Gilla Gilla:  9
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
    Skriver mycket! roffe_ss avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard School Norrbotten 2014!

Nu ligger en hel säsong framför oss - och hojarna är nyservade, putsade och polerade inför vad dom komma skall. Men ekipaget blir aldrig bättre än sin svagaste länk, så nu ser vi till att damma spindelväven från våra vinterbleka lemmar och skaffar oss samma fräscha finish som våra fordon

Så - vad har vi planerat inför denna säsong? Vår MCT Eje har sett till att bulla upp det mest omfattande utbudet på många, många år eller vad säger Ni om följande smörgåsbord:

4:e maj - traditionsenlig grundkurs vid Hedenbasen Boden - ett samarrangemang med FMCK.

17:e maj - Grundkurs i Slagnäs

24-25 maj - Västerbottens tvådagars Knix i Lycksele enligt egen tråd

7 juni - Grundkurs Kiruna Gocartbana

Sedan har vi i år fått möjligheten att låna Långnäs i Piteå där vi kommer att fixa ett antal trevliga evenemang under säsongen! Planen är att köra en Knix-kurs med tema i ca tre timmar, det kommer att finnas fika eller burgare och sedan avslutar vi möjligen dagen med en gemensam tur till något trevligt ställe för de som önskar. Vi hoppas att detta både ska fungera som en introduktion till den kontrollerade konsten att svänga samtidigt som vi säkert lägger in andra trevliga aktiviteter

De helger vi går för - aktuell dag kommer senare när vi samordnat med Pite Dragway - är till att börja med:

14-15 juni

28-29 juni

19-20 juli

Så - känn Er hjärtligt välkomna oavsett om Ni är nybörjare eller erfarna rävar, vårt mål är att det ska finnas något för alla på våra arrangemang

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2313a-Optimized.jpg 
Visningar:	304 
Storlek:	150,1 KB 
Id:	6752 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2332a-Optimized.jpg 
Visningar:	286 
Storlek:	142,3 KB 
Id:	6753
    Senast redigerat av roffe_s den 2014-04-08 klockan 11:28.

2. Gilla Hoke, Hojkul! gillade inlägget
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    May 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Himla kul med Långnäs! Ska bli spännande att se hur det funkar.

Sen blir det Lycksele också. Och avrostning. Och Majrundan. Och...
    Jag ser gruset! Jonathan, jag ser gruset!!!

Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Grundkurs Hedenbasen söndag 4/5 flyttas en vecka till söndag 11/5!

Vädret i morgon ser ut att bjuda på både kyla, snö och regn, vilken knappast gör det intressant, säkert eller kul att träna och öva med våra hojar. Därför har vi beslutat att flytta på kursen en vecka, till söndagen den 11/5 och hoppas på mer lämpliga förhållanden till dess.

Sprid gärna detta till de Du känner så att ingen står där i morgon bitti och huttrar

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Apr 2007
    Post Thanks / Like

Standard Inställd avrostning 4/5

Citat Ursprungligen postat av roffe_s Visa inlägg
    Grundkurs Hedenbasen söndag 4/5 flyttas en vecka till söndag 11/5!

Vädret i morgon ser ut att bjuda på både kyla, snö och regn, vilken knappast gör det intressant, säkert eller kul att träna och öva med våra hojar. Därför har vi beslutat att flytta på kursen en vecka, till söndagen den 11/5 och hoppas på mer lämpliga förhållanden till dess.

Sprid gärna detta till de Du känner så att ingen står där i morgon bitti och huttrar

Sleke slugt beslut!

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

vilket tid på söndag?

Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

10.00 samling

Aktiv skribent mc4evers avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Hej
    Alla är
    Hjärtligt välkomna i morron till Hedenbasen Boden på grundkurs.
    Verkar som om vädret ska bli rätt skapligt :-)
    Pris 150:-/deltagare medtag helst jämna pengar

Vi ses

MCT
    Eje Forsmark
    Grund instruktör Gi

SMC Norrbotten

Skrivit ett fåtal inlägg Hannus avatar
    Reg.datum
    May 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av mc4ever Visa inlägg
    Hej
    Alla är
    Hjärtligt välkomna i morron till Hedenbasen Boden på grundkurs.
    Verkar som om vädret ska bli rätt skapligt :-)
    Pris 150:-/deltagare medtag helst jämna pengar
    Vi ses

MCT
    Eje Forsmark

Hej på er.
    Hatten av för ALLA som gjorde grundkursen till en trevlig tillställning.
    Men framförallt stort tack till de instruktörer som på ett mycket föredömligt sätt grävde fram en hel del guldkorn att ha innanför västen inför sommarens turer.
    Vi hörs och syns efter vägarna i sommar.

Och ni som är vid sidan av vägen hoppas jag är där helt frivilligt (tänker på alla enduro/adventure-åkare).

Ha de gött.

Namn:	A_IMG_1809_resize.JPG 
Visningar:	198 
Storlek:	263,1 KB 
Id:	6806Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_0726_resize.JPG 
Visningar:	206 
Storlek:	265,5 KB 
Id:	6807

Namn:	IMG_1793_resize.JPG 
Visningar:	201 
Storlek:	304,2 KB 
Id:	6808Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1831_resize.JPG 
Visningar:	181 
Storlek:	310,0 KB 
Id:	6809

10. Gilla roffe_s gillade inlägget
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Tack för de vänliga orden, Hannu

Nu har vi öppnat anmälan för Knixkurserna på Pite Dragway i Långnäs, Ni kan anmäla Er på denna sida, klicka på länken grundkurser så hittar Ni igen kurserna: http://www.svmc.se/school/Fortbildningar/

Det är föranmälan så att vi kan bedöma antalet intressenter, blir det fler än 30 måste vi in med fler resurser.

Information om Pite Dragway hittar Ni här: http://pitedragway.se/ och vi håller till på det i kartan markerade området:

Namn:	SMC Långnäs.JPG 
Visningar:	210 
Storlek:	26,6 KB 
Id:	6857

Det är tre kurstillfällen, var och ett med ett litet specialtema (Maskin, Väg och Människa), varje kursdag är ändå fristående. Vi kommer att göra en enklare hastighetsindelning på plats, det innebär att alla maskiner och alla kategorier förare kan vara med. Själv tänker jag lufta min RD350 under i varje fall något av tillfällena

Hoppas vi träffas, det blir spännande att se om detta blir så bra som vi tror och hoppas på. Välkomna

12. Gilla Banditmannen gillade inlägget
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Tusen tack för en superdag på Pte-Dragway. Förutom vägvisning absolut inget att klaga på, jag är helnöjd. Mvh Jonas på Hayabusan.

14. Gilla roffe_s gillade inlägget
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Blo Visa inlägg
    Tusen tack för en superdag på Pite-Dragway. Förutom vägvisning absolut inget att klaga på, jag är helnöjd. Mvh Jonas på Hayabusan.
    Tusen tack själv, Jonas - en rekorderlig skojig premiär som gav mersmak, även för oss instruktörer kan jag lova Dig

Glädjande nog har vi redan fem föranmälningar till nästa tillfälle - den 28/6 kör vi nästa KNIX, denna gång är temat vägen. Fördelen med att föranmäla sig är dels att man har garanterat plats, dels att vi har en möjlighet att nå Er om vädret gör att det kan vara klokt att skjuta på kursen en dag.

Vi kommer att börja varje dag med en repetition av vad vi lärde oss föregående gång, så det finns alla möjligheter att hoppa på tåget om man hade förhinder i lördags. Eventuellt kan det finnas anledning att köra en grupp med lördagens tema om det blir tillräckligt många intresserade?

Temat "vägen" innebär att vi tittar på vilka verktyg vi har för att planera vår körning, hur vi använder blicken, vilka referenser som ger oss trygghet i vår placering och något om hur vi kan använda kroppen för att underlätta vår färd genom kurvorna. Tillsammans med det vi lärde oss under första dagen innebär det att vår "verktygslåda" som förare är komplett efter denna kursdag. Den tredje dagen - 19/7 - kommer vi att fokusera på människan, d v s plocka ihop alla verktygen till en helhet och fundera över hur vi som människor reagerar när vi hanterar en oplanerad situation med "verktygslådan" i bagaget.

Så - tack för en kanondag och väl mött om ett par veckor igen. Med bättre skyltning

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Rolig körning och kanonväder, blev en väldigt lyckad dag.

Namn:	20140614_124554.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	307,3 KB 
Id:	6917

17. Gilla roffe_s gillade inlägget
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Tusen tack allesammans för Långnäskurserna hitintills, jag hoppas alla är lika nöjda som vi! På allmän begäran flyttar vi nu kursen lördag 19/7, nytt datum blir i stället lördag 2/8! Den dagen fortsätter vi jobba med körställning samtidigt som vi plockar ihop resten av de delar vi tränat på under de två första kurstillfällena.

Så se till att hålla Er hela, rena och fräscha samt att vila upp Er under resten av juli - och så ser Ni till att vara med på Långnäs, taggade till tusen den 2/8!

Vi ses!

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    May 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Grymt! Då kan jag ju vara med! Det är så jäkla skoj! :-)
    Jag ser gruset! Jonathan, jag ser gruset!!!

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Tusen tack allesammans för Långnäskurserna hitintills, jag hoppas alla är lika nöjda som vi! På allmän begäran flyttar vi nu kursen lördag 19/7, nytt datum blir i stället lördag 2/8! Den dagen fortsätter vi jobba med körställning samtidigt som vi plockar ihop resten av de delar vi tränat på under de två första kurstillfällena.

Så se till att hålla Er hela, rena och fräscha samt att vila upp Er under resten av juli - och så ser Ni till att vara med på Långnäs, taggade till tusen den 2/8!

Vi ses!
    Riktigt bra anordnade kursdagar! Kan ni inte köra en sextimmarskurs den 2 istället för en fyratimmars? Tycker fyra timmar gick för fort :-)

21. Gilla roffe_s gillade inlägget
    Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Foff Visa inlägg
    Riktigt bra anordnade kursdagar! Kan ni inte köra en sextimmarskurs den 2 istället för en fyratimmars? Tycker fyra timmar gick för fort :-)
    Ja, det kan vi fundera på. Vi kan ta en diskussion kring detta när alla instruktörerna är hemma efter Kemorakurser och campingsemestrar så återkommer vi. Jag vet att långväga deltagare uppskattat sovmorgonen och att många vill hem till käk och kvällsaktivitet. Men vi pratar om det får vi se vad som blir - okey?

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jul 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Ja, det kan vi fundera på. Vi kan ta en diskussion kring detta när alla instruktörerna är hemma efter Kemorakurser och campingsemestrar så återkommer vi. Jag vet att långväga deltagare uppskattat sovmorgonen och att många vill hem till käk och kvällsaktivitet. Men vi pratar om det får vi se vad som blir - okey?
    Jo helt ok, förstår att det kanske inte är alla som vill ha längre. Uppskattar i alla fall att ni körde den här tredagarskursen i år. Blir det nå på gokartbanan i Luleå i höst? Niklas sa att det eventuellt kunde bli av. Hoppas ni kör samma eller ännu flera utbildningar/träffar nästa år. Stort steg (och långt) att fara till ex. Kemora, men så här på hemmaplan känns det självklart att fara på. Dock svårt att hitta utbildningarna måste jag säga. Är nog inte alls alla intresserade som kollar SMC:s hemsida = skulle säkert vara ännu fler intresserade om det fanns fler sätt att nå ut! Jag missade själv första träffen pga jag inte kollade SMC:s sida.

Reg.datum
    Nov 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Foff Visa inlägg
    ...Är nog inte alls alla intresserade som kollar SMC:s hemsida = skulle säkert vara ännu fler intresserade om det fanns fler sätt att nå ut! Jag missade själv första träffen pga jag inte kollade SMC:s sida.
    Vi försöker gå ut via Facebook, utskick till handlare och körskolorna, denna site och sporthoj.com, d v s de kanaler vi kan komma på. Men tar gärna tips, råd och förslag på sätt som vi inte kommit på Jo, det känns som att dessa KNIX blivit uppskattade tack vare alla fantastiskt entusiastiska deltagare och vi hoppas, när säsongen väl utvärderas, att vi ska ha möjlighet att köra något liknande nästa säsong.

Luleå - nu är de flesta på semester men jag lovar att vi ska ta ett samtal med de ansvariga för att förhoppningsvis kunna ge ett tydligt besked i början av Augusti!

Skriver mycket! Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Nu kör vi kurs igen!!!
    Glöm inte Knix på Långnäs (Pite Dragway) på lördag. Kanske årets sista utbildningstillfälle!!!

https://www.facebook.com/events/2513...y_type=regular
    N.S.L.A.M.C.A.G
    North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2014
    Post Thanks / Like

Standard

Efter tre mycket lärorika tillfällen kan jag inte annat än berömma alla instruktörer.
    Bra jobbat.

27. Gilla roffe_s gillade inlägget

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •