Gilla Gilla:  0
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45
    Skriver mycket! -Chrille-s avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    47
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av KJECOP Visa inlägg
    Men som sagt, jag är ju inte en trovärdig polis bland trafikpoliserna inom länstrafiken, (och framförallt inte hos cheferna där). Dessutom så tycker dem att jag är oseriös och motarbetar trafikpolisens arbete...
    Suck....en förnyelse i "tänket" hos LTG/trafikpoliserna är väl att önska, då dessa "busar" man jagar ser kanske lite annorlunda ut idag, mot 70-talet.....och kräver därmed en annan arbetsinsats/pedagogik.
    Har tyvärr hört liknande historier från andra kollegor till dig, precis som du också är engagerade på ett litet annat "plan" och med en annan pedagogik.
    De har också svårt att få förståelse inom sina områden.

Vet inte om det är den höga medelåldern bland trafikpoliser som gör detta...eller...?

Men stå på dig, det kommer löna sig...
    Senast redigerat av -Chrille- den 2006-12-13 klockan 18:15.

Skrivit ett fåtal inlägg Johnys avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    59
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av "Chrille" Visa inlägg
    Suck....en förnyelse i "tänket" hos LTG/trafikpoliserna är väl att önska, då dessa "busar" man jagar ser kanske lite annorlunda ut idag, mot 70-talet.....och kräver därmed en annan arbetsinsats/pedagogik.
    Har tyvärr hört liknande historier från andra kollegor till dig, precis som du också är engagerade på ett litet annat "plan" och med en annan pedagogik.
    De har också svårt att få förståelse inom sina områden.

Vet inte om det är den höga medelåldern bland trafikpoliser som gör detta...eller...?

Men stå på dig, det kommer löna sig...
    Något som ändå känns ganska smickrande är LTGs uttalande i MC-folket om att dra parallellen med klottrare. Efter ha uppkommit till en respektarande ålder om 46 år, så känns det faktiskt lite positivt. Nu stuntade inte jag, bara tittade. Nästan som att bli frågad (läs önskad bli frågad) om legitimationen på Systembolaget Det finns en hel del fördelar med "köttberget", man känner sig för evigt ung.

Administrator Galne Danskens avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like
    Blogginlägg
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av "Chrille" Visa inlägg
    ....Vet inte om det är den höga medelåldern bland trafikpoliser som gör detta...eller...?

Ap appp - Tills Trafiksäkerhets Kommitteen blev lagt i SMC i höstas - var en av dom aktiva ledamöter Trafikpolischef i Kalmar Län - och en mycket aktiv motorcyklist, båda i tjänst och privat.

Vi är nog honom ganska skyldiga för att ha varit en stor drivkraft i att vi idag kan köra på bana under SMC:s fortbildningar. Att vära "vuxen" är inte samma sak som att vara trögg eller gammal modig.

Själv har jag haft nöjet att spendera några dagar med MC Polisen i Kalmar och jag är övertyget om att dom är i familj med Kjelle Cop - som by the way även har mera familj i Stockholm bland flera MC poliser...

Sorry, om jag gick off-topic från trådens ämne...
    Kör motorcykel som om du älskar livet!

Galne Dansken alias Jesper Christensen
    Sveriges Motorcyklister´s ganska så
    inofficiella Generalsekreterare

Läs gärna Livet på MC

Skriver mycket! -Chrille-s avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ålder
    47
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Galne Dansken Visa inlägg
    Ap appp - Tills Trafiksäkerhets Kommitteen blev lagt i SMC i höstas - var en av dom aktiva ledamöter Trafikpolischef i Kalmar Län - och en mycket aktiv motorcyklist, båda i tjänst och privat.

Vi är nog honom ganska skyldiga för att ha varit en stor drivkraft i att vi idag kan köra på bana under SMC:s fortbildningar. Att vära "vuxen" är inte samma sak som att vara trögg eller gammal modig.

Själv har jag haft nöjet att spendera några dagar med MC Polisen i Kalmar och jag är övertyget om att dom är i familj med Kjelle Cop - som by the way även har mera familj i Stockholm bland flera MC poliser...
    Jag vet Jesper att alla inte är som Kjelle Cop beskriver(lät kanske som jag drog alla över en kant ) men jag menar självklart de poliser/chefer som Kjelle Cop beskriver, och som inte uppskattar eller ens försöker vara det minsta lyhörd för det "nytänk" som ibland kanske behövs för att komma tillrätta med vissa bekymmer.

Men alla de andra som är med och kämpar och engagerar sig i dessa frågor lyfter jag på hatten för!!! Snyggt jobbat!

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Jag måste också göra tillägg till mina tidigare inlägg... Jag ser själv att jag var lite otydlig i det jag skrev.

Jag har inte menat att alla poliser är emot mig och jag vet att det finns trafikpoliser som har samma eller ungefär samma åsikt som jag i frågan. Fast det har jag tyvärr varit otydlig med...

Tack Chrille! Jag kommer nog att dyka upp i lite olika sammanhang framöver. Jag kan ännu inte gå ut med hur... Men det kommer flera av er att se om det hela blir av. Till en dels glädje och andras förtret

//Kjelle

Liknande ämnen

1. Va Håller Ni På Mä!:d
    Av Hasse i forum SMC - Norrbotten
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 22:35
  2. Ang Polisen fick rätt mot SBM
    Av Ducatista i forum Allmänt MC-diskussioner
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 18:24
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 08:43