Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 5 av 5
    Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Apr 2011
    Post Thanks / Like

Standard Parkeringsplats

Hej!

Jag söker tips om hur andra icke-garageägande mc-åkare i uppsala har löst parkering, utomhus hela tiden, inomhus då man inte ska åka på en vecka eller så? Jag anar att jag kommer vilja ha inomhus delvis, och isåfall utan att betala för en full bil-parkeringsplats.

Jag tänker på om det finns något bra knep att hyra in sig på garage etc för en specialplats som inte kan användas av bilar eller liknande.

Kanske att dela en bilplats med någon också?

Jag bor i de nybyggda husen vid ekonomikum, rackarbergsgatan 11.

// Erik

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Apr 2011
    Post Thanks / Like

Standard

Köpte nyligen en MC och befinner mig i en liknande situation. Finns MCskyltad parkering i triangeln i mitten.

Själv har jag den stående utomhus under säsong med rörelselarm. Under vintern blir det in med den i en BRFs däckförråd.

Ropa till om du hittar något garage närmre stan, i närheten av kalmars nation så kan vi dela!

Citat Ursprungligen postat av consideratio Visa inlägg
    Hej!

Jag söker tips om hur andra icke-garageägande mc-åkare i uppsala har löst parkering, utomhus hela tiden, inomhus då man inte ska åka på en vecka eller så? Jag anar att jag kommer vilja ha inomhus delvis, och isåfall utan att betala för en full bil-parkeringsplats.

Jag tänker på om det finns något bra knep att hyra in sig på garage etc för en specialplats som inte kan användas av bilar eller liknande.

Kanske att dela en bilplats med någon också?

Jag bor i de nybyggda husen vid ekonomikum, rackarbergsgatan 11.

// Erik

Skriver mycket! JoSs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Det är svårt med parkeringsplatser i Uppsala. Många har frågat samma fråga men svaren hur det löste sig för dem har tyvärr uteblivit.

I flera år hade jag hojen fastkedjad till en stolpe framför bilen. Parkeringen var precis framför portuppgången och mitt enda larm var husets pensionärer som reagerade på ljudet när någon rörde kedjan (kontrollerade kedjan på väg hem från krogen = persienner rörde på sig ;-)). Nu bor jag inte mitt i stan utan i Salabacke så riskerna är lite mindre. Sedan ett år delar jag garage med andra hojägare i föreningen.

Berätta gärna hur det löser sig för er. Det underlättar för andra i framtiden.
    Don't worry, it just feels kinky the first time.

Skriver mycket! adrian_vgs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av drapetomani Visa inlägg
    Själv har jag den stående utomhus under säsong med rörelselarm.
    Samma här; utomhus och larm.

Utomhus och kapell annars, om den ska stå ett tag. Bara utomhus ex kapell om i dagligbruk.

Som de flesta har nämnt är det svårt med parkering inomhus nära sitt eget boende i Uppsala. Jag har tur som har åtminstone en altan på baksidan för vinterförvaringen, och en ganska stor uppfart på framsidan för nattuppställningen.

Har letat med ljus och lykta efter en inomhusparkering nära mig där man också kan meka lite till nöds, utan framgång. Min hyresvärd anser att en hyrescarport ska räcka. Tycker inte jag. Ska jag hyra nåt, ska det vara en inomhusparkering, med tillgång till el och där bara jag har min/a båge/ar. Men som sagt, det är svårt att hitta.
    Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.

Skriver mycket! JHkillens avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Ålder
    51
    Post Thanks / Like

Standard

Jag löste det så att jag pratade med min BRF och vi fixade en mc/moped parkering på innergården. Iofs utomhus men kör med kapell om den ska stå okörd några dagar. Blev mycket bättre än att ha den på gatan eller vid ingången, bor centralt. Gratis blev det också.
    Vintertid lämnar jag in på vinterförvaring hos Sulas, ungefär samma pris som att hyra ett garage.

Premiärtur avklarad och det va lika härligt som förra året ;-)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •