Årets utmaning/uppmaning till alla SMC-medlemmar

Smurfen

Airhead Traveller
Jag har läst lite olika trådar där olika individer diskuterar "värdet" av att vara medlem i SMC och jag har inga direkta synpunkter på det, det är helt upp till var och en.

Men de personer som betalat medlemsavgift har väl ändå valt att bidra till SMCs arbete oavsett varför de vill vara med.

Och nu kommer jag med en utmaning till alla (klubbanslutna-)medlemmar;).

När nästa års medlemsavgift ska betalas så begär att få "slippa" klubbrabatten på 50 kr och betala istället 395:-som enskild medlem. Det kommer ändå att komma dig tillgodo i form av alla eldsjälars arbete för motorcyklismens framtid.
Alternativt diskutera det i din lokalklubb och skicka tillbaka alla klubbmedlemmars rabatt som en gåva till SMC.

Det är i mina ögon bättre att den 50-lappen kommer SMC tillgodo än att jag får 50 kr rabatt.

Vid senaste årsmötet var vi över 63000 medlemmar.
Tänk om alla skulle avstå klubbrabatten:tummenupp - över tre mille extra till SMCs verksamhet.

Lite feltänk här, alla är ju inte klubbanslutna, se nedan, men ändå..


Det här kan ju bli årets snackis på Hoj-X.

Ride On...
 
Last edited:

Smurfen

Airhead Traveller
Jo, tänkte inte på det:D.

Alla kanske inte är med i en lokalklubb.

Men och andra sidan betalar du ju redan 395:- i medlemsavgift:tummenupp.
 

Smurfen

Airhead Traveller
Vid en lite bättre koll så framkommer att det är drygt 8800(betydligt färre än jag trodde) medlemmar som är klubbanslutna och om dom "avstår" sin klubbrabatt så ger det SMC över 400 000 extra för sitt arbete. Inte fy skam det heller.
 

Skye

Kör Mycket!
Kanske bättre då i så fall att sänka medlemsavgiften för klubblösa och så kanske det attraherar fler medlemmar. Rabatterna är inte så mycket att säga om, de flesta fås med ica eller nåt annat kortanslutning förutom då Svedea och Bilsport MC där återbäringen av medlemsavgiften är i stort sätt själva rabatten på försäkringen. Bidrar gärna till SMC's arbete och förringar inte det jobb eldsjälarna lägger ner. När det startas likvärdiga organisationer som www.abate.se så undrar bara jag om hela kollektivet tjänar på det eller om det motverkar själva arbetet..
 

Cyborg

New member
Detta var ingen bra uppmaning! Finns en rabatt så finns den, det är då inte tänkt att man ska avstå den och ändå betala in hela summan, då har rabatten ingen mening.
 

Marie

Banned
Dessutom, vad hindrar att den som så vill, sätter in ett valfritt gåvobelopp på ett av SMCs girokonton?
 
Top