Gilla Gilla:  1
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dött i norr?

Skrivit ett fåtal inlägg Hannus avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Post Thanks / Like

Standard Dött i norr?

Hej på er.

Jag noterar för egen del att det verkar vara ganska (eller helt) "dött" här uppe i norr.
    Vi delar inte med oss speciellt mycket av händelserna, inte ens majrundan.
    Man får verkligen söka om man ska hitta info om vad som händer, för det står i alla fall inte på SMC:s sida.
    Jag kan inte påstå att jag är speciellt duktig själv på att driva igång en sektion, eller hemsida, men just nu verkar det oerhört torftigt.
    Vi kanske trivs med detta, och då får det väl vara så.
    Men på SMC-sidan så borde man i så fall rensa lite.,
    Det finns bara en enda länk som fungerar under "Klubbar", och då ska alla andra rensas bort.
    Finns det nya förmågor så bör vi lyfta fram dom.
    Själv tillhör jag Bodens stad, och här är det helt dött vad gäller klubbverksamhet och turer (i alla fall går det inte att hitta någonting på webben), men det är väl inte bättre än vad vi gör det, så där har man eget ansvar.
    Nåja, egentligen är det mest en kritik mot att vi borde rensa på SMC-sidan bland de länkar som finns där.
    För vill vi sprida info på webben så gör vi det, och just nu verkar det vara underordnat.

Väl mött mot våren och bar asfalt mina vänner.

M.V.H

/Tobias

Skriver mycket! Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hannu Visa inlägg
    Hej på er.

Jag noterar för egen del att det verkar vara ganska (eller helt) "dött" här uppe i norr.
    Vi delar inte med oss speciellt mycket av händelserna, inte ens majrundan.
    Man får verkligen söka om man ska hitta info om vad som händer, för det står i alla fall inte på SMC:s sida.
    Jag kan inte påstå att jag är speciellt duktig själv på att driva igång en sektion, eller hemsida, men just nu verkar det oerhört torftigt.
    Vi kanske trivs med detta, och då får det väl vara så.
    Men på SMC-sidan så borde man i så fall rensa lite.,
    Det finns bara en enda länk som fungerar under "Klubbar", och då ska alla andra rensas bort.
    Finns det nya förmågor så bör vi lyfta fram dom.
    Själv tillhör jag Bodens stad, och här är det helt dött vad gäller klubbverksamhet och turer (i alla fall går det inte att hitta någonting på webben), men det är väl inte bättre än vad vi gör det, så där har man eget ansvar.
    Nåja, egentligen är det mest en kritik mot att vi borde rensa på SMC-sidan bland de länkar som finns där.
    För vill vi sprida info på webben så gör vi det, och just nu verkar det vara underordnat.

Väl mött mot våren och bar asfalt mina vänner.

M.V.H

/Tobias
    Hej Tobias!

Information är ett svårt ämne som har att göra med två faktorer, människor som skriver och människor som läser. I svmc.se fall så saknas bäggedera. Vi kan jämföra med t ex Sporthoj.com som är ett mycket aktivt forum men svmc borde ju teoretiskt sett vara aktivare.

Vi som håller i kursverksamheten försöker skriva hela tiden vad vi gör, när det är kurser och hur vi skall förbättra dessa. Styrelsen i Norrbotten håller på med ett informationsprojekt som skall öka mängden information som kommer ut och vi alla måste ju hjälpa till och vara aktiva för att det skall hända något.

Det mest aktiva forumet för Norrbottens MC-åkande sker på Facebook just nu. Det finns en sida som heter MC Fyrkanten där det händer ganska mycket. Finns här:

https://www.facebook.com/groups/337693216538/

Gillar du grusåka så finns det information om detta, också på Facebook

https://www.facebook.com/groups/758463757551116/

Ingen av dessa har ju egentligen med SMC att göra men det är ju samma människor som skriver överallt

SMC Norrbotten har ju såklart också en Facebooksida men den huvudsakliga informationen ska komma från svmc.se

https://www.facebook.com/smc.norrbotten?fref=ts

Som du ser så finns den mesta aktiviteten på Facebook och om det kan man tycka vad man vill, informationen följer människorna och då är det FB som gäller för tillfället...

När du själv ska göra något så är det ju bara att skriva det på lämplig plats, då skapar du aktivitet och förhoppningsvis så kommer andra att haka på
    N.S.L.A.M.C.A.G
    North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

Skrivit ett fåtal inlägg Hannus avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Hej.

Tack för dina tankar.

Ja, som du säger så är det nog Facebook som gäller i dagens samhälle.
    Jag tycker att jag klarat mig bra hittills utan det, men man måste kanske "krypa till korset" snart.

Som sagt var så blir det ju inte bättre än vad vi gör det, och där har vi alla ett ansvar.
    Men det blir lite livlöst när det finns en massa döda länkar, och torftigt med information på den sida som borde vara ett nav för oss som är med i organisationen.
    Endast två länkar bland klubbarna lever, och SMC-Norrbottens Facebookprofil verkar inte heller leva.
    Men jag ska göra ett försök att hålla mig uppdaterad via MC Fyrkantens Facebooksida.
    Det är som sagt var inte "gnäll", utan jag försöker att se det konstruktivt, och hoppas att vi gemensamt kan förbättra och förenkla flödet.

Men jag vill vara väldigt tydlig att ingen skugga ska falla över kurserna som ni håller i, helt suveränt engagemang där, och man känner stor gemenskap och prestigelöshet, vilket är mycket trevligt, så där kan alla som känner för det ta åt sig - mycket bra ordnat!

Vi synes säkert när asfalten tinar fram

M.V.H

/Tobias

Skriver mycket! Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hannu Visa inlägg
    Hej.

Tack för dina tankar.

Ja, som du säger så är det nog Facebook som gäller i dagens samhälle.
    Jag tycker att jag klarat mig bra hittills utan det, men man måste kanske "krypa till korset" snart.

Som sagt var så blir det ju inte bättre än vad vi gör det, och där har vi alla ett ansvar.
    Men det blir lite livlöst när det finns en massa döda länkar, och torftigt med information på den sida som borde vara ett nav för oss som är med i organisationen.
    Endast två länkar bland klubbarna lever, och SMC-Norrbottens Facebookprofil verkar inte heller leva.
    Men jag ska göra ett försök att hålla mig uppdaterad via MC Fyrkantens Facebooksida.
    Det är som sagt var inte "gnäll", utan jag försöker att se det konstruktivt, och hoppas att vi gemensamt kan förbättra och förenkla flödet.

Men jag vill vara väldigt tydlig att ingen skugga ska falla över kurserna som ni håller i, helt suveränt engagemang där, och man känner stor gemenskap och prestigelöshet, vilket är mycket trevligt, så där kan alla som känner för det ta åt sig - mycket bra ordnat!

Vi synes säkert när asfalten tinar fram

M.V.H

/Tobias

Hej Tobias!

Jag tar verkligen inte dina tankar som gnäll utan jag uppfattar det precis som det är avsett, ett försök att bidra med konstruktiv kritik vilket jag tycker är skitbra!

Jag vet att styrelsen jobbar med de här frågorna, alla är överens om att det behöver göras något och jag har vidarebefordrat dina tackar till dem. Det kommer att bli bättre

Kul att du tycker om kursverksamheten, vi håller precis på att planera den kommande säsongen, det blir många roliga kurser, både på asfalt och grus!
    N.S.L.A.M.C.A.G
    North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

5. Gilla Heffaklumpen gillade inlägget

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •