30 punkts listan

Q_Ball_Racing

New member
som motorcyklist så gör det lite ont inombords när tjänstemän och slipsar och andra förståsigpåare får för sig saker och ting och ska ta beslut utan att ha en aning om vad det är dom sysslar med...

har kollat igenom denna "30 punktslistan" och det är bara en massa skit påhitt för att vara ärlig och jag har självklart skrivit under/på listan som finns på denna länk om någon har missat------http://www.stoppahetsjakten.nu/

men i ärlighetens namn..... är det någon som tror att detta går att stoppa????
 

roffe_s

Active member
...men i ärlighetens namn..... är det någon som tror att detta går att stoppa????
Javisst. Men det kräver såväl hårda nypor, högljudda tillrop och hytta nävar som tankemöda, knivskarpa argument och möjligen en smula tyst diplomati...

Men ibland måste man riva ner gammalt skrot för att kunna bygga upp något fräscht och fungerande. Det är kanske i det läget vi befinner oss just nu?
 

Q_Ball_Racing

New member
ja jag vet inte vad jag ska tro. tycker dock det är tråkigt att man inte ser nyttan med motorcyklismen.
t.ex om 1 av 10 skulle välja motorcykel istället för bil.... hur mycket hade inte trafikköer och trängsel minskat i staden.
landsbygden drar nytta av motorcyklismen med på grund av avstånden och många motorcyklar drar mindre bränsle än en bil.
alla småvägar som glöms bort och som näst intill enbart nyttjas av motorcyklar.
alla små bed and breakfast och vandrarhem med mera som till stor del har motorcyklister som besökare.

finns säkert massor av exempel.
 
Top