35-åringen flög ner från taket när hans mc inte gick att bromsa

Triumph int

New member
Huvudrubrik i Aftonbladet
35-åringen flög ner från taket när hans mc inte gick att bromsa

Underrubrik
Bromsen tog inte – störtade sex meter

Text i artikel
Mc-utställningen slutade i katastrof.
Den 35-årige arrangören skulle flytta en motorcykel när bromsen inte tog.
Kamraterna såg hjälplösa på när han kraschade in i ett betongstaket – och störtade sex meter.


Jag tycker det verkar som att man ska uppfatta rubriken som att det var nått fel på mc,
men läser man hela artikeln framgår att han körde på bakhjulet in i räcket.

AB skriver med stora bokstäver att det har hänt, jag vill veta varför det hände.

Vem var han som körde?
Var han en rutinerad motorcycklist?

Om man har lite bakgrundsfakta så är det lättare att bedöma om det var en olycka eller nån som skulle visa sig tuff.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13127756.ab
 

Hampe

Skriver massor!
Som vanligt är vulgärmedia fel på det.

Två bilkillar arrangerar en bilutställning på en bilparkering.
Bilintresset ligger på den här nivån;
http://www.youtube.com/watch?v=0i2l7FDzMbg

men det bedöms vara ändå ballare med motorcykel så en showhoj införskaffas som komplement. Tanken var nog bara att den skulle stå stilla och beundras, och det hade absolut varit bäst om det hade fått vara så...

Inga MC-kläder vid tillfället, inte ens hjälm. MC-kort...? Alldeles uppenbart en kandidat för http://www.darwinawards.com/


Ja, jag är ett svin som trashtalkar någon som fortfarande uppges befinna sig i ett "livshotande tillstånd" enligt SU, men jag är förbannad på bilister just nu - speciellt när dom orsakar rubriker som kallas för MC-olyckor!



Hampe
 
Last edited:

Pisken

New member
"Han gasade till och motorcykeln stegrade upp på bakhjulet"

Tror inte ens han visste vilken skillnad det är på moped och en riktig hoj med lite klubba ...samma hände mig för massa år sedan när jag prövade en liten 125a cross "äfan denhär lille går väll inget" ... å KABANG så låg jag på rygg å crossen flög iväg (men jag hadde hjälm å skydd),alla oskadda även crossen .(självkänslan fick sig en knäck dock :) )

Åja dumt och spekulera , speciellt när någon är skadad ... killen kanske var jätterfaren mc förare och bara hadde en dålig dag (eller mekaniskt fel) , men läser man mellan raderna så har han nog mest kört på 4 hjul
 
Last edited:

Hansi

Skrivit för mycket
Ligger ju i människans natur att spekulera och skvallra om saker, men försök ha lite respekt när någon gjort ett misstag på sin MC, vilket nog de flesta av oss på ett eller annat sätt gjort någon gång bakom styret, och denna gång gjorde sig rejält illa.

Fakta är alltid intressant, men snacka inte skit om någon som ni kanske inte vet vem det är. Lite väl smaklöst.

Tror inte det är någon jag känner, men vad som än hänt så hoppas jag att skadorna läker och att föraren kan fortsätta köra hoj i framtiden.
 

Bighoj

New member
Om,och jag säger Om det är någon som har som vana att köra som en idiot och utsätta andra för fara,så hoppas ialla fall jag personligen att denna person aldrig kommer att kunna köra mc igen,och då spelar det inte någon roll ifall jag känner personen i fråga eller ej.Jag skulle gjort mig olycklig på den person som på rent medvetet vårdslöst körsätt orsakat mig skada.
Är det däremot en ren olyckshändelse pga tekniskt fel,sjukdom osv så är det en fruktansvärt tragisk olycka.
 

Hampe

Skriver massor!
Ligger ju i människans natur att spekulera och skvallra om saker, men försök ha lite respekt när någon gjort ett misstag på sin MC, vilket nog de flesta av oss på ett eller annat sätt gjort någon gång bakom styret, och denna gång gjorde sig rejält illa.

Fakta är alltid intressant, men snacka inte skit om någon som ni kanske inte vet vem det är. Lite väl smaklöst.

Tror inte det är någon jag känner, men vad som än hänt så hoppas jag att skadorna läker och att föraren kan fortsätta köra hoj i framtiden.

Jag är från Göteborg, jag vet tillräckligt väl vem det handlar om för att uttrycka mig som jag gör.
Har aldrig pekat finger åt någon enskild hojåkare tidigare, men här tycker jag faktiskt att det är befogat.

Skall vi seriösa motorcyklister lorta ner oss med att omfamna en posör som försöker flänga runt på tvären bland folk utan ha en susning om vad han håller på med...?

Har man inte ens vett att ta på sig hjälm innan man bär sig så infernaliskt dumt åt finns det inte mycket sympati att hämta här hos mig, sorry.

Hampe
 
Top