Gilla Gilla:  3
Resultat 1 till 9 av 9
    Aktiv skribent koddes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Cool Hjälp med att skapa en karta över MC-parkeringar i Malmö

Hej alla,

PMalmö har nyligen skapat en kartfunktion över deras parkeringsplatser i Malmö. Självklart är ju motorcyklister försummade

Efter detta fick jag idén att jag skapar en egen karta.
    http://tinyurl.com/mcparkering

Kartan är publik och min ambition är att försöka fortsätta bygga på denna efterhand. Jag behöver er hjälp med fler positioner. Låt oss försöka få denna kartan fullständig.

Om ni känner till någon plats som jag inte har med så dela gärna med er. Svara gärna med hur många platser där finns ("En stor ruta","4st platser", etc.). Gör så här, gå in på www.google.com/maps, högerklicka på platsen och välj "What's here?", ni bör ha fått koordinaterna i sökfältet högst upp på sidan, posta koordinaterna här tillsammans med information om platsen.

2. Gilla Mathias, Boel, CosmoBob gillade inlägget
    Skriver mycket! Mathiass avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Gäller det bara Malmö eller det går att utvidga till att gälla hela Skåne?? Kanske senare.

Jättebra initiativ!!
    Webmaster och Sekreterare i SMC-Skåne.

Även kallad Maciver av vissa, undrar varför.

Skriver mycket! Maria Nordqvists avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Allt som underlättar parkering av MC är bra. Notera att Malmö har mycket speciella regler för MC, nämligen att en P-biljett alltid ska finnas på motorcykeln. Regler för MC-och mopedklass I parkering i Malmö: http://www.pmalmo.se/P-info/Parkerin.../MC-parkering/.
    P-platser enligt Malmö Parkering: http://www.pmalmo.se/upload/262/MC-p...20gatumark.pdf
    Senast igår ringde en som parkerat i Skåne och fått P-böter. han hade lappen i plånboken och det gills inte.
    SMC har uppvaktat regeringen och bett om en förändring av Trafikförordningen så att MC och moped klass I ska undantas från regeln om att P-biljett ska ligga väl synlig på fordonet.

Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Standard

Mathias> Jag är öppen för att utöka. Kan alltid bjuda in fler "collaborators" som kan editera kartan om det skulle bli för hög belastning. Det mest tidsbesparande man kan göra för den som skall uppdatera kartan är att ge exakta koordinator istället för "På gata X så finns där platser"... jaha? Vardå längs med denna långa gatan menar du?

Maria> Dock så är det specifikt MC-platser jag tänkte vi kan lista på kartan och dessa kräver ingen biljett alls Tack för PDF:en du länkat till. Jag känner till den sedan tidigare. Har använt den för att själv försöka hitta nya platser. Problemet med den PDF:en är att den är 4 år gammal och en del av de platserna stämmer inte längre. Dessutom så skriver den inte ut var på dessa vägarna platserna finns och vissa av dessa vägarna är väldigt långa/stora. Har faktiskt kontaktat dem och bett dem att uppdatera denna infon. Vi får väl se om det leder till något. För övrigt uppskattar jag att ni jobbar för förbättringar gällande parkeringsbiljetter som du pratar om, det är inte helt lätt när det gäller motorcykel.

Har ni förslag på platser i hela Skåne då så tar jag gärna emot dessa. Kom ihåg att ge mig exakta koordinater samt gärna information om hur många platser där är. För att hitta koordinaterna via google maps så se mitt orginalinlägg.
    Senast redigerat av kodde den 2012-10-31 klockan 07:08.

Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Standard

Det känns som att det är fler än bara jag som börjat köra hoj igen i Malmö nu när vädert är på plussidan och solen börjar visa sig. Jag vill gärna fortsätta med detta projektet och tar gärna emot fler parkeringsplatser för att uppdatera kartan. Om ni känner till fler än de som är listade så dela gärna med er.

Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Standard

Hittade 6st MC-platser utanför statsmuseet i Malmö. Lade till dem på kartan.

Kom igen nu. Ge mig tips

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Standard

Menar du inte stadsmuseet?

Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Standard

Jo det gör jag

Reg.datum
    Jan 2012
    Post Thanks / Like

Standard

Lade precis till en ny MC-parkeringsplats jag hittade idag vid Bulltofta rekreationsområde.

Fler folk som har MC-parkeringsplatser att bidra med?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •