Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 8 av 8
    Skriver mycket! Ellas avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    44
    Post Thanks / Like

Standard Västerås - manifestationen gav mig en tår i ögat

Idag hade vi vår manifestation i Västerås. Vi hade tre samlingsplatser i utkanten av Västerås och sedan körde vi vid samma tidpunkt ner mot city. Det var en fastslaget rutt som var planerad så att de olika grupperna körde runt stadskärnan i olika riktningar så att vi mötte varandra. Vilken underbar känsla det var att möta flera hundra hojar och sedan inse att jag hade massor bakom mig också! Jag fick ett lyckorus som frambringade en liten tår i ögat...
    När vi sedan kom ner till Fiskartorget och hojarna rullade in, en efter en... Jag kan bara säga en sak: TACK! Helt underbart att så många ställde upp och visade sitt missnöje!!! Vi räknade ihop att det var någonstanns mellan 400 och 500 hojar! Jag vågade aldrig hoppas på att så många ville vara med på den här manifestationen.
    Ni som var med, visst var det härligt när allihop mullrade fram på Kopparbergsvägen, förbi Skrapan där förundrade lördags-shoppare stannade upp och tittade.
    Det var otroligt mäktigt och än en gång - TACK!

Skrivit ett fåtal inlägg andersys avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
    Idag hade vi vår manifestation i Västerås. Vi hade tre samlingsplatser i utkanten av Västerås och sedan körde vi vid samma tidpunkt ner mot city. Det var en fastslaget rutt som var planerad så att de olika grupperna körde runt stadskärnan i olika riktningar så att vi mötte varandra. Vilken underbar känsla det var att möta flera hundra hojar och sedan inse att jag hade massor bakom mig också! Jag fick ett lyckorus som frambringade en liten tår i ögat...
    När vi sedan kom ner till Fiskartorget och hojarna rullade in, en efter en... Jag kan bara säga en sak: TACK! Helt underbart att så många ställde upp och visade sitt missnöje!!! Vi räknade ihop att det var någonstanns mellan 400 och 500 hojar! Jag vågade aldrig hoppas på att så många ville vara med på den här manifestationen.
    Ni som var med, visst var det härligt när allihop mullrade fram på Kopparbergsvägen, förbi Skrapan där förundrade lördags-shoppare stannade upp och tittade.
    Det var otroligt mäktigt och än en gång - TACK!

Jo jag håller med dig, känslan av att åka runt på cityringen, och möta alla dessa hojar på vägen runt gav mig rysningar i hela kroppen, sen när man står på torget, och ser alla dessa hoja bara välla in, tycktes aldrig ta slut, vilken fantasisk känsla.
    Tack alla som fixade detta, speciellr Tack till Ella, det va en trevlig pratstund vi hade innan*L*, nu ska iaf inte jag gnälla mer på att inget händer här i stan.
    TACK ALLA

Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    44
    Post Thanks / Like

Standard

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=372368

Får hoppas det blir mer än en kortfattad artikel på nätet!!!

Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    44
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av andersy Visa inlägg
    Tack alla som fixade detta, speciellr Tack till Ella, det va en trevlig pratstund vi hade innan*L*, nu ska iaf inte jag gnälla mer på att inget händer här i stan.
    TACK ALLA
    Det är bra att medlemmarna säger vad de vill, annars kommer vi ingen vart med vårt arbete! Vi finns ju till för medlemmarna... Vi älskar ju alla att köra hoj!!!

Skriver mycket! aRWes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Det var häftigt att åka genom stan där det var hojar överallt.
    400-450 hojar på plats på Fiskartorget, vad jag förstått från andra platser så verkar det som det var riktigt mycket hojar i Västerås.
    Bra marknadsfört av SMC Västmanland efter lite påtryckningar.
    Sporthojsinstruktör.

Skriver mycket! sporTlovERs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

Visst mäktigt
    Nästa gång får vi kanske blockera bilvägar och få ställa politikerna mot väggen i denna fråga
    Grundinstruktör SMC.

Gasa gärna, med med förstånd!

Aktiv skribent Pias avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Hej alla.Jag måste hålla med föregående talare.Det är alltid häftigt när vi är många på stadens gator.Men nu betydde det ju faktiskt lite mer än vanligt.
    Jag tycker även att alla som har lagt ner tid och energi på att arrangera denna manifestation,är värda en eloge.Det gjorde ni bra.

Skrivit ett fåtal inlägg hakans avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    65
    Post Thanks / Like

Standard

Jag tar mig friheten att prata för hela styrelsen när jag säger tack till er alla som dök upp. Det är en härlig känsla när man får kvitto på nedlagt arbete. Kvittot var alla ni som deltog och det värmer extra när man läser era inlägg. Jag kan meddela att vi fick ihop 425 namnunderskrifter på torget. Vår Ordförande Karin Persson försökte räkna motorcyklarna som svängde in på torget och hon slutade räkna vid 450 hojar och efter det som kom det några ströhojar kanske uppemot 10-20-30 hojar ytterligare. De frivilliga bidragen som vi fick in i sparbössorna kommer att bli ett bra tillskott till att betala för ljudanläggningen och tillståndsavgifterna. Det låg drygt 2 200:- i bössorna. Det kommer inte att räcka till hela beloppet men nästan.

Tack än en gång, utan alla er så hade denna manifestation inte varit något.

Håkan Berggren
    Vice Ordförande och Länsinformatör
    SMC Västmanland

Liknande ämnen

1. Premiär: SMC Fikakväll i Västerås
    Av hakan i forum SMC - Västmanland
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 20:28
  2. Seminarium Västerås 10/10 Dämparinställningar mm
    Av Ella i forum SMC - Västmanland
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 07:56