringstejp för lackering (så den inte tar med färgen).

Lackering: Stäng inte in dig i ett "rent" rum. Se till att ha lite drag så inte partiklar i luften landar på lacken. Många tänker tvärtom, men har man ingen box ska man ha luftflöde, inte stängt.
Börja spraya bredvid delen och släpp helst inte av på trycket förrän du är klar. Håll minst 30-40cm avstånd. Lägg inte på för mycket färg, då rinner det bara. Matta ner lacken och lägg på minst ett lager till.
Tänk på att börja med de ljusaste färgerna!
Gör samma procedur med klarlacken.

Förvänta dig inte samma resultat som du får hos en lackerare.

Kristofer

New member
Köpte en racehoj hösten 2011. Här är resultatet av "lite" fix i garaget:

Så det var du som var ute och provkörde på Anderstorp i höstas. Jag var lite frågande till vad 666:an gjorde i gatgruppen (och så gick den inte lika snabbt som vanligt... ;o)).

Snyggt jobbat med lacken! Frågan är väl om numret är tillräckligt tydligt

zettan

New member
Så det var du som var ute och provkörde på Anderstorp i höstas. Jag var lite frågande till vad 666:an gjorde i gatgruppen (och så gick den inte lika snabbt som vanligt... ;o)).

Snyggt jobbat med lacken! Frågan är väl om numret är tillräckligt tydligt

Nope, oskyldig till den provkörningen.
Jag ska inte tävla så numret är bara för syns skull. Har alltid haft 77 i idrott och på hojar.