Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 5 av 5
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2015
    Post Thanks / Like

Standard Hyra hoj för uppkörning i Karlstad

Halloj,
    jag bor i Stockholm och håller på och tar körkort här, risk 1 och 2 samt teori avklarad. Eftersom det är så lång kö till uppkörning så kollade jag andra delar av landet och fick tag på en tid i Karlstad nästa lördag 4/7. Jag lyckades också få tag på körlektioner på Karlstads Trafikskola 1/7 och 2/7. Men nu återstår problemet med hoj att köra upp på. Kan jag hyra nånstans?

Hittar jag ingen hoj att hyra så återstår att ta med mig min egen Kawa ER-5, men då begränsar jag mig till A2-behörighet. Dessutom är det ganska dyrt och meckigt att få ner den.

Tack på förhand!
    /Per

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    62
    Post Thanks / Like

Standard

Vad säger Karlstads Trafikskola, när du tagit lektioner hos dem?

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2015
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marie Visa inlägg
    Vad säger Karlstads Trafikskola, när du tagit lektioner hos dem?
    Dom erbjuder sina elever detta, men tydligen duger det inte med att jag tar två körlektioner där, utan jag behöver mer. Jag väntar på ett klargörande vad gäller detta.

/Per

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2015
    Post Thanks / Like

Standard

Jag fick svar från dom, och det är så att lärarna avgör om "jag duger". Så min plan är att åka dit och köra lektionerna, och förhoppningsvis får jag godkänt att hyra en hoj av dom. Om jag inte duger åker jag tillbaka till Stockholm och hämtar min egen, fast då återstår det ju att se hur det går på uppkörningen om jag inte varit tillräckligt duglig för att hyra en hoj på körskolan.

/Per

Skriver mycket! Maria Nordqvists avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Du har bokat körprov privat. Karlstad trafikskola gör på sin hemsida reklam för MC-uthyrning med formulär och telefonnummer. Om det finns begränsning för vilka man hyr ut till borde de förtydliga detta på hemsidan. Lycka till med körprovet och kämpa för att köra upp på A-hojen.
    http://karlstadtrafikskola.se/vara-u...ar/motorcykel/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •