1000 mil kö

flex

New member
Var det någon som lyssnade på p3/christer igår, där var en tjej Sonja från Tyskland som berättade om köerna på autobahn ,dom har sammanlagt 1000 mil kö om dagen, 365000 mil om året.(enkel tur till månen) En rad med fordon 1/4 varv runt jorden varje dag , snacka om att bli sen till middan :rolleyes:
 
B

becklestone

Guest
"Stau" är en folkrörelse. Eller frånvaro av rörelse kanske:)

Der Weg ist das Ziel.

Utan kö har ingen tysk något att berätta om semestern.

Men det är sant. Jag stod varje dag upp till 3 timmar i kön, när jag bodde in Hannover och jobbade i Burgdorf. Sen blev det kö lördagar i supermarknaden, 10 kassor med 10 köar av 23 inköpsvagn var. Det tog 45 minuter att komma genom kassan.

Tack för att jag lämnade Tyskland, har jag nu ett nästan köfritt liv. Men då och då måste jag ändå ta en liten kölapp!
 

nordicbiker

New member
Jag som kommer från Tyskland och jobbade där i sex år som servicetekniker (ute på Autobahn varje dag) kan bara skrattar om Svenskarna klagar om köer här i Sverige! :)

Många dagar medelas i radion inte ens köer under typ sju kilometer, annars skulle man pratar i 20 min...

Förstå ni nu varför jag hatar att stå i kö framför kassan, som är ett stor social happening för er Svenskarna??? ;-)
 
Top