Gilla Gilla:  0
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 40 av 40

Ämne: Biltåg

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nea Visa inlägg
    Hej

tror det heter ÖSB

Men jag hittade inte det heller så ja bokar genom en svensk resebyrå i Göteborg som håller mina förfrågningar under bevakning, det kostar dock 300 men det tycker vi det är värt.
    Nej för hundan, det heter ÖBB!

http://www.oebb.at/pv/de/Rund_ums_Re...g/Deutschland/

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marie Visa inlägg
    Va bra att du finns Marie
    Man lever bara en gång, lev den ordentligt

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Mar 2010
    Post Thanks / Like

Standard Biltåg

Hej är gröngöling på långturer. Var får mar reda på din och andra turer, mest intresserad av komma ner till ex Munchen och åka hemåt. Tacksam för alla svar.
    BosseN

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av BosseN Visa inlägg
    Hej är gröngöling på långturer. Var får mar reda på din och andra turer, mest intresserad av komma ner till ex Munchen och åka hemåt. Tacksam för alla svar.
    BosseN
    Hej antingen ring til EW resetjänst i Göteborg, vi bokar genom dom. eller kolla på autozug hemsida.

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Sep 2009
    Post Thanks / Like

Standard biltåg

hej nea
    precist vad jag letar efter, hade tänkt att ta tåget från Hamburg till Verona
    då jag vill använda kvalitetstiden i Italien och inte på vägen dit.
    kunne du inte skrive en länk till tåget. det ände jag hittade var ett pris på ca. 4000 pr/p och det tycker jag är lite mafigt

mvh hansen

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av hansen Visa inlägg
    hej nea
    kunne du inte skrive en länk till tåget. det ände jag hittade var ett pris på ca. 4000 pr/p och det tycker jag är lite mafigt

mvh hansen
    Men jag lade ju den länken i mitt förra inlägg. Dög inte det lika bra?

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

hej nea

mvh hansen
    Hej det företaget vi har bokat med kommer här

http://www.ewresor.com/lankar.html

sen finns det ju den sidan som Marie länkade till.

MVH Nea

Skriver mycket! aRWes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

hej nea

mvh hansen
    Marie hade länken till tåget i ett inlägg högre upp, ändrade lite i länken så nu kan du läsa den på svenska.
    http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/se/start.html
    Sporthojsinstruktör.

Skrivit ett fåtal inlägg
    Reg.datum
    Feb 2010
    Post Thanks / Like

Standard Tågstrejk hos Autozug

Jag har en viss erfarenhet av att resa med Autozug genom europa Hamburg- Narbonne. Resan till Narbonne gick bra förutom en del stökigt ressällskap men väl framme fortsatte resan med mc till Spanien utan problem.
    På hemvägen ett par veckor senare var det en vild tågstrejk bland personalen i Frankrike när vi skulle gå ombord på tåget i Narbonne och alla tåg var inställda.
    Vi blev alltså tvingade att åka hela sträckan genom europa hem till Sverige. En sträcka på närmare 200 mil.Det blev en tröttsam resa som tog på krafterna såväl hos förare som mc.
    Så här efteråt kan jag säga att det nog är bra att planera sin resa noga men att det i verkligheten händer en del oförutsedda saker som kan ställa till det på resan.
    Självklart hade det varit bra att köra ombord mc:n på tåget i Narbonne och bara sitta ner och åka med tåget genom europa till Hamburg men det visade sig vara omöjligt. Nu löste det sig iallafall tack vare erfarenhet att åka mc långa sträckor och en reservkassa att ta av.
    Jag är nu en erfarenhet rikare och lite skeptisk till att ta mc:n på tåget.
    mvh Jeppe Kawasaki Vulcan Rider

Banned Maries avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ålder
    63
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av aRWe Visa inlägg
    Marie hade länken till tåget i ett inlägg högre upp, ändrade lite i länken så nu kan du läsa den på svenska.
    http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/se/start.html

Ber om ursäkt! När man är tyskspråkig reflekterar man inte ens över att DB Autozugs hemsida skulle kunna finnas på svenska....

Skriver mycket! powerglides avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Post Thanks / Like

Standard Re: Biltåg

Citat Ursprungligen postat av Wallfärder
    Jag vill ha biltåg till Norrländskt grus nu.
    Vad kostar det att hyra en container och få den lastad?

Måste ju vara enklare för något åkeri att fixa än ett dedikerat MC-tåg för SJ.

Fast det blir isåfall godståg istället medan man själv behöver passa in ett matchande vanligt tåg.
    /Dennis

Skriver mycket! aRWes avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marie Visa inlägg
    Ber om ursäkt! När man är tyskspråkig reflekterar man inte ens över att DB Autozugs hemsida skulle kunna finnas på svenska....
    Inget att be om ursäkt om, det är åtskilliga som vart in på DB Autozugs hemsida utan att veta att man kan få den översatt
    Sporthojsinstruktör.

Skriver mycket!
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jeppe62 Visa inlägg
    Jag har en viss erfarenhet av att resa med Autozug genom europa Hamburg- Narbonne. Resan till Narbonne gick bra förutom en del stökigt ressällskap men väl framme fortsatte resan med mc till Spanien utan problem.
    På hemvägen ett par veckor senare var det en vild tågstrejk bland personalen i Frankrike när vi skulle gå ombord på tåget i Narbonne och alla tåg var inställda.
    Vi blev alltså tvingade att åka hela sträckan genom europa hem till Sverige. En sträcka på närmare 200 mil.Det blev en tröttsam resa som tog på krafterna såväl hos förare som mc.
    Så här efteråt kan jag säga att det nog är bra att planera sin resa noga men att det i verkligheten händer en del oförutsedda saker som kan ställa till det på resan.
    Självklart hade det varit bra att köra ombord mc:n på tåget i Narbonne och bara sitta ner och åka med tåget genom europa till Hamburg men det visade sig vara omöjligt. Nu löste det sig iallafall tack vare erfarenhet att åka mc långa sträckor och en reservkassa att ta av.
    Jag är nu en erfarenhet rikare och lite skeptisk till att ta mc:n på tåget.
    mvh Jeppe Kawasaki Vulcan Rider
    Vi bokar ner resan med tåg sen kör vi hem i maklig takt....vi tycker det är skönt att komma ner fort och sen ta mysiga vägar på vägen hem.

Nea

Aktiv skribent wildstarens avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nea Visa inlägg
    Vi bokar ner resan med tåg sen kör vi hem i maklig takt....vi tycker det är skönt att komma ner fort och sen ta mysiga vägar på vägen hem.

Nea
    JAA med fasit i hand så är du rik på erfarenhet,de kan vara bra att ha
    i bakfickan
    Det finns inga dåliga väder,
    bara dåliga kläder.

Kör Mycket! Skyes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like
    Blogginlägg
    8

Standard

Då jag själv är lokförare till yrket tycker jag detta med att ta med sig hojen på tåget är helt förträffligt. Framförallt att jag istället för att ta in på ett hotell utnyttjar jag natten till transport för att få mer tid över på den ort jag åker till. En semestervecka räcker inte så långt och autobahn kontra tåget är stort samma.

Tyvärr finns det för dåligt underlag i Sverige att liknande skulle fungera eller så handlar det helt och hållet om marknadsföring från SJ's håll. Hade syd och mellanerouper vetat om att det funnits ett tåg upp till Kiruna eller Haparanda, hade det varit fullt av alla som vill se midnattsol uppe vid nordkapp och kört norgevägen ner.

När man knappt som vanlig resande svensk kan ta tåget till kontinenten för att politiker som bestämmer tågvägar och linjer oftast flyger. Då kommer det inte hända någonting.

Blir väl sankte Per som öppnar porten till Europa..
    Skye Clontarf

Aktiv skribent wildstarens avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Post Thanks / Like

Standard förare

Citat Ursprungligen postat av sas386 Visa inlägg
    Då jag själv är lokförare till yrket tycker jag detta med att ta med sig hojen på tåget är helt förträffligt. Framförallt att jag istället för att ta in på ett hotell utnyttjar jag natten till transport för att få mer tid över på den ort jag åker till. En semestervecka räcker inte så långt och autobahn kontra tåget är stort samma.

Tyvärr finns det för dåligt underlag i Sverige att liknande skulle fungera eller så handlar det helt och hållet om marknadsföring från SJ's håll. Hade syd och mellanerouper vetat om att det funnits ett tåg upp till Kiruna eller Haparanda, hade det varit fullt av alla som vill se midnattsol uppe vid nordkapp och kört norgevägen ner.

När man knappt som vanlig resande svensk kan ta tåget till kontinenten för att politiker som bestämmer tågvägar och linjer oftast flyger. Då kommer det inte hända någonting.

Blir väl sankte Per som öppnar porten till Europa..
    Men de är ju perfekt att du är lokförare,nu ska du få ställa upp en gång
    i månaden och köra oss mc-åkare, säj mellan malmö-kiruna och tebaka,de
    ser vi fram emot.Med början nu i maj
    Det finns inga dåliga väder,
    bara dåliga kläder.

Kör Mycket! Skyes avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ålder
    50
    Post Thanks / Like
    Blogginlägg
    8

Standard

Citat Ursprungligen postat av wildstaren Visa inlägg
    Men de är ju perfekt att du är lokförare,nu ska du få ställa upp en gång
    i månaden och köra oss mc-åkare, säj mellan malmö-kiruna och tebaka,de
    ser vi fram emot.Med början nu i maj
    Visst kan jag göra det om du ordnar sovvagnarna och hojvagnarna, trafiktillstånd, banavgift, lastning - lossningspersonal och lok, samt fixar nån typ av resebyrå som kan fullboka tåget. Så att man slipper gå några miljoner back varje månad
    Kan tänka mig att fixa in fler förare så att man slipper köra 36 timmar i sträck..

Då har jag inte ens diskuterat lönen
    Skye Clontarf

Skriver mycket! DearHunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Post Thanks / Like

Standard

Citat Ursprungligen postat av sas386 Visa inlägg
    Visst kan jag göra det om du ordnar sovvagnarna och hojvagnarna, trafiktillstånd, banavgift, lastning - lossningspersonal och lok, samt fixar nån typ av resebyrå som kan fullboka tåget. Så att man slipper gå några miljoner back varje månad
    Kan tänka mig att fixa in fler förare så att man slipper köra 36 timmar i sträck..

Då har jag inte ens diskuterat lönen

Äsch...petitesser.

Vore kul att kunna ta hojen på inlandsbanan annars. Stanna till och göra dagsturer för den som vill...
    Bättre vara ute på hal is och ha ett glatt liv, än gå i lera och sörja

Aktiv skribent peakupnorths avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Post Thanks / Like

Standard Bil tåg i Sverige

Det vore bra om SMC och andra motor förbund kunde kämpa för återinförande av Bil tåg i Sverige. Lämpliga städer Sundsvall/Ånge och Luleå. Jag skulle åka 3ggr / år i alla fall. Det kansk skulle gå att göra en undersökning.
    se länk
    http://fastbikes.se/index.php/nyhete...ykeln-pa-taget
    I don't ride a bike to add days to my life. I ride a bike to add life into my days!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •