Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Min premiär

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ålder
    56
    Post Thanks / Like

Standard Min premiär

Nu är skinnstället på. Hojen färdig och provstartad. Hej på en stund!

Skrivit ett fåtal inlägg peoni887s avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Kör nu försiktigt och fint. Njut av solen och tänk på oss kontorsråttor som skulle vilja men inte kan...

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ålder
    56
    Post Thanks / Like

Standard

Nu, tillbaka till den andra verkligheten. Det är alltid lika skumt men underbart roligt den första rundan på våren efter vinteruppehållet. Svänga med nya däck de första gångerna känns som om det är nåt fel på hojen men vis av erfarenhet så är det bara att fortsätta att "rosta av sig" med inbromsningar, svängar, kroppshållning, slappa armar m.m.
    Jag vill köra mera!

Skriver mycket! swischmcs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Håller med, underbar dag för första hojtillfället i år!
    Startade upp båda hojarna i går och tog en kort sväng med varje. Idag blev det pendling till stan. Känns väldigt ovant och konstigt. Det där med att köra mellan bilarna får nog vänta några veckor/månader...

Jag hade faktiskt glömt vad det är som gör hojåkning så himla bra: närheten till naturen (vinden som träffar en i bröstet) samtidigt som det bakom hjälmens visir är varmt och lugnt. Då känner jag att jag lever!

Helt okej Katarinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Och alla trevliga dofter som dyker upp längs med vägarna (sopbilslukt, busslukt, blomdoft [ja snart så], en och annan hage med djur i som doftar på sina speciella vis…)

Skriver mycket! kimellizs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Låter ju underbart, men är det inte lite väl kallt??? frost och minus på morgonen lockar ju inte till körning direkt?!
    Det är inte hur du har det, utan hur du tar det!!!

Skriver mycket! swischmcs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av kimelliz Visa inlägg
    Låter ju underbart, men är det inte lite väl kallt??? frost och minus på morgonen lockar ju inte till körning direkt?!
    Jag vet inte var du bor, men i 08-området var det två underbara dagar förra veckan. Passade på att rasta hojarna. Vill man inte frysa passar Stockholms rusningstrafik bra. Ingen vind att tala om och svettigt värre när man kryssar mellan bilarna...

Till helgen har de lovat +10 grader - perfekt hojväder!

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ålder
    56
    Post Thanks / Like

Standard

Rullade några mil till idag från Märsta till Bålsta via Billby utanför Sigtuna. Kul och svalt...

Trodde en stund att kopplingen börjat slira när jag gasade på men när däcken blev varma och asfalten var torr så insåg jag att kopplingen fungerade precis som den skulle.

Skrivit ett fåtal inlägg LeifAJs avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Post Thanks / Like

Standard

Nästa helg blir det premiär efter att ha gjort ett uppehåll på 25 år. Rullar ut med en 370 kilo tung turinghoj. Känns lite nervöst men väldigt spännande!

Skriver inte limes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av LeifAJ Visa inlägg
    Nästa helg blir det premiär efter att ha gjort ett uppehåll på 25 år. Rullar ut med en 370 kilo tung turinghoj. Känns lite nervöst men väldigt spännande!
    Ta det lugnt bara i början så ses vi den 8 maj på Bromma eller 15 maj i Södertälje så lovar vi att hjälpa dig komma igång ännu mer.

Nästa helg kommer det att vara fint väder (det har vi bestämt) så då kommer SMC Stockholm att vara på MC-hörnan i Södertälje både lördag och söndag. Titta gärna förbi så kan vi berätta mer om våra utbildningar och andra roligheter.
    Ove "Lime" Lindström
    GI AI
    MCK Dalton - burger flipping team
    Taz - Shiver
    Olivia - Tuono R Factory

Reg.datum
    Apr 2011
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av lime Visa inlägg
    Ta det lugnt bara i början så ses vi den 8 maj på Bromma eller 15 maj i Södertälje så lovar vi att hjälpa dig komma igång ännu mer.

Nästa helg kommer det att vara fint väder (det har vi bestämt) så då kommer SMC Stockholm att vara på MC-hörnan i Södertälje både lördag och söndag. Titta gärna förbi så kan vi berätta mer om våra utbildningar och andra roligheter.
    Lovar att ta det riktigt lugnt och kommer med glädje till Bromma (är det vid Solvalla?) den 8 maj. Jag bor alldeles i närheten.

Skriver inte limes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av LeifAJ Visa inlägg
    Lovar att ta det riktigt lugnt och kommer med glädje till Bromma (är det vid Solvalla?) den 8 maj. Jag bor alldeles i närheten.
    Nej, det är inte vid Solvalla. Det är trafikövningsplatsen vi håller till på. Den ligger så att säga på baksidan av flygplatsen. Man åker in vid samma infart som till Plantagen Bromma men så håller du höger.

Karta hittar du på http://tinyurl.com/3zydyo6
    Ove "Lime" Lindström
    GI AI
    MCK Dalton - burger flipping team
    Taz - Shiver
    Olivia - Tuono R Factory

Reg.datum
    Apr 2011
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av lime Visa inlägg
    Nej, det är inte vid Solvalla. Det är trafikövningsplatsen vi håller till på. Den ligger så att säga på baksidan av flygplatsen. Man åker in vid samma infart som till Plantagen Bromma men så håller du höger.

Karta hittar du på http://tinyurl.com/3zydyo6
    Aha, då vet jag! Jag var där alldeles nyss med grovsopor.

Helt okej Katarinas avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Idag tog jag ut Scramblern på en kort runda, helt för jä... underbart.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •