Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 4 av 4
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jun 2010
    Post Thanks / Like

Standard Grundkurs 30 April

Grundkurs 30 april
    En perfekt början på säsongen 2011!

Den 30 april kör vi i SMC Södermanland en grundkurs på Malmby flygfält. Grundkurserna kallades tidigare avrostningar och består av ett antal övningar som förbättrar bland annat vår bromsteknik och riskmedvetenhet såhär i början av säsongen. Övningarna görs tillsammans med våra instruktörer som bidrar med värdefulla tips och feedback.

Klockan 9:00 öppnar inskrivningen och 10:00 börjar vi köra. Kom i god tid!
    Det finns även möjlighet att komma som ”drop in”-deltagare efter klockan 12:00 och prova på en eller ett par övningar. Kursen tar slut ca 16:00.

Det kostar 100 kronor att delta, och vi tillåter övningskörning om man har en handledare med sig. I annat fall är körkort ett krav.

Motorcykeln måste vara godkänd att användas i trafik, dvs skattad, besiktigad och försäkrad. Skyddskläder för motorcykelåkning ska användas och vi rekommenderar att man använder ryggskydd.

Anmäl dig för att vara säker på att få plats! Det kan du göra på http://boka.smcsodermanland.se/, dock senast den 25 april.

Moderator Cribbes avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ålder
    56
    Post Thanks / Like

Standard

En prisvärd och välbehövlig kurs, jag fick många tips och aha-upplevelser, fast jag undrar om jag har dålig kondis eller om MC:n är tungstyrd, tror MC:n är lite tungstyrd *Ler* Tack SMC för en bra kurs.

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard

haha
    Vi var i samma grupp. Helt hundra på det var styret. Lägg lite 556 på ena muttern där du vet där styret sitter fast så är du klar för banåkat

Skrivit ett fåtal inlägg Midsommars avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Post Thanks / Like

Standard Grundkurs

Vill ta tillfället och tacka alla som gjorde våran avrostning på malmby flygfält till en jätte trevlig dag,det var bra övningar och positiv inställning med en hel del aha upplevelser och härliga skratt,det som jag saknar det vore en undanmöver övning och som det skrevs om tidigare så skulle det inte skada med någon form av skyltning ifrån malmbyhus.Vill också passa på att tacka alla om råd för att råda bot på min semestergas det är fixat nu
    Senast redigerat av Midsommar den 2011-05-03 klockan 18:51.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •