Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 5 av 5
    Helt okej Katarinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard VARNING FÖR TUNGELSTAVÄGEN, Tungelsta

Jag hoppas dessa personer hålls ansvariga för vållande av trafikolycka alt. vållande av annans död om det går så illa. Jävla idioter boende på Tungelstavägen i Tungelsta är less på motorcyklar att de har hällt ut grus på vägen!! Det kom senare en mc som givetvis for omkull!
    Till råga på allt snackas det om att spänna upp ett rep tvärs över vägen!

Jag fick nyss precis höra detta av svärfar som läste Mitt i Haninge nyligen. Jag väntar på blaskan i brevlådan, de boende där är rent av livsfarliga!
    Okej om det kommer hojar som kör fort och så men det ger inte dessa personer rätten att bli både domare samt bödel att få avrätta folk!
    Senast redigerat av Katarina den 2007-06-13 klockan 15:01. Anledning: Länk bortttagen pga ny tidning ute

Aktiv skribent Moje_VS1400s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Är det inte läge att "klistra in" detta till farbror blå?
    Låter tämligen nära "allmänfarlig vårdslöshet", alternativt "framkallande av fara" tycker jag. Bägge brotten är upptagna i brottsbalken och (självklart) straffbelagda.....

Skriver mycket! Esquires avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    36
    Post Thanks / Like

Standard

Inte för att vara elak... Men det är nästan så att man hoppas att någon av de som spridit ut gruset lyckas sänka sin egen bil i en kurva där. Eller kanske ett barnbarn som inte vet vilken snilleblixt morfar och hans grannar fick när de satt och grillade och marinerade sig själva med single malt.

Inga personskador alltså. Bara en lagomt bucklig bil och en liten näsbränna.

Det kanske finns någon som är villig att sätta in en liten motattack?
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154088

Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Esquire Visa inlägg
    Inte för att vara elak... Men det är nästan så att man hoppas att någon av de som spridit ut gruset lyckas sänka sin egen bil i en kurva där. Eller kanske ett barnbarn som inte vet vilken snilleblixt morfar och hans grannar fick när de satt och grillade och marinerade sig själva med single malt.

Inga personskador alltså. Bara en lagomt bucklig bil och en liten näsbränna.

Det kanske finns någon som är villig att sätta in en liten motattack?
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154088
    Nej man vill så klart inte vara elak men man har haft samma tanke som du Esquire, det är ju så förbaskat onödigt och korkat. Undrar hur de skulle lösa det hela om deras egen granne råkar ut för eländet? Är det samma grannsämja sen också? Spänner de upp ett rep tvärs över vägen är det inte helt säkert att det just är en hoj som kommer utan en tung lastbil eller långtradare på flera ton.

Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Moje_biker Visa inlägg
    Är det inte läge att "klistra in" detta till farbror blå?
    Låter tämligen nära "allmänfarlig vårdslöshet", alternativt "framkallande av fara" tycker jag. Bägge brotten är upptagna i brottsbalken och (självklart) straffbelagda.....
    Farbror Blå känner till det här i vår kommun, problemet är bara vad de ska göra för att komma till rätta med problemet.

Liknande ämnen

1. Varning för rak väg
    Av Olsson i forum Allmänt MC-diskussioner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-01, 21:08
  2. Varning Oljespill E6 norr om Tingstadstunneln
    Av Avarage i forum SMC - Västra Götaland
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 10:40
  3. VARNING för v243 mellan Kga och Nora
    Av HonkyTonkMan i forum SMC - Örebro län
    Svar: 6