2500kr

zettan

New member
Jag vet att jag tog upp samma ämne förra säsongen. Men efter att ha sett priserna för 2010 kan jag inte låta bli igen.

2500kr för SHK på Knutstorp!!!!!!

- Ja, jag vet att det kostar att hyra banan, ambulans, att mat ingår bla bla bla...

Men priset tror jag inte underlättar när man ska övertala kompisar att gå en SHK. Det underlättar däremot när man ska välja att välja andra arrangörer istället.

Varför kostar en BKK 1700kr och SHK 2500kr???
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Ja det var ju mindre bra länkat hehe!

Här är vad Barbro på SMC sa om det hela:
"...att 23/6 kostar 2500. Det är en SHK och distriktet har bestämt att de endast ska köra steg 3 och 4. Det innebär då att det är mindre antal deltagare på den kursen varför priset blir högre."
 

Niclas Hanzon

New member
Tillägg till nformationen i Swedies inlägg:

Vi har 60 deltagare i 3 hastighetsgrupper (80 deltagare i 4 hastighetsgrupper på BKK).
Vi videofilmar deltagare och bemannar flaggposteringar med instruktörer.
Därmed ökar kostnaderna för denna kurs.

Jag vill passa på att informera om att priserna för BKK-kurserna från SMC Skåne är samma för 2010 som de var 2009, detta trots ökad banhyra för oss. Hoppas det är en och annan som uppskattar det.

Jag hoppas också att den här länken till SHK-informationen på SMC Skånes School-sida fungerar bättre: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=7246

Med vänlig hälsning Niclas Hanzon, ordförande BKK Skåne
 

zettan

New member
I see..

Ok, endast 3 och 4. Då försvinner "problemet" att locka med nya deltagare.
Sen har jag aldrig skrivit att jag inte uppskattar en SHK...

Tack för svaren.
 

thomas.settvik

New member
Ok, endast 3 och 4. Då försvinner "problemet" att locka med nya deltagare.
Sen har jag aldrig skrivit att jag inte uppskattar en SHK...

Tack för svaren.

En kortare lek med räknedosan visar att 1700:- för ca 100 min BKK är samma minutenpris som 2500:- för ca 140 min SHK. (det finns bra detaljer på hemsidan)
Lägg där till tex filmning, mm och instruktörer på flaggposteringarna så har ni ett bättre paket än BKK.
Sist men inte minst, vilken annan organisation kan ge samma fokus på sporthojar och samtidigt erbjuda att försäkringen gäller?

SHK på Knutstorp tror jag blir svårslaget! Längtar redan!

Vi ses kanske?/Thomas
 
Top