BMW Motorrad har bekymmer. Det har också de som har köpt nya hojar av viss modell.
Den 5 juni meddelade BMW internationellt "körförbud" på alla R 1200RT av 2014 års modell som har ESA (Electronic Suspension Adjustment). Det sägs röra sig om ca 8 000 hojar. Nåt fel med bakre fjädring/stötdämpning som kan leda till en krasch. Det finns än så länge ingen lösning på problemet. Enligt vissa uppgifter på andra forum kommer det inte att vara klart förrän i september. Då närmar sig min hojsäsong slutet. Men det verkar som att man kan lösa det temporärt redan om några veckor.
Min semester börjar idag. Nu känns det inte så smart att ha köpt en ny hoj. Men den var fantastiskt fin att köra de första 100 milen.
Det finns dock ljusa inslag i mörkret: Svenska BMW synes försöka hålla ägarna till dessa hojar så "skadeslösa" som det går. Jag har blivit erbjuden en lånehoj så länge. Det blir ju inte samma sak som att köra sin egen hoj, men jag är inte hojlös.
Den 5 juni meddelade BMW internationellt "körförbud" på alla R 1200RT av 2014 års modell som har ESA (Electronic Suspension Adjustment). Det sägs röra sig om ca 8 000 hojar. Nåt fel med bakre fjädring/stötdämpning som kan leda till en krasch. Det finns än så länge ingen lösning på problemet. Enligt vissa uppgifter på andra forum kommer det inte att vara klart förrän i september. Då närmar sig min hojsäsong slutet. Men det verkar som att man kan lösa det temporärt redan om några veckor.
Min semester börjar idag. Nu känns det inte så smart att ha köpt en ny hoj. Men den var fantastiskt fin att köra de första 100 milen.
Det finns dock ljusa inslag i mörkret: Svenska BMW synes försöka hålla ägarna till dessa hojar så "skadeslösa" som det går. Jag har blivit erbjuden en lånehoj så länge. Det blir ju inte samma sak som att köra sin egen hoj, men jag är inte hojlös.