2 sekunders ouppmärksamhet...

Pricken

New member
Ett par sekunders ouppmärksamhet är allt som krävs. Han upptäckte inte att passaten stannade för övergångsstället och det slutade med en smäll och en otäck marksyning. Han sa att han var okey när jag hjälpte honom resa upp hojen igen men jag såg på honom att han hade ont. Personuppgifter utbyttes i samförstånd och jag åkte vidare efter att ha förvissat mig om att han verkligen skulle klara sig. En helt vanlig eftermiddag i rusningstrafiken.......

Jag hoppas det gick bra för "dig" sedan och att allt ordnar upp sig. Tänk vad ett par sekunder kan göra skillnad... Ta hand om er där ute nu...

Hampe

Skriver massor!
Passat-psychos! Usch: sådana borde Polisen intressera sig mer för.

...eller vänta nu. Polisen = Passat now a days...? "Ur led är tiden."

Hur som helst: skönt att det gick hyfsat bra ändå. Fy tusan att sitta själv i bil och smälla med en hojåkare!
En sådan ångest, och så skyldig man skulle känna sig - trots att man är oskyldig.

Hampe

Tror nog att även RoffeS är skeptisk mot folk som kör Passat... :D

Pricken

New member
Ja, det såg inge roligt ut. Det var alltså inte jag som körde passaten ska tilläggas utan låg som första bil bakom honom och såg allt från första parkett. Det gör ont i kroppen att bara se händelsen för som hojåkare själv kan man tänka sig in i olyckan.

Även passat-ägaren hade sympati med hojåkaren, kommenterade att det var synd på hans fina hoj och hoppades inte att han slog sig för mycket.