Gilla Gilla:  0
Resultat 1 till 16 av 16
    Skriver mycket! Jari69s avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard Träffpunkt/hojsällskap i Örebro?

Finns det någon samlingsplats eller andra varianter på "samåkning", för hojåkare i Örebro som vill ha sällskap på kortare eller längre turer?

Åker numera oftast själv eller med passagerare, men det kunde ju vara trevligt med fler hojar ibland!

Inte bara korta kvällsturer jag tänker på utan mer på lite längre turer både helg och vardag (jobbar oregelbundet och helg, så finns även ledig tid på vardagar)..
    Senast redigerat av Jari69 den 2010-04-08 klockan 22:46.

Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Eftersom frågan är obesvarad efter så många visningar, dyker ju nästa fråga upp:

Finns det något intresse för detta allas i Örebro?

Det går ju att starta upp/skapa förutsättningar för detta! Så svara gärna om intresse finns!

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Jan 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Hej !
    Här med Nerikes Bikers
    mvh
    Johan

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Dec 2006
    Post Thanks / Like

Standard Nerikes Bikers

Varje onsdag kl. 18:00 träffas Nerikes Bikers vid Jetmacken intill mässan i Örebro för att ta en tur. Kom dit så får du sällskap och träffar andra hojåkare från trakten. Kolla även på www.123minsida.se/nbmc/13030944

Kör MC, långt och mycket. xj900ss avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Säsongen igång....

... men bara två MC i dag.

NBMC. #531

Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Jag jobbar tyvärr 5 av 6 onsdagar den aktuella tiden och sedan kör jag nytt varv på samma schema...

Så det kunde ju finnas fler alternativ till samåkning i en stad av Örebros storlek, om inte annat så dyker jag upp den 12/5..

--------------------
    http://jari.blogg.se/category/langturer.html

Skriver mycket! Ronny Overgaards avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    49
    Post Thanks / Like

Standard

Hej Jari69!

Sveriges Motorcyklister kommer att starta upp någon form av gemensamma körningar, vi har dock inte bestämt vilken dag ännu. Det kan även tänkas att vi genomför vissa helg körningar.
    När det gäller körning så träffas de flesta klubbarna just onsdagskvällar och har en gemensam körning.
    Jag kommer att komma med mer information om gemensamkörning med SMC´s medlemmar.
    /
    Ronny Overgaard
    Ordförande
    Sveriges Motorcyklister Örebro Län

Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    49
    Post Thanks / Like

Standard

Gemensamma körningar
    Frågan om gemensamma körningar lyftes på senaste styrelsemötet, där framkom det att styrelsen inte har resurser att kunna organisera regelbundna veckokörningar för tillfället. Vi får tyvärr återkomma om detta vid ett senare tillfälle, då intresset inte verkar vara så stort bland forum besökarna. Finns det ett intresse för detta, skriv det här på forumet så kanske någon form av gemensam ”spontan körning” kan komma genomföras under säsongen. Tillsvidare hänvisar vi till de körningar som klubbarna genomför regelbundet. Information om deras körningar finns under ”club” och ”klubbar” i länet på vår regionsida.

Ronny Overgaard
    Ordförande
    Sveriges Motorcyklister Örebro Län

Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Styrelsen för Örebro-län åker inte hoj själva om jag lusläser mellan raderna! ;-)

Ni har möjlighet att sprida info om gemensamma körningar till klubbar och enskilda medlemmar på ett enkelt sätt och det är väl det som är den stora biten i dessa arrangemang! Själva vägvalet är en liten grej i sammanhanget och att dyka upp på plats borde ju vara självklart för styrelsen och var träffar man sina medlemmar annars på ett bättre vis?

Ni borde kanske börja promota detta forum bland era medlemmar så att infot sprids, inte många kommentarer/visningar, här inte..

Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    49
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jari69 Visa inlägg
    Styrelsen för Örebro-län åker inte hoj själva om jag lusläser mellan raderna! ;-)

Ni har möjlighet att sprida info om gemensamma körningar till klubbar och enskilda medlemmar på ett enkelt sätt och det är väl det som är den stora biten i dessa arrangemang! Själva vägvalet är en liten grej i sammanhanget och att dyka upp på plats borde ju vara självklart för styrelsen och var träffar man sina medlemmar annars på ett bättre vis?

Ni borde kanske börja promota detta forum bland era medlemmar så att infot sprids, inte många kommentarer/visningar, här inte..
    Hej Jari69!
    Jag kan delvis hålla med dig om att SMC styrelse i Örebro inte åker hoj, vi kör hoj ;-) och olika typer av hojar finns representerade i styrelsen.
    Styrelsen finns representerade vid olika klubbars aktiviteter kanske inte vid varje tillfälle men vid flera olika tillfällen.
    De olika klubbarna är Kumla Riders MC, Karlskoga MC, Hällefors MC, YCC och Nerikes Bikers.

Det som händer inom distriktet presenteras på vår distrikt hemsida att så många som möjligt kan läsa vad som händer dels som en artkel men även under kalendern.

En viktig sak för att Forumet skall bli levande är att det finns medlemmar som är aktiva och debatterar i detta forum.

/
    Ronny Overgaard
    Distriks ordförande
    Sverigs Motorcyklister Örebro län
    Senast redigerat av Ronny Overgaard den 2010-05-19 klockan 20:12.

Aktiv skribent
    Reg.datum
    Dec 2006
    Post Thanks / Like

Standard Alla utan klubb?

Ja du Ronny Overgaard. Du och alla andra i styrelsen glömmer som vanligt alla dom som inte är klubbanslutna och det är dom allra flesta i SMC i Örebro län. Ni arbetar bara med klubbarna, varför? Gör nåt för alla andra. Varför inte ha ett planeringsmöte där alla kan deltaga och inte bara bjuda in klubbarna. Då skulle det kanske komma fram många nya idéer som skulle gynna verksamheten. Sannolikt skulle ni då också kunna få flera att aktivt jobba för SMC. Kanske skulle ni kunna börja med att presentera styrelsen för medlemmarna i samband med Poker Run eller Hjälmaren Runt.
    Senast redigerat av mule den 2010-05-19 klockan 21:21.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av mule Visa inlägg
    Ja du Ronny Overgaard. Du och alla andra i styrelsen glömmer som vanligt alla dom som inte är klubbanslutna och det är dom allra flesta i SMC i Örebro län. Ni arbetar bara med klubbarna, varför? Gör nåt för alla andra. Varför inte ha ett planeringsmöte där alla kan deltaga och inte bara bjuda in klubbarna. Då skulle det kanske komma fram många nya idéer som skulle gynna verksamheten. Sannolikt skulle ni då också kunna få flera att aktivt jobba för SMC. Kanske skulle ni kunna börja med att presentera styrelsen för medlemmarna i samband med Poker Run eller Hjälmaren Runt.
    Stora delar av styrelsen arbetar i år precis som tidigare år på Poker Run, Nationaldagskortegen, Race partyt på Gelleråsen, SMC Dagen och Hjälmaren runt, sen är styrelsen närvarande på årsmötet dit alla medlemmar är välkommna (det är medlemmarnas planeringsmöte). SMC Örebro Län planerade i år desutom 10 st fortbildningar för sina medlemmar. Utöver detta så syns vi som sitter i styrelsen på flera andra tillställningar i länet. Vi har också ordnat rabatter på fikaställen som alla vi medlemmar kan använda när vi är ute och kör.
    Så jag får erkänna att jag tycker vi i SMC Örebro Län gör rätt mycket för våra medlemmar.

Det enda vi gör specielt för klubbarna är klubbplaneringsträffen och den har vi för att klubbarna inte ska välja samma datum för sina öppna aktiviteter, detta för att vi som inte är klubbanslutna ska få möjlighet att delta utan att behöva välja bort något.
    Senast redigerat av Claes den 2010-05-19 klockan 23:13.

Skriver mycket! GeCes avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Post Thanks / Like

Standard

Är medveten om att jag sticker ut huvut här men det är lätt att klaga på en styrelse för vad man önskar att de kunde göra mer för just mig. Men man får inte glömma att styrelsemedlemmarna gör sitt arbete helt ideelt utan ekonomisk vinning och att det mesta av jobbet i styrelsen görs på fritid och ibland på "lånad" arbetstid då myndigheter är tillgängliga på dagtid. Styrelsemedlemmar har också ett privatliv också som fodrar sitt så tiden för ideelt arbete brukar vara begränsad. Tycker vi ska vara glada för att det finns folk som vill representera oss i mc-kollektivet överhuvudtaget efter bästa förmåga. Vara tacksamma för det och jag är nog av den uppfattningen att styrelsen här i Örebro gör ett gott arbete som gagnar oss alla mer eller mindre även om naturligtvis inte alla kan vara nöjda med allt. Men det är ju en utopi och tro att man skulle kunna uppnå det.
    Och som ordis säger att medlemmarnas planeringmöte är årsmötet där man kan ventilera sina önskemål och åsikter fritt.
    Mvh / GeCe

Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    49
    Post Thanks / Like

Standard

Mule
    Det är som du säger att de flesta medlemmarna i Örebro län är inte med inte någon klubb utan som vi kallar det direktanslutna medlemmar.
    Som medlem i SMC har alla lika värde oavsett om man tillhör en klubb som är ansluten till SMC eller inte, vi alla har ett gemensamt intresse och det är att köra hoj och ha trevligt till sammans. Och våra aktiviteter riktar sig till samtliga medlemmar. I samband med långfredagen så annonserades det på hemsidan en gemensam körning till Kristinehamn för att deltaga i "Långfredags kortegen" som går från Kristinehamn - Filipstad - Karlstad - Kristinehamn. Tyvärr så var inte vädret optimalt för hoj körning med vi var två stycken som åkte dit och vi var riktigt nöjda med Kortegen.
    Är det så att du är intresserad av att engagera dig i de aktiviterna som SMC anordnar så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig och det gäller även andra som är intresserade. Det kan vara att hjälpa till med olika saker.

När det gäller Poker Run så är det en aktivitet som riktar sig till samtliga hoj åkare från både när och fjärran där klubbarna är med arrangörer.
    Klubb planeringsmötet har Claes redan gett ett förtydligande om samt de olika aktiviteterna.

Under årsmötet så kan övriga medlemmar komma med förslag på olika aktiviteter detta mottages med varm hand. Under årsmötet så beslutar mötet om vilken verksamhet som skall genomföras under kommande år, årsmötet i år (2010) är den 12 september. Tid och plats kommer att annonseras på både hemsidan och i MC folket. För övrigt så fastställer medlemmarna som är på årsmötet vilken verksamhets som skall bedrivas under kommande verksamhets år. Givetvis tar vi emot förslag och tips även under kommande säsong.

Är det något som du undrar över så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig direkt.

/
    Ronny

Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard

Finns det intresse för att sällskapsåka tisdagen den 13/7 så hojta till i tråden eller via meddelande här... Start vid lunchtid?

Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    49
    Post Thanks / Like

Cool

Citat Ursprungligen postat av Jari69 Visa inlägg
    Finns det intresse för att sällskapsåka tisdagen den 13/7 så hojta till i tråden eller via meddelande här... Start vid lunchtid?
    Hej !

Jag skulle gärna följa med om det inte vore så att jag arbetar, har inte påbörjat min semseter ännu.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •