Gilla Gilla:  3
Resultat 1 till 6 av 6
    voody75
    Guest

Question Tips på Garage att hyra i Borlänge?

Hej,

Jag är nyinflyttad i Borlänge sedan 1,5 vecka och behöver hitta garage till min pärla som just nu står i vinterförvaring på annan ort.
    Har kollat lite med Tunabyggen (kommunala) bolaget men de har inget vettigt eftersom jag inte är hyresgäst hos dem.

Så jag tänkte göra en liten efterlysning här och se om någon har några bra tips på privata hyresvärdar eller liknande där det går att hyra MC-plats eller en bilplats i garage där det är tryggt att ha MC.

Tack på förhand.

// Markus

Skriver mycket! Maria Nordqvists avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Välkommen till Borlänge! Jag bodde tidigare mitt i staden och hyrde en p-plats i ett P-hus av Diös (Wallingatan 27). P-platsen hade pelare som gjorde att ingen bil fick plats, däremot två (-sex) motorcyklar. Betalade 300 kr/månad för platsen (juli 2010). http://www.dios.se/Kontakt/Dalarna/

3. Gilla Hoke gillade inlägget
    Skriver mycket! Bansaies avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Ålder
    55
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av voody75 Visa inlägg
    Har kollat lite med Tunabyggen (kommunala) bolaget men de har inget vettigt eftersom jag inte är hyresgäst hos dem.
    Det ska gå alldeles utmärkt att hyra fordonsplats av Tunabyggen trots att man inte är bostadshyresgäst. Dock kan man få en uppsägning (3 mån uppsägning tror jag) som icke bostadshyresgäst om det är ont om platser och någon bostadshyresgäst vill ha en plats/garage i det området som du hyr i.

Själv hyr jag en carport med motorvärmare av Tunabyggen en liten bit ifrån jobbet eftersom jobbplatserna vid kontoret utan värmare är dyrare än Tunabyggens carport.

De har 40 lediga garageplatser (varm-, termo- resp. kallgarage) just nu, varav ett MC-garage på Tunagatan 13
    Kolla här om du hittar nått på lämpligt avstånd och anmäl intresse; http://tunabyggen.se/sv/Ledigt/
    Bansaie

voody75
    Guest

Standard

Tack för tipsen.
    Har dock redan kollat med dem angående Tunagatan. De hyr inte ut till externa i centrum och hagalund. Uppsägningen var en månad i andra områden. Försöker hålla lite koll ifall att.

Ska kolla upp Diös. Tack!!

6. Gilla Maria Nordqvist gillade inlägget
    voody75
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av voody75 Visa inlägg
    Tack för tipsen.
    Har dock redan kollat med dem angående Tunagatan. De hyr inte ut till externa i centrum och hagalund. Uppsägningen var en månad i andra områden. Försöker hålla lite koll ifall att.

Ska kolla upp Diös. Tack!!
    Fixat!!

8. Gilla Maria Nordqvist gillade inlägget
    Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Standard

Grattis!

Taggar för det här ämnet