Gilla Gilla:  1
Resultat 1 till 9 av 9
    Skriver mycket! Rickens avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Post Thanks / Like

Standard Gruskurser 2012

Hejsan

Det arbetas för fullt på material för att kunna köra gruskurser inom smc:s regi 2012.
    Det är planerat en 3-dagarskurs från centralt håll, jag är osäker på vart den kommer gå just nu.

Men vi i Jämtland tänkte att vi måste ju givetvis köra en enkel kursdag här hos oss för att visa på vad det handlar om att gå en gruskurs i smc:s regi.

Så preliminärt har vi sagt att den 5/5-2012 kör vi en grusdag för dom som är intresserade.

Vi har inte spikat kostnad ännu då vi inte är säker vilka utgifter vi kommer ha för den.

Vi kommer att fylla på med information när vi närmar oss slutet av vintern eller när vi har tagit något beslut.

Hoppas att ni är lika peppade som vi är.

2. Gilla cage gillade inlägget
    Aktiv skribent
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ålder
    37
    Post Thanks / Like

Standard

Eftersom vi också vill ha era tankar kring kursens innehåll så tar vi tacksamt emot önskemål. Vill ni att kursen t.ex. ska inrikta sig på:

- "Grus för livrädda"
    - "Säker på blandad körning"
    - "Åker bara grus!!"
    - "Avancerad gruskörning"

Om du vill vara säker på att få mer information när kursen/kurserna drar igång och hur upplägget kommer att se ut så PM´a mig eller skicka ett mail till andreas.norrby@smcjamtland.se, så skickar vi också ut info när det finns mer att berätta.

Skriver mycket! Esquires avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    36
    Post Thanks / Like

Standard

Jag ska hålla ögonen öppna här framåt våren.

Över lag har jag dock varit lite väl lat med att vara inne på det här forumet på senare år. Får ta och skärpa mig på den punkten.

Skriver mycket! Rickens avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Skönt att det är nån som visar intresse.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2011
    Post Thanks / Like

Standard

Härligt vad fint. det ser man fram emot.Vi ses

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Aug 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Jag är intresserad, har väntat på gruskurs här i Västerbotten med det har inte varit någon de senaste åren. Det beror förstås lite på var i Jämtland kursen blir, det kan ju vara lite långt att åka från Umeå för en endagskurs. Men jag vet ju att ni i SMC Jämtland ordnar riktigt bra bankurser, så det kan ju vara värt att åka en bit. För min del skulle det passa bra med en kurs på mellannivå som funkar med en BMW R1200GS med grusdäck, alltså ingen crossbana men gärna lite utmaningar med broms-, kurv- och sladdteknik.
    För närvarande kör jag med vinterdäck, det var lite svalt igår med -20°...

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ålder
    37
    Post Thanks / Like

Standard

Roligt att se att det finns intresse. Kul också med fler som åker GS på vintern
    //Andreas
    KTM Superenduro -07
    Yamaha XTZ 660 Ténéré -91

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ålder
    37
    Post Thanks / Like

Standard

Nu börjar detaljerna falla på plats. Den 6/5 kör vi gruskurs på Lungre motorstadion.

Tid: kl. 10-16
    Kostnad: 300 kr inkl. lunch

Kursen riktar sig till alla som vill lära sig att hantera hojen på löst underlag. Det spelar ingen roll om du åker custom, touring eller äventyrshoj. Kravet är att motorcykeln skall vara LV-registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad.

Föranmälan sker till: andreas.norrby@smcjamtland.se

Välkommen!
    //Andreas
    KTM Superenduro -07

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ålder
    37
    Post Thanks / Like

Standard

Gruskursen den 6/5 på Lungre är inställd! Väderleksrapporten ser inte bra ut och eftersom flera deltagare har en bit att åka till kursen så ställer vi in. Nya datum kommer längre fram och förhoppningsvis är intresset ännu större då. Tills dess hoppas jag att ni går in och anmäler er till grushelgen i Branäs den 1-3:e juni Mer info hittar ni här
    //Andreas
    KTM Superenduro -07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •