Hej alla glada och sugna.
Jag kommer troligtvis ta mig en tur imorgon fredag (19/3 10) på dagen.
Är det nån som är sugen på att hänga med och ta en fika nånstans?
Kan starta allt mellan 10-14
Hör av er. *S*
Kram på er alla.
Hej alla glada och sugna.
Jag kommer troligtvis ta mig en tur imorgon fredag (19/3 10) på dagen.
Är det nån som är sugen på att hänga med och ta en fika nånstans?
Kan starta allt mellan 10-14
Hör av er. *S*
Kram på er alla.
Senast redigerat av Lejonell den 2010-03-18 klockan 16:51. Anledning: Datum
Man kör aldrig fel, däremot kan man ta alternativa vägar.
Vet icke hur vägarna ser ut i Göteborg !!
Men här är det ingen idé att sätter en fot framför dörren
![]()
Då tar vi och väntar tills dou kan sätta gummit mot asfalten*S*
sticker ut en tur nu!
är det nån som vill så nås jag på mobilen. 0704902885.
Hör gärna av er
Väntar fortfarande på att mitt ben skall läka klart men jag har fått beskedet att min nya hoj är klar. Det kliar i fingrarna.
Funderar på att köpa någon slit och släng-hoj att ha som komplement, som det inte gör så mycket att ramla med om benet inte skulle orka.![]()
Nää inte så farligt på vägarna men man får se upp i rondeller med grus och väta. är ju inte ute och finkör nu*S* bara måste*S*
Jag har nu kört mc 5 vintrar. Jag vill bara ge dig ett litet gott råd....
Vinterns salt är ännu inte ordentligt bortsköljt från vägarna. Även om vägarna ser torra och fina ut så ryker det just nu upp mycket saltdamm, och när du sen kör genom ett stråk med smältvatten blir det fin saltlake på hojen. Jag har avdelat en gammal och redan innan inte så prydlig hoj för vinterbruket, och det är tur. Saltet går *MYCKET* hårt åt aluminium och mycket annat på en hoj. Om du vill ha kvar lite restvärde i din motorcykel hoppas jag att du tvättar den mycket noga *VARJE* gång den varit ute i salteländet.
Nu Hojtar jag till igen.
Skall troligen ut en sväng i dag (söndag 21e mars)
Hör gärna av er om det är nån som vill hänga på.
Inget mål bestämt, utan bara lite lindring av abstinensen.
Anders Göteborg
070-4902885
Blev tvätt och Mek istället. Hittade ett mindre oljeläckage efter byte av lameller,
så off till Jula i go*S*
Ledig imorgon och på Onsdag om nån skulle känna sig sugen*S*
Senast redigerat av Lejonell den 2010-03-21 klockan 13:35. Anledning: Ändrade förhållanden.
Duktig ponke!
Ja det gör ju inte jag. Normalt kanske jag tvättar två ggr per år i bästa fall, och polerar, ja det kanske kan bli vart tredje år. Det hinns liksom inte alls med. Sist jag var på bilprovningen var i januari, och då undrade besiktningsmannen om det verkligen fanns en hoj nånstans under allt möget...
Jag har ju inget garage, så vattenslangen har varit frusen från långt före jul till för några dagar sedan, och jag står inte ute och slabbar med kallt vatten om det inte är minst 20° varmt ute.
Senast redigerat av Marie den 2010-03-21 klockan 18:12.
Schampoo tvätt blir det kanske inte varje gång jag varit ute och rullat, men iaf en avtorkning och lite putsa blir det
Anders, Jag kör oxå Shadow, rullade lite idag, söndag, får se hur onsdagen ser ut, vi kanske kan rulla ihop isf
/Dennis Göteborg (Norra)
Då kom äntligen dagen då jag och gubben kunde ta oss ut till stora vägen för att köra premiär rundan, med 7 km grusväg som lever sitt eget liv så var det Varaderon som fick förtur meed tanke på underlaget. Gubbens Gold Wing uppförde sig hyfsat väl och allt gick bra
Söndagen bjöd på lite växlande väder men det var inte kallt och väl ute på asfalt så var det bara en del tjälskador och förrädiska grussträngar som man fick se upp med.
Det blev en tur på ca 10 mil och den värsta abstinensen har lagt sigså nu hoppas vi på bra väder till helgen så blir det en sväng då!
![]()
Annika "Kyssen" Berntsson
GI
SMC Väst
Bättre vara ute på hal is och ha ett glatt liv, än gå i lera och sörja
Söndagen den 21 mars var det dags för invigningen av MC-året 2010. Det blev 9 mil på skapliga vägar; bl a besöktes Gottskär!
Lite kallt men fruktansvärt skoj!
Japp då var det dags igen, Ledig fredag, så det blir en tur till Tjörn.
Har lite ärenden där. Men vill nån haka på så bara att höra av sig.
Beräknar att åka från Göteborg 10.00-10.30
Nås på: 070-490 28 85
Senast redigerat av Lejonell den 2010-04-09 klockan 07:38.
Bra poäng faktiskt.. Även om man tvättar så är det larvigt svårt att komma åt alla skrymslen i motor, sving och så. Får man bort sånt genom att spola eller måste man komma åt med borste/svamp?
Och.. Hur mkt måste man räkna med att det ska regna innan man kan betrakta vägarna som "rena"? Än så länge har inte hojen rullat i sånt, jag tog ut henne i slutet av maj, och i fjol stod hon rätt långt in på våren. Vill ju inte göra bort mig nu när allt i övrigt är patetiskt pedantskött.
Säljes: Flång nytt Michelin Power One Comp. (B) 180/55..
Säljes: Kompletta hjul till CBR600RR 03-06
Säljes: Kraschkåpor till CBR600RR 03-06
"Bättre en hare på bana än en groda på vägen"