Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dela garage

Skrivit ett fåtal inlägg cnbs avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Post Thanks / Like

Lightbulb Dela garage

Hej!

Eftersom jag fått min garageplats uppsagd pga byggplaner i kvarteret så har jag börjat snegla på möjligheten att skaffa en större industrilokal i något av stans industriområden istället och dela med några andra likasinnade. Tänkte mig i så fall att man avsätter en del av lokalen till bokningsbar mekhörna med mc-lyft, däckmaskin eller annat större som skulle ta upp för mycket utrymme hemma. Hur många vi behöver vara och priset är så klart högst beroende av vad man får tag på för lokal, så skriv gärna hur mycket du skulle kunna tänka dig att betala också. Någon intresserad?

/Anders

Skriver mycket! Triumph ints avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Jag är intresserad

Kan väl börja med att se hur många det blir

Skriver mycket! adrian_vgs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Intressant!
    Var tänker vi oss denna industrilokal?
    Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.

Reg.datum
    Jan 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Trevligt att det finns lite intresse i alla fall

De flesta lämpliga lokalerna finns i exempelvis Librobäck, Boländerna eller Fyrislund. Själv är jag inte så känslig för vilket av områdena det blir utan det är viktigare att det blir rätt lokal med möjlighet till parkering för bilen utanför osv.

Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Har du känn på hur priserna ligger i Fyrislund?

Bor i Slavsta.
    Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.

Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

En annan sak som slog mig; har inte Östra Aros MCK en lada man kan få hyra in sig i för samma ändamål som du tänkt dig cnb?
    Har du kollat med dem?
    Senast redigerat av adrian_vg den 2016-01-02 klockan 14:31.

Skrivit ett fåtal inlägg jpe70s avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Hyr nu in två hojar hos mc-klubb, kallgarage. Har varit där i 5 år, skulle inte ha något emot någorlunda varmt dito. Gemensamt mekutrymme blir nog svårt då mycket mekande inte direkt nöjer sig med ett par timmar... Betalar nu 1200 för en yta på ca 14 kvm där vi har 2 hojar, mekbänk, utrustning, verktyg, däck... Kanske kan sträcka mig några hundringar till för att få uppvärmt om än inte varmt, men det måste vara stabilt. Överger inte det jag har för att 6 månader senare stå utan för att folk hoppar av.

Reg.datum
    Jan 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Det jag hade tänkt mig från början var att försöka hitta någon lokal som medger ett pris på max 1500-2000 kr per skalle (eller hoj då ifall man vill ha plats för flera). Uppvärmt är givet och för den prisbilden skulle jag vilja att det även finns någon yta som man kan möblera upp med nån soffa och tv/projektor/ölkyl. De flesta hyresvärdar vill ha 3-årsavtal eller längre.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jan 2016
    Post Thanks / Like

Standard

Jag är också intresserat. Skall hålla ögonen öppna om något kommer upp.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •