Gilla Gilla:  0
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
    Aktiv skribent mazzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Post Thanks / Like

Standard Knix på Sala Racing Park

Nu är det klart att det blir två knixkörningar på Sala Racing Park i augusti. Datumen är 11/8 och 25/8, inskrivning 16.00-17.00. Körning 18.00-21.00. Det blir tre hastighetsgrupper, och först till kvarn gäller, ingen föranmälan. Pris för medlem 250 kr, icke medlem 350 kr.
    För vägbeskrivning se Sala Racing Parks hemsida: http://www.salaracingpark.se/

Välkomna!
    SMC Västmanland

Skriver mycket! sporTlovERs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av mazze Visa inlägg
    Nu är det klart att det blir två knixkörningar på Sala Racing Park i augusti. Datumen är 11/8 och 25/8, inskrivning 16.00-17.00. Körning 18.00-21.00. Det blir tre hastighetsgrupper, och först till kvarn gäller, ingen föranmälan. Pris för medlem 250 kr, icke medlem 350 kr.

Välkomna!
    SMC Västmanland
    MKT tekniskt krävande bana, tror inte fartskkillnaderna blir så stora på den banan i grupperna, snabbåkare på Gröndal är nog INTE lika snabba på den banan, eller har jag fel, återstå att se.

Spännande med att man skulle kunna ha ett alernativspår i den långa svepande depåkurvan med ännu en hårnål

Har prövat Hälla ring, Rörken, Gröndal, Pepparotsbanan och ingen har nog varit så utmanande som detta
    Grundinstruktör SMC.

Gasa gärna, med med förstånd!

Regnmakare gluffiss avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Ska bli intressant att se.

Hälla gick ganska fort med motarden... Fort nog att åka med knäet i marken i 3 av 4 kurvor iaf...

Moderator SGMs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av gluffis Visa inlägg
    Ska bli intressant att se.

Hälla gick ganska fort med motarden... Fort nog att åka med knäet i marken i 3 av 4 kurvor iaf...
    Ahem...man åker med pucken i även på sporthojar. Inte behöver man ta till fusk för det heller? Iofs är en liten 636a rena fusket å andra sidan.
    GI, AI - SMC Västmanland

Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

Reg.datum
    Dec 2007
    Post Thanks / Like

Standard Instruktörs körning på SRP

Svettigt och bra vart det. Kul att så många kom. Förstärkning från alla håll. Tack Tommy och Anneli som kvällen till ära bjöd alla på fika. Nu kör vi den 11/8 och 25/8 med deltagare

Aktiv skribent Jiens avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Post Thanks / Like

Standard

http://www.youtube.com/watch?v=l1ib95CBWDs
    Hihi posör på cheyhoj skönt flyt sista passet.. vi skulle haft 2h körning till tycker jag nog :P

Skriver mycket! McGregors avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    73
    Post Thanks / Like

Standard

Tack för kvällens provkörning. Vi ser fram emot den 11 augusti.

Reg.datum
    Dec 2007
    Post Thanks / Like

Standard Hur kul kan man ha

Bra jobbat Jerry och Nisse Johansson. Skit snyggt

Moderator SGMs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Uj, sicken posör.... Det är en skitkul bana det här, superkul att se så mycket glatt folk från Uppsala med.

Det kommer bli ett par roliga torsdagkvällar den 11:e och den 25:e.

/J
    GI, AI - SMC Västmanland

Skriver mycket! Ellas avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    44
    Post Thanks / Like

Standard

Så roligt att vi har en bana till att köra på. Perfekt läge också, eller hur Mats?! Du behöver ju inte åka så långt... Ska försöka komma och hälsa på och se hur ni har det!

Reg.datum
    Dec 2007
    Post Thanks / Like

Standard Plötsligt händer det

Citat Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
    Så roligt att vi har en bana till att köra på. Perfekt läge också, eller hur Mats?! Du behöver ju inte åka så långt... Ska försöka komma och hälsa på och se hur ni har det!
    Ja jäkligt kul 1 mil till bana hur nära kan det bli? Du är väkommen vi kör knix den 11 och 25 augusti

Moderator SGMs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Efter ett par kanondagar på Gelleråsen, så är det bara att ladda om, så man orkar plåga lite deltagare på banan i Sätra Brunn.

...för ni kommer väl?
    GI, AI - SMC Västmanland

Reg.datum
    Dec 2007
    Post Thanks / Like

Standard Några timmar kvar

Några få timmar kvar innan vi kör igång på SRP och lokal radion lovar strålande väder över Sala

Skriver mycket! Carnivores avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Tackar för en toppenkväll, var hur skoj som helst.
    Banan är vad jag närmast skulle kalla en Kinnekulle i miniatyr, vansinnigt rolig, svängig och med bra flyt.
    Helt klart värt de 13mil jag har till den.

Moderator SGMs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Håller med, kanonkväll. Tyckte det flöt på fint utan större gnissel, det spred ut deltagarna fint efter ett par pass med.
    Kanonjobbat alla inblandade - deltagarna inkluderat.

Lågt stående sol är inte mycket att göra åt...

/J
    GI, AI - SMC Västmanland

Aktiv skribent Jiens avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Var en skoj & lyckad em/kväll skulle bara vilja påminna alla att snälla ta det lugnt dit och hem vid nästa körning.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Apr 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Det blev en kalaskväll tack vare alla inblandade (inklusive vädret) och vi ser redan fram emot nästa gång!

Skriver mycket! Peter1980s avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ålder
    39
    Post Thanks / Like

Standard

Riktigt kul!

En liten utvärdering..

Banan: Jag hade föredragit någon mer "riktig" kurva. Där man verkligen kan krana på och känna gaskontrollen sätta hojen.
    Det är ju såklart inget smc kan påverka, men något jag hoppas kommer till i en framtida utbyggnad.

En jäkla massa S i följd gör ju däremot att man märker hur viktigt "spåret" är.. gör man fel i första så skiter sig hela partiet.
    S-kombinationerna är dessutom bra för att öva snabba, men mjuka förflyttningar.

Ett stort plus är att det i princip är riktiga curbs i alla kurvor. Riktigt bra!

Vad gäller arrangemanget så var det bra som vanligt.
    I den delen som är avkonad som fastlane så får konerna inte börja för tidigt efter den skarpa kurvan vid depån. Drar man på lite i den kurvan så driver man ut mot konorna. (tror att första konan flyttades efter ett tag, då kändes det betydligt bättre)

Att bara köra 3 grupper tycker jag var riktigt skönt. Så länge deltagarantalet är tillräckligt lågt för att köra detta så hoppas jag att det fortsätter så. Blir lite mer action och mindre dötid.
    Man hinner vila lagom, men inte tappa känslan från de tidigare passen.

I det stora hela är jag kanonnöjd med kvällen!
    Fick ett bra flyt till sist!
    Mina bilder finns på:
    www.arvidzone.se

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Aug 2011
    Post Thanks / Like

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av mazze Visa inlägg

Välkomna!
    SMC Västmanland
    som sagt sala racing va snabb rolig längre men bara hamburgaren va inge höjdare måste varit annat än kött ifrån leidel ej 100 % kött gott råd att använda sibyllas eller annat märke men ej det ni hade i går 11 augusti annars hel nöjd mvh jocke hoppas det blev hyfsad feedback hoppas jag inte får klagomål nu ha en fin helög alla ses på rurken söndag

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Efter att ha nött fingrarna blodig för att komma ihåg namn och lösen här så jag kan lämna lite feedback....

KNIX på SRP är en höjdare, och jag hoppas verkligen att det kan/får fortsätta! (Även om jag pga avståndet inte kommer kunna vara med så ofta)

Upplägg och instruktörer var överlag skitbra! Är dock inte helt säker på att "fastlane" grejen var optimal.

Banan är underbart rolig, och krävande. Inte många lugna ögonblick i sadeln per varv.

Sista passet var motljuset otroligt störande, men det är ju inte mycket att göra åt. Dock kanske det vore en ide att på nåt sätt markera bankanten på högersidan av "rakan", jag höll på att hamna utanför banan i motljuset, gick inte att se var asfalten slutade. Klarade mig med nån decimeter.

Stort tack till alla som gjorde gårdagen till en kanonkväll!

/Håkan, gul grupp, svarta bumsen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •