Årets "Detta är inte mitt job!"-pris går till....

-ah

New member
Jag ska inte undanhålla detta klipp från mitt favoritforum för en bredare krets av intresserade läsare:

alltså, priset går till en av följande:

aintmyjob.jpg


notmyjobenh1ks1.jpg


J20_Possoum-Art.jpg




Disclaimer

Varje likhet eller häntydan med och till nu levande eller avliden person i detta meddelande är en ren tillfällighet och är inte avsedd att skada eller förringa någon persons anseende eller status varken i detta eller annat samband. Icke heller skall meddelandet uppfattas som angrepp på någon av detta forums moderatorer eller medlem. Oavsiktliga antydningar ursäktas förbehållslöst. Innebörden av detta meddelande är utan politisk, religiös, ekonomisk eller juridisk avsikt, eller avser att förringa eller förnedra persons hållning , hudfärg eller etnisk härstamning. Inga djur eller levande varelse, innefattat skyddat eller utrotningshotat växtlighet, har skadats genom överlämnande av detta meddelande. Varje mening i detta meddelande är endast uttryck för en personlig brist på hållning och är absolut meningslöst, och tar inte heller ställning till någon fråga överhuvudtaget, utan är endast ett uttryck för avsändarens oändliga brist på förståelse för konventioner och allmän hövlighet eller uttryck för ren dumhet.
 
Last edited:
Nummer ett bör premieras för att han (tydligen är alla vägarbetare män i min värld) genom att väja för grenen faktiskt på ett övertydligt sätt har tydliggjort att den inte är hans ansvar och att han fullgör sina arbetsuppgifter men bara så långt som hans ansvar sträcker sig. Skulle det vara så att någon annan, i detta fall vägrengöringspersonal, inte tar anvar för sina arbetsuppgifter får det naturligtvis konsekvenser för i vilken grad han kan fullgöra sina. Klockren vinnare!

Det var förresten en väldig koncentration på just vägmarkringar...
Petrus
 

Esquire

New member
Det är synd att jag aldrig tog kort på en mittlinje som fanns några mil utanför stan här för ett par år sedan. Man funderade om den var målad med hjälp av en frustrerad vägarbetares EKG som mall eller om den som målat den hade drabbats av kraftiga nysattacker.

Tyvär så dröjde det inte länge förens den var ommålad.
 

HonkyTonkMan

New member
Bild nummer ett får mej att tänka på en fransk lag som säger att den som tar bort ett träd från vägen automatiskt blir ägare till trädet. Hade det funnits en sån lag där den här linjen finns, hade nog någon gjort det till sitt jobb.

Sen har jag två funderingar som gäller samtliga linjer.
1. Vem skulle, med vetskapen om folks fullständiga nonchalans för vägjobbares liv och hälsa, kliva ner från vägmaskinen för att plocka undan hindret. Tänk själv, saktar DU ner vid vägarbeten?
2. Samtliga vägmålare är säkert med i facket, för en icke ansluten arbetare skulle aldrig lämna hjärnan hemma när han gick till jobbet.
 
Top