Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 11 av 11
    Skriver mycket! Ronny Overgaards avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    48
    Post Thanks / Like

Exclamation Varning för bristfälliga vägar

20100618 Ta det försiktigt på Vägsträckan mellan Glanshammar och Fellingsbro även kallad Käglan. Det förekommer grus på vägbanan i innerkurvorna. Detta är ett återkommande problem sedan några år tillbaka. Sträckan sopas av väghållaren med gämna mellan rum.

20100618 Vägen mellan Mogetorp och Nerikes Kil är bristfällig, på den första biten av den skräckan förekommer stora sprickbildningar, djupa spår och gupp på vägbanan, ta det även lungt på denna vägsträcka.Den andra delen av stäcken är ny assfalterad för några år sedan.

Skriver mycket! GeCes avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Vägen mellan Nerkies Kil och Mogetorp är inte bra bitvis men åker där ganska ofta och det går bra om man inte har för bråttom.
    Mvh / GeCe

Skriver mycket! Ronny Overgaards avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    48
    Post Thanks / Like

Standard Örebro golfbana/Lanna - Garphyttan

Vill upplysa om att vägen mellan Örebro Golfbana och Garphyttan är under ombyggnad, det finns flera partier med grus på vägen samt håligheter.
    Men som sagt de håller på att reparera denna väg och hoppas att den bblir bra när den är klar.

Skrivit ett fåtal inlägg Jim-Örebros avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Jag har anmält ökad skaderisk, p.g.a. av grus på Käglanvägen till polisen och två ggr till Trafikverket.
    Då jag kört där dagligen kan jag konstatera att man har sopat vägen, men att det redan dagen efter varit grus på vägen i de skarpaste kurvorna.
    Väghållaren använder fel teknik för asfaltskantstöd !!
    Jim

Skriver mycket! GeCes avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jim-Örebro Visa inlägg
    Jag har anmält ökad skaderisk, p.g.a. av grus på Käglanvägen till polisen och två ggr till Trafikverket.
    Då jag kört där dagligen kan jag konstatera att man har sopat vägen, men att det redan dagen efter varit grus på vägen i de skarpaste kurvorna.
    Jim
    Det där är ett problem som diskuteras i den här tråden: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=2489

Tack för varningen!
    Mvh / GeCe

Aktiv skribent ehas avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jim-Örebro Visa inlägg
    Jim
    Kan säga att samma grusproblem fanns i storböjen på Gyttorpsvägen (lv 243) utanför Karlskoga, men verkar ha åtgärdats. Jag har inte sett något grus de senaste veckorna - men jag har inte kört mer än ett par gånger dock.

Jag anmälde problemet till trafikverket i ett formulär via länken här på SMC-sajten och fick ett svar från Eskilstuna-kontoret att de skulle försöka att fixera stödkanten bättre. Jag hade skickat med en exakt markering via eniro-kartan då jag inte fick deras egen kartfunktion att fungera. (Jag sökte på närmaste geografiska namn som fanns i kartan och angav även med ett väderstreck och en sträcka till kurvans läge. Det kanske bidrog till att de kunde åtgärda snabbare.)
    Körsätt och körsätt.. Andra kan köra som jag så jag kommer nog möta mig själv (och andra ännu sämre förare) i trafiken. Tar jag mig fram tack vare eller trots de andra trafikanterna? En tankeövning i ödmjukhet som å ena sidan innebär att det ligger många okörda mil att nöta gummi på å andra att jag inte klarar mötet vid nästa krön.. Försöker köra klokt och aktivt efter läget men ffa snyggt i så många ögon (öron?!) som möjligt!

Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Vägen Åtorp- Finnerödja är nergrusad !!

Moderator SGMs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ålder
    45
    Post Thanks / Like

Standard

252:an mellan Ramnäs - Strömsholm är fläckvis oljegrusad. Något som förbryllar mig väldeliga - vägen är byggd på en bergås, och är en av de bättre, slätare vägarna i området.

Men man ser ju svevia överallt numera, känns nästan som man jobbar för jobbandet skull stundtals.
    GI, AI - SMC Västmanland

Nürburgring - Die Grüne Hölle - Paradiset ...vad väntar du på?

Aktiv skribent ehas avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Har någon sett till skyltning på någon av vägarna?

Varning för stenskott är på sin plats åtminstone. Det är ju inte okänt att det som läggs i innerkurvorna hamnar på vägbanan. Annars skulle inte borstbilen synas i trafiken. (Mötte den i fredags - grusigt på sträckan redan i måndags.) Metod och genomförande av stödkantsfyllandet är oseriöst dåligt överlag.
    Körsätt och körsätt.. Andra kan köra som jag så jag kommer nog möta mig själv (och andra ännu sämre förare) i trafiken. Tar jag mig fram tack vare eller trots de andra trafikanterna? En tankeövning i ödmjukhet som å ena sidan innebär att det ligger många okörda mil att nöta gummi på å andra att jag inte klarar mötet vid nästa krön.. Försöker köra klokt och aktivt efter läget men ffa snyggt i så många ögon (öron?!) som möjligt!

Reg.datum
    Jan 2007
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av eha Visa inlägg
    Har någon sett till skyltning på någon av vägarna?

Varning för stenskott är på sin plats åtminstone. Det är ju inte okänt att det som läggs i innerkurvorna hamnar på vägbanan. Annars skulle inte borstbilen synas i trafiken. (Mötte den i fredags - grusigt på sträckan redan i måndags.) Metod och genomförande av stödkantsfyllandet är oseriöst dåligt överlag.

vid finnerödja fanns varning för grus

Skriver mycket! Frank Ss avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Fellingsbro-Glanshammar. Grus i kurvor noterade jag i dag. Ta det lugnt efter hela sträckan är bästa tipset.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •