Ja, nollvisionen är till för alla. Den är bra för alla och vi som kör MC ibland känner oss säkrare med en nollvision. Särskilt de nya vajerräckena är bra för alla. De är billiga att sätta upp och om ingen krockar blir det bra för alla. Och krocka är det ju ingen som vill göra, eller hur? Så det är också bra för alla.
Om vi som kör MC ibland, bara ville förstå att det är för vårt bästa som vajerräckena finns där. De finns där så att vi, som kör MC ibland, ska känna oss för lite extra och sänka hastigheten. Om vi som kör MC ibland bara kunde förstå hur mycket nollvisionen tillför alla bilister och andra fordonsförare, skulle vi nog inte gnälla så mycket. Vi tänker helt enkelt för mycket på oss själva. Vi borde tänka lite mer på andra trafikantgrupper och sätta oss in i hur de har det!
Snabellagningarna som det gnälls så mycket på inom MC-kretsar är bra för oss. Problemet är att vi som kör MC ibland inte begriper det. Det är en billig och trafiksäker metod att laga vägar för andra trafikantgrupper. Och så är vi där igen med vårt gnäll om att allt är så farligt när man kör MC. Tänk i stället på samhällskostnaderna om vi inte hade snabellagning. Dessutom så är vi som kör MC ibland ändå riktiga självmordspiloter! Det vet ni väl? Man skojar inte om sådant här!
Tänk att ibland får jag för mig att vi, som kör MC ibland, bara ser till vårt eget bästa. Jag menar, är det inte bättre att dö på en gång när vi ändå kraschar förr eller senare? Ett vajerräcke är då mycket bättre än något enfaldigt elände med underglidningsskydd. Då skadar vi oss bara och kanske får men för livet. Med ett fint vajerräcke slipper vi åtminstone lida! Nej, gör processen kort och fram för fler farliga monument i våra rondeller; rakbladsvassa beläten som strimlar MC-förare. Det är nollvisionen som bär lycka åt alla. Glöm inte det! Och så tänk nu inte bara på dig själv när du är ute och kör! Det finns faktiskt andra trafikantgrupper också som samhället måste ta hand om. Hur ska det annars gå?