Är det någon ide?

Icecruzer

New member
Hello Everyone

Nu är de fan dags o ta det eftertraktade mc kortet.
Men eftersom jag bara är 20 (eller blir de om en månad)
Så blir det ju A tung (begränsad):(

Tänkte köpa mig Honda CB600FA, Suzuki GSR 600 eller någon anna motorcykel på 600 och strypa den så att det blir lagligt för mig,
för jag vill inte ta den osäkra vägen och köra obegränsat och få böter o indraget o allt va man nu får.

Tycker motorcyklarna som är orginal 25KW är så snygga direkt, de är lite för smala o tycker bara de ser kontigt ut :S hehe kan inte förklara direkt.

Äre någon ide?:confused:
Den plågas väl inte för mycket? eller?

Tackar i förhand på seriösa svar.
Mvh Oerfaren blivande mc åkare.:D
 

lime

Skriver inte
Många av de hojar du nämner finns redan i strypta versioner. Sedan ska du inte dissa mellanklasshojarna. För den som är ny på hoj så ger det, i mitt tycke, mer att ha en hoj som inte är så hetsig och levererar mycket kraft. Det ger lite mer tid att reagera och agera och då får man inte lika ont och kan leva för att köpa och hantera en kraftigare motor.

Sedan kan jag hålla med om att många av mellanklassarna ser lite klena ut...
 

P-O Noren

New member
Din upplevelse av hur det är att åka är densamma.
Billigare med försäkring dessutom mot de starkare.
Själv kan jag inte se någon skillnad förrän man är ganska nära.

så frågar du mig så tycker jag det är värt det.:)
 

lime

Skriver inte
Många av de hojar du nämner finns redan i strypta versioner.

Vad menar du med strypta versioner? eller ja fattar varu menar men ser motorcykeln likadana ut ? Äre bara att de har strypt dom eller vad? Mvh T:confused:

Jepp, hojen är i sig exakt samma. Det finns några varianter, Kawasaki ER-6 t.ex., som finns färdigstrypta från tillverkaren och då slipper man registrera om dem.

Det lär t.o.m. ska finnas en R1:a som är strypt till 34 kW... Frågan då är bara... varför?

En hoj som jag tyckte var lite kul, trots mina dryga 80 kg, var Kawasaki Ninja 250R. Visst, rakt fram blir du efter, men när det svänger så ska det mycket till för att hinna undan.
 

Icecruzer

New member
Jepp, hojen är i sig exakt samma. Det finns några varianter, Kawasaki ER-6 t.ex., som finns färdigstrypta från tillverkaren och då slipper man registrera om dem.

Det lär t.o.m. ska finnas en R1:a som är strypt till 34 kW... Frågan då är bara... varför?

En hoj som jag tyckte var lite kul, trots mina dryga 80 kg, var Kawasaki Ninja 250R. Visst, rakt fram blir du efter, men när det svänger så ska det mycket till för att hinna undan.


Tack för svaren, Har tittat lite på Kawasaki ER-6. Den ser nice ut, men framlyktan är ju helt :eek: ser ju helt fel ut. eller är det bara på bilden? tycker dock att K ninja 250R ser lite klen ut.
Om det skulle bli en sån så blir det ju att byta däcken till bredare med en gång ;P.

Hur är det med ljudet på sådana? Man vill ju ha ett härligt vrål även om det bara är en 25Kw.
Mvh T
 

lime

Skriver inte
Tack för svaren, Har tittat lite på Kawasaki ER-6. Den ser nice ut, men framlyktan är ju helt :eek: ser ju helt fel ut. eller är det bara på bilden? tycker dock att K ninja 250R ser lite klen ut.
Om det skulle bli en sån så blir det ju att byta däcken till bredare med en gång ;P.

Hur är det med ljudet på sådana? Man vill ju ha ett härligt vrål även om det bara är en 25Kw.
Mvh T

Byter du till bredare däck misstänker jag att den inte blir lika kvickstyrd. Ljudet är som en 250, litet, vasst och elakt. Den jag testade var original, men det ska nog gå att få bra ljud ur den också.

Nu låter jag säkert förnumstig, men fundera på om det är körupplevelsen eller ljudet du är ute efter? Om det är ljud, köp en Impreza... Då får du stereo på köpet...;)
 

Icecruzer

New member
Byter du till bredare däck misstänker jag att den inte blir lika kvickstyrd. Ljudet är som en 250, litet, vasst och elakt. Den jag testade var original, men det ska nog gå att få bra ljud ur den också.

Nu låter jag säkert förnumstig, men fundera på om det är körupplevelsen eller ljudet du är ute efter? Om det är ljud, köp en Impreza... Då får du stereo på köpet...;)


Okej, ska dra o kolla på några bogar o se vilken som passar mig bäst.
haha nej nej det kanske lät så kankse men det är körupplevelsen jag är ute efter, men visst vill man ha lite härligt vrål, de är de väl inget fel med eller hur? ;)
 
Top