Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 2 av 2
    Skrivit ett fåtal inlägg stalbes avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Post Thanks / Like

Standard Trafikförsäkring

Enligt lag måste varje MC ha (minst) en trafikförsäkring. Det verkar som att försäkringsbolag inte vill sälja enbart trafikförsäkring för MC, vilket egentligen lönar sig för en äldre MC över 20 år gammal. Classica-försäkringen på ca 1528 kr per år är en helförsäkring, men det erbjuds inte enbart trafikförsäkring.

Känner någon till ett försäkringsbolag som erbjuder enbart trafikförsäkring för MC (inte hel- eller halvförsäkring)?

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Sep 2013
    Post Thanks / Like

Standard

Drar upp en gammal tråd...

Halvförsäkringen kostar nästan inget extra, men men.

Däremot vill jag berätta om erfarenheten med Länsförsäkringar Stockholm där jag har min hemförsäkring. I samband med att jag köpte hojen (17 år gammal suzuki gs500) så kontaktade jag Länsförsäkringar för att teckna en försäkring. Dock fick jag inte teckna försäkring eftersom de krävde minst två andra försäkringar för att få teckna mc-försäkring. Vad jag vet får man inte neka någon en försäkring men detta var en ny upplevelse. Helt klart är man inte intresserad av att försäkra mc på Länsförsäkringar trots ett betydligt högre pris än tex bilsport och mc försäkringen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •