Gilla Gilla:  2
Resultat 1 till 17 av 17
    Aktiv skribent Kimmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard MC-Mässan 2015

Hej
    Vad har ni tänkt kolla på under mc-mässan i Stockholm http://mcmassan.se/hem/
    Själv tänker jag kolla in Yamaha XTZ1200 samt Honda VFR1200X Crosstourer.
    Sedan hoppas jag att man kan skaffa gjutna öronproppar är så trött på att det skaver
    efter ett tag. Ett par nya textilbyxor ska det oxå inhandlas.
    Kör: BMW R1200CL sedan 120706

#60 Manne990s avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Ålder
    47
    Post Thanks / Like

Standard

Jag ska titta på nytt skinnställ och ny hjälm!
    Speedster #60

Team Black Mambas - Welcome to the dark side...

Skriver mycket! gundjs avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Jag ser fram mot att konstatera att Ducati Scrambler är för liten för mig.

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Mar 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Jag ska prata med SMC om deras reseupplägg

5. Gilla Svempa gillade inlägget
    Skriver mycket! Tengaipetruss avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    43
    Post Thanks / Like

Standard

Ska bli kul att se MT09 tracer och nya äventyrsBMW baserad på 1000-motorn, även om den ser ut som Honda cbf 1000. Ducati scrambler vill jag ju se och även nya kawasakin med turbo. Tillbehör är också skoj och kanske blir det en ny hjälm om jag hittar nåt passande till bra pris. Säkert finns där tusen saker till men även upptäckarlustan ska ju få sitt.
    Magnus
    Yamaha XT1200Z 2013
    ----
    Yamaha MT01 2006
    Honda XL1000A Varadero 2007
    Honda VFR 800 1999
    Honda XL1000A Varadero 2002
    Kawasaki KL 650 Tengai 1990

Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Glömde ju..... Måste till "bilar som jobbar" också och kolla efter något kul till min Ducato. Lite blingbling kanske :-)

8. Gilla Svempa gillade inlägget
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Just det finns ju mer än mc-mässan att titta på.

Reg.datum
    Oct 2009
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Är nog samma för mig också den är nog för liten...

Skriver mycket! Tengaipetruss avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    43
    Post Thanks / Like

Standard

Efter att ha tittat i bike katalogen inser jag att MV Agusta har en hel del spännande och vackra nyheter med brutale dragster i spetsen. Den vill jag gärna se i verkligheten.
    Magnus
    Yamaha XT1200Z 2013
    ----
    Yamaha MT01 2006
    Honda XL1000A Varadero 2007
    Honda VFR 800 1999
    Honda XL1000A Varadero 2002
    Kawasaki KL 650 Tengai 1990

Skriver massor! Hampes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Ah! Så underbart att ha något att skylla på. Ett hårt, påtagligt skäl att låta bli att handla.
    Att man helt enkelt inte får plats. Trots att man vill.

Glömde ju..... Måste till "bilar som jobbar" också och kolla efter något kul till min Ducato. Lite blingbling kanske :-)

Ah...? I brist på Ducati kör du Ducato?
    Om man kör upp jämsides och kollar; händer det att du sitter och brummar med läpparna?
    Burkar lite i böjarna...? Önskar att kopplingen rasslade lite mer vid rödljusen?

Jag vet att denna tråden ligger under Dalarna-delen men ändå:

Vad tror vi om sammanfiltningen med flera mässor samtidigt?
    Är det bättre med balla bilar och verkstadsvanar samtidigt som MC-mässan än trampcykelträsket som tidigare vart den naturliga(?) kopplingen till MC-branschens mässa?

Hampe

Reg.datum
    Oct 2009
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hampe Visa inlägg
    Ah! Så underbart att ha något att skylla på. Ett hårt, påtagligt skäl att låta bli att handla.

Om man kör upp jämsides och kollar; händer det att du sitter och brummar med läpparna?
    Burkar lite i böjarna...? Önskar att kopplingen rasslade lite mer vid rödljusen?

Är det bättre med balla bilar och verkstadsvanar samtidigt som MC-mässan än trampcykelträsket som tidigare vart den naturliga(?) kopplingen till MC-branschens mässa?

Hampe
    Bättre med en renodlad mc-mässa enligt mig iaf.
    Tror det bara blir en massa mer trängsel med flera olika mässor samtidigt.
    Alla är nog inte intresserad av att gå och titta på dem olika delarna men det
    blir trängre i dem allmänna ytorna. Känns som det brukar vara trångt nog
    med bara en mässa.

Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hampe Visa inlägg

Hampe
    Problemet uppstår när jag upptäcker att jag faktiskt kan ha en Scrambler, men det löser sig nog.
    Ducaton är ett dåligt substitut för Ducatin, men innehåller sängar, kök och toalett med dusch, dit har inte ens Multistradorna nått ännu.

Beträffande frgan om flera mässor samtidigt så tror jag som Kimmo att det mest ställer till det för oss besökare, men ger mer inkomster till arrangörerna och det bidrar kanske till större och bätter MC-mässor.

Skriver massor! Hampes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

En MC-Mässa i Stockholm med alla hojar, tillbehör och klubbmontrar inknödda i en enda hall, och allt annat stängt och tillbommat lär inte vara en speciellt inspirerande tillställning. Jag tror det är bra med lite andra parallella arrangemang som drar folk. Jag kan mycket väl tänka mig att en firmabilsmässa kan dra en del företagare och hantverkare som med "bizznizz" som förevändning drar en repa till en mässa dom inte skulle besökt annars.

Med all säkerhet finns det en andel före detta motorcyklister i denna skaran. Kanske, kanske förmår utställarna väcka deras intresse och göra återfallsknuttar av dem...? Kanske? Man kan ju hoppas!

Man kan ju också hoppas att Stockholmsmässan lärt sig av aallllaa sina tidigare misstag och sett till att få mat och dryckeslogistiken att fungera. Traditionellt har Älvsjö alltid bjudit på för få och för dåliga matmöjligheter. Det är då FAN när man man måste gå ut i kylan till korvgubbarna för att få sig någonting att äta.

Inte för att det är något fel på korv - inte alls, men när det är enda realistiska alternativet; när man inte vill köa bort en halvtimmes mässtid, så blir det lite underligt. Vill inte mässan tjäna pengar på servering...?

Dessutom är det så att hungriga besökare blir griniga besökare - och går hem i förtid.
    Svenska Mässan i Göteborg må ha sina brister, men dom får maten och drickan att fungera genom att sätta ut en massa små serveringsställen här och var i hallarna.

Aktiv skribent chokens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Förutom motorcyklar, kommer jag att försöka få ett bra svar på vilka däck jag ska köpa till min Triumph Explorer 1200. Funderar allvarligt på grova däck den här säsongen eftersom jag kommer att hålla mig i Norden. Inga långa transporter att ta hänsyn till och så kan det kanske bli lite mer grusåka.
    Körde med Anakee 3 den här säsongen vilket var helt OK på fina grusvägar, men nu vill jag ha nåt för blandad körning med större vikt på skogsvägar.

Skriver mycket! swischmcs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Jag letar alltid efter motorcyklar jag når till marken med minst en stortå när jag sitter på den... Vill man inte köra 500cc finns inte mycket att välja på.

Jag är nöjd med min Honda cbf 1000 och jag vet att BMW säljer hojar med låg sadel och sänkningssatser. Det jag letar efter är en hoj jag kan köra utan att behöva betala extra för sänkning eller förändra hojens egenskaper. Någon gång måste det komma en mc där tillverkaren fattat att folk är olika både på längden och bredden och därför tillverkar hojar som går att höja/sänka/förlänga/bredda/vad-du-vill utan att det påverkar hojens egenskaper. Jag kommer inte att hitta den i år, men jag går dit och hoppas bli överraskad. Kanske blir det någon ny pryl till hojen eller mig själv också...

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Sep 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Suzuki M1800?

Reg.datum
    Oct 2009
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag letar alltid efter motorcyklar jag når till marken med minst en stortå när jag sitter på den... Vill man inte köra 500cc finns inte mycket att välja på.

Jag är nöjd med min Honda cbf 1000 och jag vet att BMW säljer hojar med låg sadel och sänkningssatser. Det jag letar efter är en hoj jag kan köra utan att behöva betala extra för sänkning eller förändra hojens egenskaper. Någon gång måste det komma en mc där tillverkaren fattat att folk är olika både på längden och bredden och därför tillverkar hojar som går att höja/sänka/förlänga/bredda/vad-du-vill utan att det påverkar hojens egenskaper. Jag kommer inte att hitta den i år, men jag går dit och hoppas bli överraskad. Kanske blir det någon ny pryl till hojen eller mig själv också...
    Har du testat en Honda Deauville? Jag hade en sådan och den var inte särskilt hög.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •