Gilla Gilla:  0
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38
    Skriver mycket! kimellizs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard Kul på hoj i östergötland?

Hej alla i Östergötland, vad gör ni under vintern förutom att putsa på hojen, hojarna...
    Och vad händer i distriktet under våren, kul att veta så man kan börja planera sin mc-säsong?

honda cbf 500
    Guest

Standard

Östergötlands smc verkar inte ha mkt aktivitet för sina medlemmar, tyvärr.

// Amir

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Vi som medlemmar är kanske dåliga på att tala om vad vi vill ha,
    Och även vad vi vill att vår styrelse skall arbeta med?

honda cbf 500
    Guest

Standard

gärna arrengerade turer, endagsturer och gärna resor till andra länder. Styrelsen har ju all möjlighet att lägga ut en inlägg om det.

// Amir
    Senast redigerat av honda cbf 500 den 2010-12-02 klockan 11:11.

Aktiv skribent BiviusIIs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Själv är jag ju ingen fika-åkare, däremot är jag engagerad som AI på kurser. Funderar på varför Östergötland inte arrangerar egna kurser på Sviestad längre, saknas det instruktörer eller träningsledare eller finns det någon annan anledning?

Avrostning brukar vi ju ha på våren och försökt med customkurser på Björkvik även om intresset där varit svalt.

Själv skulle jag vara intresserad av en gruskurs på "icke grus" hoj, någon som vet om det arrangeras något sådant i Östergötland?

Skriver mycket! GeCes avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av BiviusII Visa inlägg
    Själv skulle jag vara intresserad av en gruskurs på "icke grus" hoj, någon som vet om det arrangeras något sådant i Östergötland?
    Känner inte till hur det är i Ö-land men i Närke försökte SMC ordna en kurs i grusåka för "landsvägs-hojar" men intresset var tyvärr för litet i år. Hoppas på större intresse 2011 så håll ögonen öppna det är inte allt för långt bort för dig.
    Mvh / GeCe

Skriver mycket! Hokes avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Annars kommer det att hållas precis en sådan i Uppsala i början av Maj!
    Det är ofta de med de starkaste åsikterna som man bör ta med den största nypa salt..
    MC-bilder: http://hoke.myftp.org

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Känner inte till hur det är i Ö-land men i Närke försökte SMC ordna en kurs i grusåka för "landsvägs-hojar" men intresset var tyvärr för litet i år. Hoppas på större intresse 2011 så håll ögonen öppna det är inte allt för långt bort för dig.
    Citat Ursprungligen postat av Hoke Visa inlägg
    Annars kommer det att hållas precis en sådan i Uppsala i början av Maj!
    Ser man på!
    Stockholm - Uppsala, Närke - Åtvid, verkar finnas stora möjligheter att övervinna grusfobin...
    Ingen av platserna ligger ju direkt utom räckhåll!

En fråga till de östgötar som frekventerar forumet och är AI, aspiranter, resurser eller TL eller kan tänka sig vara , finns det något intresse för att dra igång en utbildningsgrupp för storbana?

Till styrelsen ställer jag frågan om det vore intressant att stötta en sådan satsning? (utan stöttning från styrelsen blir ju det hela ointressant)
    Jag antar att det i första hand är Börje "Kalle Viking" Pettersson vi i så fall skulle vända oss till eftersom han är MCT för Östergötland
    Samt fråga till övriga medlemmar i Östergötland: Tycker ni att vi skall syssla med detta? Jag vill ju inte göra det till någon sorts privat nöje för ett fåtal medlemmar på bekostnad av andra aktiviteter.

Till Patrik ställer jag frågan om det finns intresse från SMC centralt att hjälpa till att styra upp en sådan satsning?

Har DU en åsikt i frågan så så skriv något i tråden!
    Senast redigerat av BiviusII den 2010-12-03 klockan 22:34.

Skriver mycket! enhjulings avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    65
    Post Thanks / Like

Standard

En fråga till de östgötar som frekventerar forumet och är AI, aspiranter, resurser eller TL eller kan tänka sig vara , finns det något intresse för att dra igång en utbildningsgrupp för storbana?

Har DU en åsikt i frågan så så skriv något i tråden!
    Vi borde vara tillräckligt många inom distriktet för att kunna styra upp kurser, både storbana och annat, själva tycker jag. Jag tycker det verkar lite snett att kurser på tex Sviestad körs av andra distrikt eller av riks med tillresta instruktörer och TL. Varför det är så vet jag inte men om inte annat borde det bli billigare med lokal organisation.

/Stefan

Skrivit ett fåtal inlägg FZ1s avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Funderar på varför Östergötland inte arrangerar egna kurser på Sviestad längre, saknas det instruktörer eller träningsledare eller finns det någon annan anledning?

Tror det finns tillräckligt med instruktörer men TräningsLedare är det nog värre med verkar det som.

Någon som känner sig manad att sätta sig i förarsätet som TL och styra upp?

(Ohh, grus, vi får bara massa glåpord när det råkar bli lite grus med på helgkörningarna...)
    /Micke

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Till Patrik ställer jag frågan om det finns intresse från SMC centralt att hjälpa till att styra upp en sådan satsning?

Har DU en åsikt i frågan så så skriv något i tråden![/QUOTE]

Den åsikt jag har är: Där ni kan göra mest nytta är inte i dagsläget starta fler kurser på stormans, finns platser där. Det vi däremot har mest behov av är gruskurser, knixkurser.
    Mitt förslag är att arrangera dessa kurser.

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Finns det ett stark intresse för Gruskurs/knixkurs i Östergötland?
    Och om det nu finns ett borde väl det utredas och sedan utföras?

Du som är medlem i Östergötland skriv vad du tycker!!!

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Någon som känner sig manad att sätta sig i förarsätet som TL och styra upp?

Vad har hänt med de TL vi haft tidigare?
    Kanske vore något för dig FZ1, du har väl inget annat för dig....
    Senast redigerat av kimelliz den 2010-12-05 klockan 18:56.

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Patrik Ericsson Visa inlägg

Den åsikt jag har är: Där ni kan göra mest nytta är inte i dagsläget starta fler kurser på stormans, finns platser där. Det vi däremot har mest behov av är gruskurser, knixkurser.
    Mitt förslag är att arrangera dessa kurser.
    Tjena, tänkte givetvis inte starta upp fler kurser än nödvändigt, mer en fundering kring varför Östergötland inte drar sitt strå till stacken för att klara av det befintliga kursprogrammet på storbana, det gjorde vi ju förr.

Stämmer min huvudräkning här, behövs ca 10 instruktörer och resurser för att genomföra en KNIX . Knix skall helst vara ett återkommande arrangemang säg 1gång i veckan eller varannan vecka. Med sedvanligt giltigt förfall bland instruktörer så antar jag att vi skulle behöva en pool av 50 pers som är beredda att ställa upp, finns det så många intresserade i Östergötland?

honda cbf 500
    Guest

Standard

Jag har inte läst alla inläggen men har någon ifrån smc östergötland (bortsett från någon instruktör)svarat och gett sin syn på det hela?

//Amir

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av honda cbf 500 Visa inlägg
    Jag har inte läst alla inläggen men har någon ifrån smc östergötland (bortsett från någon instruktör)svarat och gett sin syn på det hela?

//Amir
    Nej, intresset verkar klent från medlemmarna, lite synd då det ju är medlemmarna som gör föreningen...

Finns det verkligen ingen som har intresse för några aktiviteter över huvud taget?
    Tråden startades ju med en öppen fråga om vad som händer i Östergötland och om någon hade några ideér, men det verkar tomt på gensvar.

honda cbf 500
    Guest

Standard

Jag menade styrelsen i smc östergötland. Jag har redan skrivit vad jag är intresserad av.

//Amir

QUOTE=BiviusII;76359]Nej, intresset verkar klent från medlemmarna, lite synd då det ju är medlemmarna som gör föreningen...

Finns det verkligen ingen som har intresse för några aktiviteter över huvud taget?
    Tråden startades ju med en öppen fråga om vad som händer i Östergötland och om någon hade några ideér, men det verkar tomt på gensvar.[/QUOTE]
    Senast redigerat av honda cbf 500 den 2010-12-06 klockan 22:47.

Reg.datum
    Jun 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av honda cbf 500 Visa inlägg

//Amir
    Inte ännu, kanske styrelsen gått i ide?
    Men om jag har förstått saken rätt så är det inte helt enkelt att hålla knix i Östergötland?
    Gruskurs borde gå att anordnas, men av det enorma intresset från oss medlemmar i denna tråd så kan man undra om det skulle gå att fylla en hel kurs...
    typ 3st intresserade...ok, med mig 4st då...
    Senast redigerat av kimelliz den 2010-12-09 klockan 14:05.

Skriver mycket! powerglides avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Inte för att vara sånn, men hur många medlemmar läser SMC-forumet regelbundet?

Är det inte bättre att slänga ut frågan på Sporthoj för att få bättre genomslag och sedan ta de praktiska frågorna här?
    /Dennis

honda cbf 500
    Guest

Standard

Jag vill nog vända på ditt påstående och säga är det någon som läser sporthoj? SMC:s hemsida läser man ju frekvent

//Amir

Citat Ursprungligen postat av powerglide Visa inlägg
    Inte för att vara sånn, men hur många medlemmar läser SMC-forumet regelbundet?

Är det inte bättre att slänga ut frågan på Sporthoj för att få bättre genomslag och sedan ta de praktiska frågorna här?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •